Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a6 avant ajovalojen korkeudensäätimet ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi a6 avant ajovalojen korkeudensäätimet ei toimi

    Omistan audi a6 -00 2.4 avant. Ongelmana on, että en saa korkeudensäätimiä toimimaan. Olen ostanut uudet säätimet molemmillepuolille, kun laitan valot päälle ja säädän rullasta niin säätimistä kuuluu surinaa ja pikkuisen nytkähtää ylös tai alaspäin ja sitten surina loppuu eikä enää tapahdu mitään. Muuten en tee mitään säätimillä, vaan kun katsastus vaatii niiden toimivan. Olisiko jollain antaa neuvoa mistä voisin paikantaa vian?

    #2
    Mitäs jos sen säätömoottorin ottaisi käteen johdon päähän ja kokeilis sitten pyörittää rullaa. Jos säätömoottori toimii kädessä ihan ok niin sit on umpiossa jotain häikkää ?

    Comment


    • #3
      Oletko aivan varma että moottorin akselin 'pallopää' meni kunnolla paikalleen kun asensit moottorin? Piti muistaakseni naksahtaa kiinni kun itse vaihdoin n. vuosi sitten.

      Onko valot muuten vaihdon jälkeen oikealla (siis normaali-) korkeudella?

      Comment


      • #4
        ja sitten ne vikakoodit...

        Itse tein tukivarsiremppaa ja sen jälkeen valokuvion yläreuna oli 15 metrin päässä keulasta. VCDS kertoi, että anturi g78 oikosulussa. Tuo on se etutukivarressa oleva anturi.

        Vaihdoin ylätukivarsia, niin en sitten irrottanut sitä. ELSAn ohje (jonka luin etukäteen) vielä sanoo, että varo sitä anturia. En siis saanut aikaan fyysistä vauriota siihen muovitankoon, mut jotenkin siitä anturista tuli entinen. Sulla oli ne jo vaihdettu? Saattaishan se antaa koodin, jos johdoissa vikaa.

        Sulakkeen poistaminen antoi lisäksi koodin säätömoottoreista, mutta ei nostanut valoja. Anturin vaihdon jälkeen tarvittiin vielä VCDS:ää, josta piti käydä basic settings - sinne kun sain adjusted tiettyyn kenttään niin oli kunnossa. Riitti kun kävi läpi ne kentät ja adjusted tuli tässä melkein itsestään.

        Jaa, tämä ei olekaan nyt tuo automaattisäätö-juttu, mikä mulla??
        Viimeksi muokannut Iivari; 23.3.2013, 20:47. Perustelu: Ymmärrysvaikeudet

        Comment


        • #5
          Joo toi on manuaali säätöinen kaiken mukaan. En tiedä sitten kun olen vaihtanut umpiot. Tommoset kuin d lite dayline päivävalo optiikalla hyväksytyt, muuten normi polttimoilla H1. Pitäisi myös olla vakio korkeuden säätimille yhteensopiva. Ihmettelen vaan sitä, että miksi auton sulake rasian kannessa lukee saksaksi säätömoottorin sulakkeen kohdalla, että olisi automaattinen korkeudensäädin. Vaikka mulla on ihan säätörulla, asennot 0,1,2,3.

          Comment


          • #6
            Valot on normaali korkeudella ja säätimet on kiinni hyvin, virtaakin tulee johtoihin. Epäilys on, että oliskohan nuo jotenkin automaattiset säätimet, vaikka onkin säätörulla ohjaamossa.

            Comment


              #7
              Automaatti säätö on ollut OEM xenonien yhteydessä, halogeeni valot aina manuuaalisella säätörullalla. Onko umpioista kaikki kuljetus raudat otettu pois? Ainakin depon umpioissa oli puolenkymmentä rautaa ristiinrastiin ettei kuljetettaessa pääse heijastimet hakkaamaan itseään rikki.

              Comment


              • #8
                Onkohan ne säätimet nyt varmasti hyvin kiinni? Itellä on noi D-litet B5:ssä ja en millään meinaa saada vasenta säädintä kiinni siihen perkeleen uraan, vaikka oikea on ihan hyvin kiinni ja toimii. =D Tosin enpä ole vähään aikaan jaksanut edes yrittää, kun valokuvio on hyvä tällä hetkellä, enkä tartte koko säätöä.

                Ne säätömoottorit ovat silloin oikein kiinni, jos niiden rungon kääntää sillä lailla auki, että rungon hahlot ovat käännettynä auki, eli että pitäisi lähteä vetämällä irti umpiosta. Mutta siis jos on "auki"-asennossa, eikä millään meinaa lähteä vetämällä, niin sitten tietää, että moottorin tangon nuppi on kunnolla kiinni. Jos se lähtee noin vaan irti, niin eipäs olekaan kiinni. ;-D

                Comment


                • #9
                  Elikkäs minkälaisia ne kuljetus raudat yleensä on? Ei mitään ruuveja mitä pitäisi avata? Olen kokeillut kädellä liikuttaa umpion kennoa ja liikkuu ihan hyvin edestakaisin. Onkos sitten säätimissä joku turva mekanismi? Ettei väkisin väännä itteään rikki, jos panttaa kiinni.

                  Comment


                    #10
                    Depoissa oli 2-3mm "tankoa" ja muistaakseni ainakin osa niistä oli ruuvien alla kiinni.

                    Comment


                    • #11
                      Vika löytyi, audissani on ollut uutena xenonit ja ne on otettu pois ja tilalle laitettu normaalit ajovalot. Eli säätimet on automaattiset ja toimii normaalisti.

                      Comment


                      • #12
                        Ei ne säätimet toimi normaalisti jos on automaattiset ja silti kojetaulun "rulla" vaikuttaa niihin. Automaattisäädössä ei ole säätörullaa sisällä, ei edes johdotusta.

                        Comment

                        Working...
                        X