Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

c4 korjaus ja keulaosien yhteensopivuus, sekä osanumerot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • c4 korjaus ja keulaosien yhteensopivuus, sekä osanumerot

    Hei.

    Eilen otti urssi pienen pusun keulaan, josta johtuen puskuri, umpion lasi(muuten näyttäisi ehjältä), etuvilkku, välijäähdytin ja kuskinpuolen etulokasuoja ottivat hieman kipeää. Nyt olen todennut, että orkkisosien hinnat ei oikein sovi itselleni ja käytettyjä on todella huonosti saatavilla.
    IC löytyy tallista, joten ei aiheuta ongelmia, samoin vilkut on vaihdettu juuri, joten entiset ovat tallessa.

    Vaihtoehtoja tällä hetkellä:
    a6 valot, puskuri, konepelti, konepellissä ei juuri ole sanomista tällä hetkellä, korkeintaan pieni painuma ja naarmuja tuli, joten turha vaihtaa sinällään(ja tykkään satkun kulmikkuudesta enemmän). Näitä osia kuitenkin olisi saatavilla "jotenkin". Puskurit näkyisi löytyvä ebaystä ja samoin valoja paljon. Toinen loksukin vaatinee päivityksen, tai ainakin maalauksen, joten tappio olisi sinällään pieni.

    Puskuriksi valikoituisi nähtävästi tämä, mikäli aikoisi pitää satkun keulan edes muilta osin:
    http://tuningdesign.shop.wosbee.com/...temcode=CS4-01

    Tämä ihan siitä syystä, ettei näy urssiin orkkiksia olevan ainakaan ebayssa, ruotsin tai suomen purkaamojen nettipalveluissa, eikä tässä lähellä ole kunnollista romiskaa. Noissahan on monia tarjolla, mutta suurin osa on kuitenkin kapeammille loksuille. Tässähän käytännössä on ainut osanumero, mikä käy A0807103B , vai onko tuohon tullut aikojen saatossa jotain päivitettyä numeroa?

    Orkkisvaloiksi näkyisi olevan romiskoilla satkun muodoilla numerolla 4A0941029G melko vähän. Pari huonokuntoisen näköistä. Ebay tarjoaa myös pelkkää lasia n.70€+postit hintaan. Ainakin myynti-ilmoituksen mukaan olisi oikea, h1,h1,h3.
    Samoin briteistä löytyisi vasureitten 4A0 941 029 J , joka houkuttaisi. Tästä nähtävästi saisi joko sillä umpion läpällä säädettyä valokuvion kuskin puolelta oikein, tai sitten mahdollisesti otettua vanhasta palasia sopivasti?

    Onko jollain tarjota muita vaihtoehtoja, tai varaosakanavia järkevään osien haalimiseen? Aika monta saksan/viron/ruotsin verkkosivua selaillut, eikä satkun osia oikein ole tyrkyllä. Plussana tuohon s6 mallin osiin siirtymisessä olisi parempi osien saatavuus myös tulevaisuudessa...

  • #2
    Ihan siistin näköinen puskuri, ei mitään ylimääräisiä ilmanotto aukkoja tai eviä. :)

    Mitäs marmorilla pelkkä lasi umpioon maksaa?

    Comment


    • #3
      Itsekin tuon keulakolarin ässän kanssa keraan läpi käyneenä voin sanoa että kyllä orkkis osien hinnat kyykytti. Ainoa huvittava osa oli lokasuojat joita en löytänyt, ässän leveämpiä siis, tarvikkeena. Normi satkun lokari klokkerholmilta 250 kun audin tiskiltä 220 ja marmorilta sai oikean ässään kuuluvan lokarin :) Puskuria etsin puolisen toista vuotta kunnes arpaonni osui kohdalleen ja sain halvalla täysin ehjän puskurin, jotka tuntuu olevan kiven alla :( Onnea osien etsimiseen ja korjaamiseen :)

      Comment


      • #4
        Noita umpioita ei kannata ottaa tarvikkeena. Itselläni kupli kromit irti ja sisuskalut oli tehtaalla jo jääneet irti. Valmistaja taisi olla depo :D

        Comment


        • #5
          Mulla on pari pantheromustia ruosteettomia kaarilevikkeellisiä urssin etulokareita jouten, jos kiinnostaa.

          Comment


          • #6
            Uusi orkkis umpio on tilattu jo briteistä. Nähtävästi tuon kuvion saa ok:ksi. Jos ei tuo kelpaa inssille, niin hommataan sitten uusi lasi nykyiseen. Linssiosat jäi nähtävästi ehjäksi, sekä heijastimet näyttäisi vielä olevan suht ok, ihan karvan kuplintaa pitkässä, ei muuta näkyvää.

            Terho: Siis noita leveitä urssin lokareita, vai niitä, missä on ne erilliset levikkeet mukana? Väri taitaisi olla jopa oikea, musta tuo oma ainakin on :)

            Puskuri tosiaan tuntuu olevan karvan hankala löytää. UrS6 puskin olisi iipeissä, mutta käykö se suoraan UrS4 keulaan? Ottaisi väliaikaiseksi ja etsisi rauhassa uutta orkkista sitten.

            Comment


            • #7
              Taitaa olla kiinnitys tavassa autoon eroa, mutta saako vanhasta puskurista ne sopimaan uuteen isoveljen puskuriin niin sitä en tiedä.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                Puskuri tosiaan tuntuu olevan karvan hankala löytää. UrS6 puskin olisi iipeissä, mutta käykö se suoraan UrS4 keulaan? Ottaisi väliaikaiseksi ja etsisi rauhassa uutta orkkista sitten.
                Isoveljessä tulee puskuri etuosasta runkoon kahdella kuusiokolopultilla ja sivuilta on kiinni sellaisissa liukuhahloissa.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Urssin leveät lokarit jossa on vielä lisäksi orkkis "levikkeet" mukana. Levikkeitä on täysi satsi, eli takakaariin sekä puskurin reunoihin myös. Laita privaa/mailia jos kiinnostaa.

                  Comment


                  • #10
                    Välikysymys. Tuo linkin puskin kun on pelkkä kuori, niin mitä siitä alkuperäisestä tulee olla käytettävissä? Se metallipalkki siitä keskeltä, vai jotain enemmän?

                    Comment


                    • #11
                      Luulisin että noi valojen alla olevat kiinnikkeet koriin joudut joko tekemään uudet lasikuidusta tai jos saat vanhasta puskurista ne irti ja liimattua jollain kamalla lasikuitu puskimeen kiinni.

                      Comment


                      • #12
                        Vanhasta puskurista ei kyllä sillä kohtaa ole mitään jäljellä. Pitää vielä metästää uutta puskuria. Saisi nuo oleelliset nyt läjään. Töihin juuri ajoin maf irti paineettomana. Eilen paikkailin jollain sikamassan tapaisella isoimman vuodon ic:stä, muttei ainakaan tallissa suostunut maffin kanssa käymään lainkaan.

                        Se tallissa oleva olikin väärän kätinen, kun tarkoitus oli pistää se pelkääjän kulmaan joskus :)

                        Comment


                        • #13
                          Kiitoksia Jusabergille.
                          Nyt on uusi ic paikallaan ja kone futaa. Puskin on myös, mutta vaatii hieman hellää hoitoa ja ainakin paremman värin päälleen. Lamppu on kait tulossa, joten toivottavasti ensi vkl kokonaan kasaan.

                          Comment


                          • #14
                            Tuliko tuolla kuitukopiolla enemmän tilaa puskurin taakse, kuin orggis ursulan puskurilla? Eli mahtuuko sinne keulacooleri ja ilmastoinnin kenno ilman puskurin pilkkomista?

                            Comment


                            • #15
                              Aihetta lainaten, A6 C4 konepelti ei siis istu suoraan C4 100 valojen/lokasuojien kanssa?
                              Ois siromman näköinen se maski...
                              Silmämäräisesti katsottuna ero ei ole iso mutta ilmeisesti riittävä ettei istu?

                              Comment


                              • #16
                                C4 100 lokasuojien kanssa sopii kyllä, mutta umpioiden lasit pitää vaihtaa A6 C4-mallisiin viistettyihin. Eivät ole kovin kalliita.

                                Comment


                                • #17
                                  Saattopa olla jo tallissa moiset. Kiitoksia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Todella vanhaan aiheeseen palatakseni ja kysyäkseni. Meneekö normi A6 lokasuojat ja tämän jälkeen vakio puskuri URS 6 keulalle ihan bolt on? Eli niin sanotusti URssin downgrade kapeampaan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Konepelti on sama ja kaikki kiinnityspisteet on samoilla kohdilla. Pitäis mennä. Sisälokarit tarvii kans olla kapeemmat.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tarviipa siis alkaa metsästää sopivaa luovuttajaa, jos saisi hieman siistimmän näköiseksi tuota omaa koslaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ja nimenomaan niin, että vakiopuskuri niiden vakiolokareiden kanssa. Puskurin laidatkin levenee rengasta kohti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sattu tuleekkin tuolla audi rompe torilla sopivan värinenkin vastaan. Puskuri, lokarit ja sisälokarit ostettu. Vähän heikossa hapessa näytti olevan mutta eiköhän niistä vielä pelit saa. Ulkonäkö nyt ei ole se pääprio tässä autossa. Jälkikäteen tuli mieleen, että käyköhän tuo vakio pohjalevy noiden A6 osien kanssa? Tämäkin on todennäköisesti leveämpi kuin normaalisti. Tarvii kyllä varmaan tehdä metallinen jossain kohtaa joka tapauksessa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No nopeasti löytyi, just olin tulossa kirjoitteleen että ehjät harmaat lokarit ja puskuri olis löytyny täältäkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pohjalevy kyllä käy, jos tarkoitat sitä muovista pohja"panssaria". Ainoat erot on siinä lokareiden ja puskurin leveydessä.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X