Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 takarenkaan jarrupala kävi kuumana

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A4 takarenkaan jarrupala kävi kuumana

Vaihdoin talvirenkaat 25.10 ja nyt muutamana päivänä pienon ajon jälkeen takarenkaista on tullut outoa "metallin hajuista palaneen" käryä. Tänä aamuna vasemanan takarenkaan jarrupala kävi jo niin kuumana, että se oli hehkuvan punainen. Oikea oli ihan normaali. Odotin, että hehku lakkasi ja ajoin kuitenkin töihin. Eikä hajua/silmämääräistä kuumentumista enää tullut. Käsijarru ei mielestäni ollut jäänyt päälle eikä ongelmaa ollut ennen talvirenkaiden laittoa. Mikäköhän nyt mättää? Täytyy tänään vielä ottaa takarengas irti ja laittaa takaisin.

Oliko käsijarru pitkästä aikaa käytössä renkaita vaihdettaessa? Jumittuneiden liukupintojen vuoksi käsijarru ei palaudu ja hirttää jarrupalat kiinni. Tosta vois kai lähteä.

e: typot korjattu

Comment

Käsijarru on ollut kokoajan käytössä - siis normaalisti. Siksi ihmettelen jos se on jumittunut noin pienillä pakkasilla mitä nyt on ollut. Kuitenkin tuntuu, että vika olisi juuri tuossa käkkärissä. Onkohan tuo käsijarrun jumiutuminen kuinka yleistä? Minulle ei nim. ole aikaisemmin tapahtunut moista. Toivottavasti vaan jarrupaloille ei ole kerinnyt tapahtua mitään.

Comment

Ei kaiketi takalevyjarrullisissa kaikkein harvinaisempiakaan pulmia.

Itsellä otti toinen takanen (keväällä renkaan vaihdon jälkeen tietty.. juu, en ole käyttänyt juurikaan käkkäriä paitsi tuon tapahtuman jälkeen kyllä) sen verran kipeää, että rauta tuli rautaa vasten. Onneksi selvisin tällä kertaa pelkillä uusilla paloilla.

Comment

Käytin autoa audihuollossa ja tuomio oli, että käsijarruvaijerin muovisuoja oli hajonnut jostain kohti ja vaijeri oli ilmeisesti jumittanut sen takia, että sinne oli päässy vettä. Käsijarruvaijeri ja jarrupalat siis vaihtoon.

Ei tuossa sinänsä mitään mutta, kun juuri luulin että sain ".askan" kuntoon. Olin käyttänyt autoa 8 kertaa huollossa moottorivalon takia ja luulin, että nyt ei tarvitsisi autoa vähään aikaan huoltoon viedä. Mutta EI! Auto on ollut käytössä minulla 9kk ja olen sitä vähintään kerran kuussa käyttänyt huollossa. Auto on kuitenkin A4 -01 ja 80tkm ajettu. Ajattelin, että saisin vapaa-ajallani tehdä jotain muuta, kun korjata tuota romua. Ei voi muuta sanoa, että laatua on tullut koko rahalla ostettua. prkl. pakko avautua, kun .ituttaa niin paljon!

Comment

Sain auton huollettua. Vein sen yksityiselle korjaajalle. Vaihtoi ne muovipalat sieltä käsijarruvaijerista ja jarrupalat. 110? koko setti. Audihuollossa ne spedet ois heti vaihtanut koko jarruvaijerin (missä ei kuulemma ollut mitään vikaa) ja jarrupalat ja ilmotti hinnaks 450-500?. Hyvä pojat. Voin suositella audihuoltoa joka jampalle. Homma toimii siellä - Vaihdetaan vaan osia eikä ajatella :(

Comment

Working...
            X