Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ85 90:n takajarruista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Typ85 90:n takajarruista

    Yritin etsiä aikaisempia tekstejä mutten löytänyt vastausta...
    Oon miettiny takajarrujen päivittämistä rummuista levyihin, jos tulis hommattua se 2.2:n jostain...
    Kuulin väittämän että tuo levyjen laitto ei oo pakollista jos meinas laittaa tuon 2.2:n, mutta eihän se pidä paikkaansa?
    Mut niistä jarruista, missä eri malleissa on samanlaiset härpäkkeet jotka käy tuohon typ85 90:n suoraan?
    Pikainen tarkastelu AKTE:sta kertoi että ilmeisesti ainakin typ44 100:ssa ja typ89 80/90:ssä pitäis olla oikeenlaiset levyt, vai? Eli tuo levy pitäis olla kokoa 245*10 jaolla 4*108.
    Eli jos levyt käy noista em. malleista niin mites nuo jarrusatuloiden kiinnitykset?

    #2
    80/90/Passat 2,2:sia on rummuilla, mutta ovat sitten 115/130hp koneella. Jostain syystä 2.2/136hp on levyillä.

    Jos kuitenkin meinaat vaihtaa, niin käytännössä helpoin on etsiä levyllinen taka-akseli, satuloiden kiinnikkeet on itse akselissa.

    Rumpujarrussa ei ole mitään vikaa itsessään, se ei ole kovin seksikäs - ellei sitten satu tuntemaan viehtymystä rumpujarrua kohtaan - jarruteholtaan se on 1. ja 2. jarrutuskerralla jopa parempi, mutta lämpiää nopeasti ja jäähtyy hyvin hitaasti.

    Comment


    • #3
      Nimimerkki Tupi:lla taisi olla taannoin myynnissä tuollainen levyllinen taka-akseli 90:een.

      Levylliset navat saa vaihdettua myös rummullisen akselin jarrujen tilalle, mutta melkein luulisi että kokonainen akseli löytyisi helpommin. Jos löytyy levyllinen akseli (80/90 vuosimallit -85-90 luulisi käyvän ainakin, jarrujen männän koko kasvaa -88 2 millillä, coupesta ainakin 85-87 käyvät), niin kokonaisen akselin lisäksi tarvitsee vain uudet käsijarruvaijerit. En sitten tiedä tarviaisko tuo asennus vielä paineenrajoitusventtiilin taka-akselille jos siellä ei semmosta syntyjään ole.

      Comment


        #4
        Eli jos typ85 90:ä 2.2:lla on ollu rummuilla niin eikös tuo muutoskatsastus onnistu tuolle 136hp koneellekin ilman levyihin siirtymistä, aattelin vaan että eihän tuossa ylity se +20% tehon lisäys. Eli jos aattelis että se on "viritetty" 115hp 2.2... 137/115 = 118,3 % eli +18,3 %

        Oon kuullu että tuo levyjarrujen käsij ei toimi yleensä kauheen hyvin, tai ehkä se rasvanippa modaus auttaa siihen... Joten oisin ihan tyytyväinen jos nuo rummut voisi jäädä.

        Comment


        • #5
          Juu kyllähän se levyjarrullisen akselin käsijarru on paljon tehottomampi, joten käkkärillä käännellessä saattaa tehoa jäädä uupumaan. Mutta en allekirjoita että levyt oisivat ihan toivottomat käytössä, itellä ei ainakaan ole ollut ongelmia nippojen laiton jälkeen.

          Comment

          Working...
          X