Homma ok!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vanteet solmussa
Collapse
X
-
AudiBatAvainsanat: Ei mitään
-
AudiBat
Niin siis nyt ei enää ufoja alla vaan kunnon isot levyt ja uudet satulat. Kokoa en muista, mutta vastaa käsitykseni mukaan uudemman S6:n jarruja, vaikka ovatkin ihka uudet ja toisen merkkiset. Satula tulee kuitenkin aika paljon ulos ja ottaa kyllä aika helposti kiinni pyörän "pinnoihin".
Nyt vaan ehdottamaan niitä vannemestoja ja oikeaa ET kokoa!
Comment
-
AudiBat
Niin mikäs liike se siellä sitten onkaan? Mulla ei ole yhteystietoja saatika edes nimeä kenestä on kyse?
Comment
-
AMRIF
Hei
Eikös se oo se firma nurinpäin eli amrif, yhteystiedot lienee www.keltaisetsivut.fi tai sinnepäin.
Käsittääkseni on kannattavaa oikoa yksi tai kaksi vannetta jos on arvokkaista vanteista kyse.
Comment
-
Oikaisu:
http://www.minulle.net/Tuoteluettelo3.asp?ParentID=360
http://www.minulle.net/Tuoteluettelo...8&ParentID=360
Pintakäsittely eli maalaus uuteen uskoon pulverimaalauksella:
http://www.aic.fi/
Sitä ET-tä ei pystytä neuvomaan ilman tarkkaa tietoa siitä mitkä ne jarrut on. Kysy Oppaalta niin selkiää heti, varmaan löytyy sopivia vanteita ihan kaikista vanneliikkeistä. Ne ei vaan tiedä mistään mitään. Mutta kun sulla on offsetit tiedossa niin alkaa löytymään tai ainakin voit mennä sovittelemaan.
Comment
-
Itse kaksi 17" vannetta vasta oikaisseena...Eikä ollut iso reikä tiessä niin tuli n.5mm pystyheitto molempiin vanteisiin sisäreunaan ja ravisti ajaessa niin pirusti. Kellotin paikoillaan heiton kohdan ja määrän ja merkkasin renkaaseen. Sitten rengas pois alta ja päälle seisomaan. Muovilekalla hienoisesti "naputellen" se siitä sitten oikeni. En olisi itsekkään ensin uskonut miten helposti se oikeni, mutta 17"x8 vanteessa on aika vähän tukitavaraa vanteen sisäreunassa...Eikä maalipintakaan kärsinyt yhtään.
Kannattaa kokeilla itsekkin jos ei ole iso heitto, venyneet yms. vanteet kannattaakin jo sitten heittää romukoppaan.
Comment
-
AudiBat
Jos aluvanteen oikaisu maksaa muutaman kymmenen euroa niin oikaisen ehdottomasti. Onko kellään hintatietoa tuosta Järvenpään paikasta, Lappeenrantaan kun en viitsi lähtee ajelee, tulee jo pelkistä bensakuluista saman verran kuin uusi vanne ;-)
Comment
-
-
-
Amrif oikaisi minulle yhden aluvanteen joskus muutama vuosi sitten. Kaveri teki tosi asiallista työtä ja olin kaikinpuolin tyytyväinen oikaisuun. Korjattava vanne oli aika pahasti solmussa, kun siitä puhkesi rengas kesken ajon. Vanne oli vino vähän joka suuntaan. Siitä huolimatta vanteesta tuli uutta vastaava amrifin jäljiltä. Itseasiassa oikaisun jälkeen kyseinen vanne/rengaspaketti tarvitsi vähemmän tasapainoituslyijyä, kuin ennen korjausta. Oikaisu + rengastyö + tasapainoitus maksoi silloin n. 350mk.
Comment
-
AudiBat
-
Vanteet
Ei tee.
Mielestäni oikaisee noita vanteita jossain muussa pajassa missä on sorvit ja muut erikois pelit.
Comment
-
Tähän vanhaan ketjuun voisin jatkaa...
Oman kulkineen alla rupesi yksi rengas tyhjenemään aina muutamassa viikossa niin, että sen huomasi. Otin renkaan silmäilyn alle enkä meinannut löytää milään vuotokohtaa, kunnes vaimo sivusilmällä vilkaisi ja totesi että tuostahan sitä näyttää kuplaa tulevan :) keskeltä vanteen sisäpintaa....
Näyttää ettei kohdassa ole edes naarmua saatika reikää, mutta siitä se vaan kuplajono marssii. Ilmeisesti vanteessa on hiusmurtuma tms?
Onko tietoa kuinka korjataan helpoiten? Rengasliikkeestä puhelimitse kysyin, mutta eivät edes yritä -> vain uusi vanne vaihtoehtona...
Kai tuon nyt voi hitsata, paikata kemiallisella metallilla, liimaamalla paikkalapun, sisärenkaalla tai jollain muulla keinolla? Ja onko ehdottaa pajaa Tampereella?
Kuva kertonee enemmän:
Comment
-
Jos kemiallisella metallilla haluat paikata niin Plastic paddingia saa ainakin helposti vaikka prismasta eikä maksa hirveitä.. Ihan hyvää ainetta on ja kovettuu nopeasti. Öljypohja ollu jo vuoden paikattuna tolla eikä vielä ainakaan vuoda.. :)
Comment
-
itse kokeilin myös "TIG-liimaa". Thuppun ohjeiden mukaan tosiaankin puhdistus ja tigillä sulattaa vanteen omalla materiaalilla vaan tuon reiän umpeen. Eikä tarvi ottaa edes rengasta pois vanteelta, koska tuommoisessa pistemäisessä kohteessa se vanne ei muualta juuri lämpene.
Comment
Comment