Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kirotut sisälokasuojat!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kirotut sisälokasuojat!

    Onko kyseisen auton sisälokasuoja pelkillä ruuveilla kiinni ja helposti irroitettavissa? Täytyisi korvata uudella kun nykyinen on rikki alhaalta.

  • #2
    Ainakin B7:ssa on ihan T25 Torx:lla kiinni.. Tais olla lisäks vielä parilla isolla muoviruuvilla. Yks pitäis olla vähän piilossa sellasessa "syvennyksessä".. Hiukan joutuu voimaa käyttään että saa sisälokarin irti lokarin pokkauksesta mutta kyllä se sieltä lähtee kun ottaa ensin kaikki ruuvit auki ja alkaa hemputteleen..

    Comment


    • #3
      Rengas irti ja torxit + muutama isompi muoviruuvi irti etuosasta, sekä yksi tulppa. Ei kannata repiä, muuten saattaa vaurioittaa lokasuojan sisäreunan maaleja. Päinvastainen kasaus.

      Comment


      • #4
        audi a4 b6 sisälokarit

        onko kukaan ottanut pois takapäästä sisälokareita. meinaan vaikuttaako se sihen että rupee ruostuu paikat??

        Comment


        • #5
          Kokemusta ei ole, mutta näin äkkiseltään ajatellen pääsehän sitä suola sun muu p*ska paremmin koriin käsiksi, ja kivet yms. pääsevät hakkaamaan paikkoja. Miksi ne pitää poistaa?

          Comment


          • #6
            Kirotut sisälokasuojat!

            Onko kaikissa rinkelivolkkareissa takasisälokasuojat fleeceä? Vai pelkästään saksan malleissa? Ei oikein sovellu pohjolan lumikeleille, kerää lunta niin ettei sovi renkaat pyörimään! Onko kukaan yrittänyt tehdä nukkapinnalle jotain? Saisiko liukkaammaksi esim. ohuella kerroksella alustamassaa?

            Comment


              #7
              Suihkit sinne jotain vastaavaa kuin tämä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...postcount=1884

              Comment


                #8
                Ei kaikissa ole, ainakin B5 kopissa ne on sileää muovia.

                D3 kasissa on jotain karvahuopaa, lokarit on täynnä jäätä jatkuvasti.
                Viimeksi muokannut okkim; 24.2.2013, 17:04. Perustelu: Lisäystä...

                Comment


                • #9
                  Kirotut sisälokasuojat!

                  Tuossa B8 korissa on huopaa edessä ja takana. Eiköhän ole äänen vaimennukseen liittyvä muutos uusissa.

                  Comment


                    #10
                    B6:ssakin on ne hiton 'fleece' sisälokkarit.

                    Comment


                    • #11
                      Korotettu on mullakin ja koko talven riesa on tuo lumen kerääminen. Ei auta potkiminen, ei lähde kuin jollain raaputtamalla.
                      Viimeksi muokannut TeroPee; 25.2.2013, 09:47. Perustelu: provoilut pois

                      Comment


                        #12
                        Mutta näin vain on, että madallettuna kerää enemmän ainakin omat koslat. Huomaa selvästi kun ajanut talvia vakioalustalla ja sitten madallettuna.

                        Ainakin A5sen sisämelu on vähän liikaa tuon hintaiseen autoon, joten ois kiva tietää miten paljon nuo huopalokarit oikeasti sitä ääntä vaimentaa.

                        EDIT: Lisätään vielä sen verran, että minulla ainakin nimenomaan tuossa femmassa varsinkin nuo etulokarit vuorautuu lumella. Takalokarit huomattavati vähemmän.
                        Viimeksi muokannut TeroPee; 25.2.2013, 09:46. Perustelu: provoilut pois

                        Comment


                          #13
                          Kirotut sisälokasuojat!

                          Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
                          Tuossa B8 korissa on huopaa edessä ja takana. Eiköhän ole äänen vaimennukseen liittyvä muutos uusissa.
                          Faceliftmallissa kuulemma taas palattu muoviseen sisälokariin.

                          Comment


                            #14
                            Itselläni takana tuota kangasta, mutta edessä ei. Niin oudolta kuin se kuullostaakin niin eteen kerääntyy paljon enemmän lunta/jäätä kuin taakse. Takana ei häiritse vaikka lokareiden pinnassa vähän lunta olisikin, koska täyteen ne harvemmin menee mutta edestä joudun joka ilta potkimaan/lyömään/harjaamaan tms lumet pois koska aamulla ne olisivat aivan jäässä eikä täten auto kovin helposti liikkuisi mihinkään.
                            Mainitaan nyt vielä että autoa madallettu 30 -40mm ja tottakai tuo lumen kerääntyminen riippuu ihan kelistäkin.

                            Comment


                            • #15
                              Lentokoneita (ja junia) roiskitaan glykolilla lumen ja jään estämiseksi. Lienee helppo kikka koikeilla. Suihkupulloon glykolia ja roiskii lokarin sillä.

                              Comment


                              • #16
                                Sen verran itse asiasta että lienee loogista se etupään "lumettuminen" jos se sitten on jollekin ylivoimaista, eli useimmiten siellä on kaikenmoista lämpöä enemmän liikkeellä esim moottorista ja välijäähyistä joista voi jopa alijäähtyneen veden tapaista ilmiötäkin syntyä joka sitten voi tarttua etulokareihin...
                                Ainakaan omassa ajokäytännössä ei tapahdu tuollaista lumettumista vaikka olen satoja kilometrejä ajanut yhtäsoittoa pöllyävässäkin lumessa, ehkä jossain kaupunkiköröttelyssä voisi noinkin käydä...

                                Itseäni on enemmän häirinnyt lumen jäätyminen vanteisiin tietyillä keleillä kun pysäköidessä renkaasta johtuva vanteen lämpö sulattaa lunta ja se jäätyy alaosaan, eli sille puolen rengasta mistä ilmakin aina ensin karkaa, niitä tosiaan joutuu joskus kopistelemaan kun tärinä käy ärsyttäväksi.
                                Viimeksi muokannut TeroPee; 25.2.2013, 09:48. Perustelu: provoilut pois

                                Comment


                                  #17
                                  Eiköhän etupää lumetu enemmän, koska se menee edellä. Takapää tulee etupään putsaamia uria pitkin. Kenkien suojaspraytä tms. millä saa mokkanahankin hylkimään kokeilun arvoista?

                                  Comment


                                  • #18
                                    En suosittele kokeilee glygolia jos ei halua päästä peltihommiin. Eivät ne lentokoneetkaan kestä sitä myrkkyä vaan saa "huoltaa" peltejä useasti.

                                    Comment


                                      #19
                                      B6:ssa edessä muovilokarit ja takana huopaa, samanlailla sinne kertyy lunta kun ajaa ns. aktiivisesti. Jos ajais kokoajan esp päällä kuin vanhat ihmiset niin tuskin sinne lokareihin silloin paljoa lunta kertyisi. Omaan B6 laitoin ~millisestä muovista rallikuraläppien tyyliset "takakuraläpät" jotka näkyy taakse sentin siivuina mutta jatkuvat lokarin sisällä noin 30cm matkan. Noi jeesaa kivasti lumen kertymiseltä takalokarien takaosaan, muutenhan ne lokarit täyttyy edelleen. Ja saa pudoteltua lumet kätevästi kun vähän kengällä kopauttaa tuota kuraläppää.

                                      Click image for larger version

Name:	20130208_205743_Tasangontie_LLS.jpg
Views:	1
Size:	128,3 Kt
ID:	1611182Click image for larger version

Name:	20130208_205800_Ajokatu_LLS.jpg
Views:	1
Size:	159,8 Kt
ID:	1611183Click image for larger version

Name:	20130208_205814_Ajokatu_LLS.jpg
Views:	1
Size:	155,6 Kt
ID:	1611184Click image for larger version

Name:	20130208_205829_Tasangontie_LLS.jpg
Views:	1
Size:	142,5 Kt
ID:	1611185

                                      Edit:

                                      oli ehkä liiottelua tuo takakuraläppien 30cm... tässä niistä pari kuvaa. Nämä laitoin siis siksi kun lokareista roikkuvat jäävuoret repivät huopalokarit palasiksi. Ei pääse lumi kertymään tuohon takapuskurin helman tekemään pykälään.

                                      Click image for larger version

Name:	20130225_204209.jpg
Views:	1
Size:	379,6 Kt
ID:	1611199Click image for larger version

Name:	20130225_204219.jpg
Views:	1
Size:	332,1 Kt
ID:	1611200
                                      Viimeksi muokannut andre_; 25.2.2013, 21:52. Perustelu: kuvia lisätty

                                      Comment


                                        #20
                                        Noita kuvia katsellessa tuli mieleen, että aika iso syy taitaa myös olla ihan geometrialla. Vanhemmat autot eivät niin kerränneet lunta, koska kaaren ja renkaan välissä oli hehtaari tilaa ja pohjakin 10cm renkaan suihkun yläpuolella.

                                        Comment


                                          #21
                                          Itellä on sama ongelma tuossa b6, etu ja takalokarit on tuota kangasta ja kerää niin perusteellisesti tavaraa.
                                          Muutama viikko sitte kuljetajan puolen takalokari meinas tipahtaa, takareunasta tuli 3 ruuvia läpi tuosta kankaasta, piti laittaa 8mm korinaluslatat väliin että pysyy paikalaan.

                                          Onko nuihin saatavilla etes muita sisälokareita ku nuita kankaisia?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Näyttää olevan noiden stance autojen ongelma enemmän tuo lumen kerääminen oli sitten minkälaista materiaalia tahansa nuo sisälokasuojat. Itellä lötkö muistuttaa enemmän traktoria ja ei kerää ollenkaan lunta juurikaan mihinkään.Faijan vastaava lötkö jossa on tuo 50mm tiputtava sarja alla niin kerää kyllä tuota lunta. Tosin ei noin paljon kun noissa kuvissa on kerännyt.

                                            Pienet pyörät ja kori taivaaseen niin on lumella tilaa ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Castrol
                                              Pienet pyörät ja kori taivaaseen niin on lumella tilaa ;)
                                              ei toimi ainakaan yhdistelmällä B8+16"+vakioalusta, samalla lailla kerää loskat+lumet renkaan ja lokarin väliin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                A6 C5 Avant vahvistetuilla takajousilla korotettu, 16" ja kerää perusteellisesti lunta!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oli sitten fleeceä tai muovia, niin kyllähän se lumi sinne tahtoo jäätyä ja tehdä "parran" tai "piikin" melkein maahan asti. Itse tuossa talven alussa mietin, että ainakin etulokarit saisi pidettyä suht helposti sulana, jos ohjaisi sellaisella nivelletyllä lämpöputkella, jota joissain vanhemmissa autoissa käytetään imemään lämmintä ilmaa imuputkeen, pakosarjan läheltä ilmaa lokareille. Tai sitten asentaisi lokareihin lämpövastukset, jotka kyllä varmaan sulattaisivat ne muovitkin siitä. Jos siis laturista riittäisi virta. =D

                                                  Tästä tulikin mieleen, että mistä ihmeestä saa ostettua niitä pieniä muoviruuveja (torx-kantaisia olivat muistaakseni), joita ainakin B5:ssä käytetään sisälokareiden kiinnityksessä. Onko niille jokin tiettyä varaosanumero, vai ovatko ne ihan kilotavaraa? Itselle ei ole tullut vastaan tällaisia.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Sisälokasuojan kiinnitysruuvin osanumero N 90775001 ja ovat metallisia, Tepolla 50snt ja marmorilla euron.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No ei nuo nyt niin paljoa aiheuta pään vaivaa, vaikka sinne lunta kertyykin. Kyllä ne sieltä pois ropisee kun rengas muutaman kerran raapaisee madalletulla alustalla ;) Välillä kun pikkuisen kengän kärjellä auttaa, niin irtoaa aikas helposti.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tämä ongelma ratkeaa kaikilla kun madallette niitä autojanne niin paljon ettei sitä lunta enää mahdu sinne renkaan ja lokarin väliin :D

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kirotut sisälokasuojat!

                                                          Tulee kalliiksi tuollainen kun sit pitäs ostaa traileri ja vetoauto koska auto ois mahasta kiinni. Tuolloin ois femman pohja alempana ku renkaat :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tämä ongelma ratkeaa kaikilla kun madallette niitä autojanne niin paljon ettei sitä lunta enää mahdu sinne renkaan ja lokarin väliin :D
                                                            Tai vaihtoehtoisesti KORKEAA profiilia talvigummeihin :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X