Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jom coilover säädettävä alustasarja - asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jom coilover säädettävä alustasarja - asennus

    Pitkään olen harkinnut alustan vaihota ja nyt keväällä se olisi tarkoitus toteuttaa. Alustaksi on valikoitunut näistä ns. halpis merkeistä JOM.

    Mietityttää vain kyseisen alustan asennus. Meneeko ihan suoraan paikalleen, vai joutuuko kikkailemaan tai tekemään omatekoisa patentti ratkaisuja jotta saa asettumaan auton alle? Joten kysynkin teiltä jotka oletta joskus JOMin alustoja asentaneet miten homma onnistuu, kaikki neuvot ja vinkit tervetulleita, myös käyttäjäkokemuksia voi laitella? Ja autohan on b5 1.8 etuveto sedan vm96..

    Alla kyseinen alusta mikä on tarkoitus hommata:

    http://www.tuningkauppa.com/epages/K...Products/62458

  • #2
    Tuli viikko sitten asennettua samainen sarja samanlaiseen autoon ja kaikki osat kävi paikalleen ilman mitään kikkailua. Ainut mitä jouduin tekemään niin kääntämään jouset tolpissa toisin päin kun ne oli laitettu tehtaalla väärinpäin mutta se nyt on ymmärrettävää koska eihän ne niitä sen enempää katsele. jousethan on tietysti irtonaisena sielä tolpassa kun ne laatikossa saapuvat eli ei aiheuta mitään muutakun nostaa jousen tolpasta ja kääntää sen.jousen toinen pää on hiottu tasaiseksi että istuu paremmin niin sen laitat alapääksi niin kaikki on kunnossa. Muista laittaa jokaiseen irroitettuun pulttiin kunnolla kuparitahnaa ennen takaisin asennusta niin seuraavan kerran kun tarvii irroitella tukivarsia tai muuta sieltä niin lähtevät ilman ongelmia auki. Itse käytin aikanaan kaikki pyöränripustuksen pultit auki ja tein saman rasvauksen niin merkkihuollossakin mainitsivat miten mukava oli vaihtaa ohjausvaihde kun kaikki lähti noin vain auki.

    Comment


    • #3
      Mimmonen tuo on ajaa? Onko miten pintakova?

      Comment


        #4
        En tiiä miten Jom eroaa esim. Ta-technixista, koska se oli ainaki omassa b5 vajokissa vähä turhankin pehmeä.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Samijkl Näytä viesti
          Mimmonen tuo on ajaa? Onko miten pintakova?
          Tuo on taas niitä kysymyksiä että kuka tykkää äitistä ja kuka tyttärestä mutta sanotaan näin että itselläni ei ole mitään valittamista. alusta toimii normaali maantie ja kaupunkiajossa täydellisesti. sarja on napakampi kuin audin oma sportalusta mutta joustaa kuitenkin montuissa niin ettei auto ala pomppimaan joustamattomuuden takia. jos vain sarja osottautuu sen verran laadukkaaksi ettei öljyt tule heti takuun loputtua pihalle nin silloin voin suositella lämpimästi. ainakin nyt voin jo todeta että hinta/laatu suhde on kohdallaan.

          Comment


          • #6
            Kuulostaa ihan mietinnän arvoiselta sarjalta. Nyt on alla sellanen et ainut mistä joustaa on renkaat ja penkki.

            Comment


            • #7
              Oliko Teemu sulla käytössä jousipuristimet? Entä kauan kesti asennuksessa? Pitää laitella tilausta vetämään pyhien jälkeen..

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Weesley Näytä viesti
                Oliko Teemu sulla käytössä jousipuristimet? Entä kauan kesti asennuksessa? Pitää laitella tilausta vetämään pyhien jälkeen..
                Tarvitset puristimet alkuperäisen tolpan purkuun että saat siitä tarvittavat osat siirrettyä uuteen tolppaan. Uuden tolpan kasaamisessa ei tarvitse puristimia koska voit ennen kasaamista kierittää korkeussäätö mutterin aivan ala-asentoon jolloin tolpan pystyy kasaamaan ilman puristimia. Kasaamisen jälkeen kierität säädön takaisin haluamaasi kohtaan ja tolppa paikoilleen autoon. Itse säädin korkeuden niin että kierteen alapäästä on matkaa säätömutterin alareunaan 65mm jolloin auto asettui niin että pyörännavan keskeltä on matkaa pyöränkaaren reunan korkeimpaan kohtaan tasan 32cm.

                https://skydrive.live.com/redir?resi...Ism3auaSEthfbc

                Tuossa vielä räjäytyskuva tolpasta niin näet osien oiken järjestyksen jos jostain syystä menee sekaisin.
                Itse suosittelisin vaihtamaan samalla tuon kuvassa nro 37 esiintyvän yläpään kumin joka ei maksa tarvikkeena juuri mitään.
                Viimeksi muokannut Teemu.h; 1.4.2013, 15:37. Perustelu: Linkin lisäys

                Comment


                • #9
                  Nyt on alusta paikallaan. Huomenna pitää käydä vielä tallilla tekemässä lopullinen säätö korkeuden suhteen. Sääditkö Teemu etu ja takapään samalle korkeudelle?

                  Comment


                  • #10
                    Säädin niin että helmalinja on suorassa ja muutenkin niin että auto on näyttävässä asennossa eikä perä pystyssä tai laahaamassa.

                    Comment


                    • #11
                      Mites, onko alusta kestänyt?

                      Comment


                      • #12
                        itse laitoin JOMin alle viime syksynä ja ollut kyllä hintansa väärti. pikkasen saisi olla jäykempi ja pientä natinaa kuuluu sillointällöin takatolpista.

                        Comment


                        • #13
                          Itsellä on revoteciltä tilattu jomi a6:sessa ja hyvä on omasta mielestä. Vähän kyllä paukkuu jos monttu tulee alle mutta muuten yllätti positiivisesti.

                          Comment


                          • #14
                            Itsellä nykään alla. Hyvin on kestänyt :) ainakaa vielä ei nitise tai pauku.

                            Comment

                            Working...
                            X