Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Hakkapeliitta 2 talvinakeista (A8:n alle)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kokemuksia Hakkapeliitta 2 talvinakeista (A8:n alle)

Onko minkälaisia kokemuksia Nokia Hakkapeliitta 2, nastallisista talvinakeista? Koko olisi 17" 225/55. Uudemmat Hakkapeliitta 4 pitävät kuulemma kauheaa meteliä? Kitkoilla pääsisi tietysti hiljaa, mutta vaimo päätyisi niillä nähtävästi edessä ajavan persuksiin...

15" 195/65 nakeista hiukkasen kokemusta. Ääntä riittää ja pitoakin kohtuudella. Itse ostaisin kyllä jotkut näistä uudemmista malleista.

Comment

Itse laittelin eilen hakkis 4:set alle ja ei ainakaan minua niiden "meteli" häiritse pätkääkään.

Comment

Kahdesssa autossa vm.85 518i bmw:ssä ja pugi 405 mi16:ssa ollut noi hkpl 2 ja on hyvät, ei voi muuta todeta.

Tosin noin isosta koosta ei ole kokemusta, vain 185-195/65/14 kokoisista.

Comment

HKPL2 on meluinen, mutta pitää erittäin hyvin, sekä kumi kestää pitkään.

Comment

En suosittele Hakkapeliitta 2:ta noin painavaan autoon. Löysä ja epämääräinen ajaa. Gislaved Nord Frost ja Semperit Ice Grip toimivat paremmin raskaassa autossa. Kokemukset koossa 195/65 15

Comment

Mites Forumin A8 miehet? Millä nakeilla te ajelette talvella? Itselläni ajoa on lähinnä etelän teillä, joten tiet on joko jäässä tai sitten sulana.

Comment

Kokeillaan pärjätä saksan slikseillä.

Nastat tietenki olis ihan kivat jos on paljon vesijäätä. Kyllä nuo hkpl 2:t varmasti pitävät ihan tarpeeksi.

Comment

Itelläkin Gislavedin kumi toimii yksinkertaisesti paremmin Audin alla, tosin painoa ei ole kuin n. 1300 kiloa, mutta varsinkin paljaalla pinnalla paljon parempi ajaa kuin Nokialainen.

Comment

Just kävin ekan lenkin ajamassa uusilla HP4:lla koossa 235/55-17 ja yllätyin miten hiljaiset nuo ovat kasissa. Paljon parjattuja nastaääniä EI KUULU "LAINKAAN", vain lievä humina verrattuna kesärenkaisiin (Nokian NRY 245/45-18). Itsekkin olin vähän odottanut kovempaa meteliä kun joka testissä noita on parjattu kovaäänisiksi.

Että voin vilpittömin mielin suositella HP4:sia A8:iin. Ei varmasti meteliä tule liikaa. Verrokkina pidän esim. entistä satasta Nokian Q:lla varustettuina.

Sitten odotetaan lunta ja jäätä jotta nähdään toimiiko ne renkaat yhtään...

Comment

Itse ajelin kaksi talvea A100:sella hkpl kakkosilla. Ihan ok rengas mielestäni. Jos hiljaiset nastat haluaa, niin sitten kantsii harkita Gislavedin Nord Frost kolmosia. Ovat varmaankin markkinoiden hiljaisimmat nastarenkaat. Muutenkin vallan mainiot kumit.

Comment

NF3:een päädyin itse lähinnä pirun hyvän hinnan takia. Allekirjoitan tuon hiljaisuuden, mutta muista ominaisuuksista vielä paha sanoa. Ei mitenkään ultraveltolta tunnu. Varmaan jämäkämpi kuin conti3 kitka, joka oli aiemmin.

Comment

Mulla on Hakkapeliitta Rsi kitkat ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt, miten hyvät ne on.

Comment

Hakkapeliitta 2:set, 17" 225/55. Eli sama koko kuin kesärenkaissa. Hyvin toimivat kun niillä kerkesin yhden kuukauden viime talvena ajella. Vielä en ole niitä täksi talveksi ottanut käyttöön.

Comment

Mulla on Coupessa 195/60R15 Hkpl 2:t ja olen ollut erittäin tyytyväinen sekä pitoon että äänettömyyteen. Jotain "Esson baari"-juttuja olen kuullut noiden huonosta kulutuskestävyydestä. Ne voinee jättää omaan arvoonsa, koska parin talven aikana(yli 20 tkm) pinta on kulunut tuskin havaittavasti ja nastoja on irronut noin 1 kpl per rengas. Renkaat tulivat auton mukana lähes uuden karheina yhden talven ajettuina eli nyt ovat jo neljättä talvea alla.

Comment

Jep, mulla oli edellisessäkin audissa HKPL 2:t eivätkä ne kuluneet juuri lainkaan parin talven aikana.

Comment

Itsellä kaksi talvea alla HKPL2 (205/55R16) ja yhdestä renkaasta puuttuu 41 nastaa.

Todella löysät renkaat paljaalla asvaltilla, mutta jää- ja lumipito uusissa renkaissa hyvä.

Comment

Ei valittamista 18" HP2:sta. Viime talvi niillä.

Comment

Ainakaan quattron alle en HKPL 2 kumeja laittelisi.. Omaan kokemukseen perustuen, nastat eivät pysyneet kirveelläkään.. Ja nastojen katoamisen jälkeen pitokaan ei päätä huimaa. Niinpä ajelen taas kitkoilla.. (nokian RSi)

Comment

Nuo on kyllä aivan yksilöitä nuo renkaat. Kaverilla pysynyt hämmentävän hyvin vaikka joskus jää "vahingossa" neljä mustaa raitaa asfalttiin.

Comment

Gislavedit eivät käy ainakaan A8:n alle, koska niistä ei ole saatavilla 225/55 sarjana. 45 kuulemma löytyy, mutta ei 55. Lieko tuosta mitään haittaa, jos laittaisi 45 sarjalaisen alle..?? Muutaman tarjouksen olen pyytänyt ja Gislaved ja Continentalin hinnat pelkille kumeille noin 980 euroa. HKPL 2 halvin tarjous on 780 egee. On vaan aika kallista tämä 17" rengassatsi. No, A8 miehenä olen kyllä jo iskostanut sen, että kaikki maksaa vähintään sen 500 egee..;)

Comment

Huh, olipas kiva keikka kitkoilla. Hitto nastat pitää saada :)

Pakkaantunu lumi ja auringonpaiste ei sovi saksan kitkoille. No ajetaan hiljempaa, eli 60km/h max tollasilla teillä.

Comment

Etkö Petri ole tiennyt, että sakemannin kitkat eivät ole tarkoitettu pohjoisiin olosuhteisiin? Tietysti olet, mutta kokeilit ja totesit asian:)

Comment

215/65x16 hakka 2:set alla, melu on korvia vihlovaa muuten hiljaisessa autossa. muuten ok

Comment

itellä kolme talvea ajetut HP2:set. Pintaa hitosti ja yksi nasta pois. Pitää ja ääntää, mutta sen kestää. 205/55 16"

Comment

Meillä on hakkapeliitta 4, 91 uudemmankorisessa satkun audissa 195/65r15 muistaakseni ja nyt alkanu 3talvi eikä yhtäkään nastaa ole lähteny.
                                                    Asfaltilla todella hiljaiset ja lumi/jää pito paras mitä oon koskaan kokenu!
                                                    SUOSITTELEN!

Comment

Tiedän kyllä hyvin, ettei ne oikee sovellu Suomeen noi Saksan välikelinrenkaat.

Kyllä niilläkin tosin pärjää kun vaan opettelee vähän miten ne pitää. Ei ole ensimmäiset saksan kitkat auton alla :)

Comment

Päädyin sitten HKPL 2 renkaisiin. Lopullinen niitti oli se, että sain sarjan hintaan 720 euroa (225/55 17"). Muutama muu kauppias pyysi samoista nakeista jopa 980 euroa.. Takana on nyt noin 100 km ja kyllähän sen kuulee, että talvinakit on alla, muttei ainakaan vielä häiritsevästi. Ja ainahan on mahdollista vääntää Bosesta lisää ääntä..;)

Comment

Hmm...
                                                          Itse laitoin ÄSSÄ:n pinnotetut nakit 225/45/17.Koska edellisessä autossa(urS4)oli kyseiset renkaat alla.Pito on mielestäni aivan yhtä hyvä,kuin hakkis 2:ssa.Paitsi että maksaa vain 350e asennettuna.
                                                          Ajotuntuma sekä meluisuus ovat myös mielestäni melko samat,kuin "tonnin" renkaissa.
                                                          Lopuilla voi ostaa vaikka pari tankillista bensaa :)

Comment

Onko saman merkin rengassarjat tosiaan noin erilaisia? Itsellä myös HKPL 2, viime talvena tuli muutama kuukausi ajettua. Yksi nasta on poikki, muuten uuden näköiset. Pito oli hyvä, ja keväällä yllättäen rengasmelu ei hiljentynyt yhtään kun vaihdoin kesärenkaat alle. Taitaa tosin nuo kesäkumit olla melko vanhat...

Comment

Working...
                                                            X