Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alusta, Audi 200 quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alusta, Audi 200 quattro

    autoni tarvitsee uuden alustan, vakio alusta: iskarit/jouset eteen/taakse
    ei siis missään tapauksessa madallussarjaa, vaan normaali henkilöautoon sopiva:)

    autossa on nivomaatti (perän tason vakautus), joka on poistettu käytöstä, kuitenkin takaiskarit ovat ne nivomaatin.
    en halua uusia nivomaatti-iskareita, käykö niiden tilalle aivan tavalliset sedan/avant quattro-takaiskarit? auto on siis farmarikorinen.

    olisin katsonut tietenkin etkasta, mutta kun sellaista minulla ei ole.

    #2
    Omaan -87 200 tq avantiini vaihdoin jokin aika sitten taakse "hydraulitolppien" tilalle samanikäisestä 200 avant quattrosta tavalliset kaasuiskarit ja ne sopivat suoraan vanhojen tilalle.

    Onko joku muuten kysynyt, mitä tuollaiset uudet tasonsäätöiskarit maksaisivat??

    Comment


      #3
      Jotain 800 euroa per nurkka...

      Comment


        #4
        Ei siis ollenkaan pahat... :)

        Comment


        • #5
          eroaako avantin/sedanin takajousitus jotenkin toisistaan? tarkoitan siis normaalia alustaa?

          entä onko iskarin yläpään osat samanlaiset edessä/takana?

          Comment


            #6
            Jossain noilla vuosivaiheilla takaiskarin yläpään kiinnitys on joko M10 tai M12 mutterilla. Ei siellä mielestäni muuta eroa ole.

            Comment


            • #7
              Onko kukaan perehtynyt takapään korkeussäädön toteuttamiseen vietereitä ruuvamalla?
              Saman tyliin kuin esim. neloskolffissa jossa on erilliset jouset&iskarit takana: säädettävän sarjan yhteydesä ruuvataan tukivarteen korkeussädettävä jousikuppi ja ruuvaillaan auto mieleiseen asentoon. Idea näkyy oheisessa kuvassa ihan oikealla

              Onkohan 200sen tukivarressa mahollisuus vastaavan toimenpiteeseen?

              Itelle tulossa laskeva jousisarja, mutta perää ei kärsis juurikaan pudottaa jotta ulkonäkö ja maavara säilyisi haluamallani tasolla. Siispä pitäs keksiä taakse jotain kieroa...

              Comment


              • #8
                Ei se laske tyhmän näköiseksi jos ostaa sellaisen sarjan mikä pudottaa takaa vähemmän. Itseasiassa joku -60/45 ja 18" vanteet 200 20V näyttää todella hyvältä.
                Esim:Mun sivuilla www.audi200.net on kuvagalleriassa(enkku kieleksi) Kronach2005 kohdal pari kuvaa Tomin Avantista kyseisillä varusteilla. Sitä en tiedä millainen se olisi suomessa ajaa. Mut hinta -60/45 (tai 45/40) jousilla ja konin keltaisilla on saksassa n.850euroa.

                Comment


                • #9
                  Kiitti linkkivinkistä.
                  Hyvännäköstä!

                  Mutta kukaan ei halunnu mulle myydä mitään edestä enempi pudottavaa sarjaa. Enkä olis mitn 60/40 settiä ostanutkaan koska päivittäinen pakollinen hiekkapätkäsiirtymä pitää pystyä hoitamaan suht koht normaalia vauhtia. Eikä muukaan kulkeminen saa muodostua muistuttamaan pyörätuolirajoitteisen liikkumista. "Paskalinttoja"(-80mm) ja niihin verrattavia löyraidereitä on ollut ihan riittävästi, nykyään mukavuus/käytettävyys ajaa ulkonäön edelle... Toi emännän käytössä olevan passatin -30mm eibach on just siedettävä ja siinäki kuraläpät raapii himppasen liian häiritsevästi.

                  Enivei, vanteeksi tulee 8x17 joissa on huulta pikkasen(mitättömät 8cm), alustaksi 40mm setti joka pitää räätälöidä takaata noin 20mm pudottavaksi. Eiköhän se sillä mene enskesän, jos joskus on varaa ostaa oikee käyttis ja jättää audi harrasteeksi niin siinä tapauksessa suurempi matallus on hyväksyttävää jos se parantaa ajettavuutta vastaavassa suhtessa.
                  Jos joku on tutkinut/kiinnostunut tosta säädettävyydestä niin kommentteja otetaan vastaan. Sitte ku ite jousia asennan, niin ajattelin esim. tuon neloskoffin säädettävän palikan sopivuuden selvittää/testata.

                  edit: heh,siellähän oli enempikin sivuja :D tässä olis aika soppeli asento tuohon vankkurin liikkumiseen: helmalinja etupainotteinen mutta pyöränkaaret yhtä lähellä kumesta sekä edestä että takaa, me like!

                  Comment

                  Working...
                  X