Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin audi 80 typ89 kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjaustehostin audi 80 typ89 kysymys

    Mitä kaikkea tulee vaihtaa kun tuollaiseen td1.6 audiin laittaa tehostetun ohjauksen. onko minkälainen homma olen hommannut jo hammastangon,letkut ja säiliön. Mihin kohti konetta tulee tehostimen pumppu.. kertokaa toki jos teillä olis tietoa. Olen kuullut ,että alatukivarret tulisi vaihtaa mutta mitä eroa niissä nyt on????

  • #2
    Kampiakselin hihnapyörän joutuu ehkä hommaamman missä on ura tehostimen hihnalle, pumpun paikka vaihtelee hieman moottorin mukaan, luulisin että 4 pyttyisessäkin se ehkä olisi jossain laturin päällä, viitosessa on ainakin.

    Alatukivarsissa ei liene muuta eroa kuin jämäkemmät puslat ? Kallistuksenvaimennin voi ola noissa tehostinvehkeissä hieman erimallinen, mutta ei luulisi vaikuttavan lopputulokseen jos sitä ei vaihdakaan.

    Comment


    • #3
      Itsellä sama projekti tässä omassa Audissa ja olen kuulluut, että ainakin tässä 1.8S -koneessa tarttisi vielä rattiakselin alemman osan aiemmin mainittujen osien lisäksi.

      Paraikaa etsinkin tuota rattiakselin alaosaa ja kampiakselin päähän tulevaa hihnapyörää - usemmalle purkaamolle laittanut meiliä, eikä kummastakaan ole ollut havaintoa.

      Comment


      • #4
        Mulla on koneella tallessa juttua tuosta tehostimen laitoista, pitänee etsiä ne ja laittaa näkyviin...

        Comment


        • #5
          Mikko: Siitä vois kieltämättä olla apua, jos vaan löytyy niin kiitosta etukäteen jo! :)

          Comment


          • #6
            Minulta saattas ehkä löytyä se rattiakseli, oiskohan tuossa 90 quattrossa samanlainen ?

            Comment


              #7
              Löytyisi täydellinen 90q:n tehostettu ohjaus kaikkine osineen. Rattiakselikin pitäisi olla, mutta se on Procon-ten-versio.

              Comment


              • #8
                Tässä nyt sitä lupaamani juttua :

                http://mikhauta.pp.fi/muut/tehostin/tehostin.htm

                Comment


                • #9
                  Hienoa, tämähän vaikuttaa jo lupaavalta :)! Laitanpa tähän nuo osat, joita etsin, eli tehostimen hihnapyörä sieltä kampiakselin päästä, varaosanumero on 026 105 255 A.

                  Se rattiakselin alaosa löytyy tästä kuvasta, ympyröitynä:

                  Varaosanumero tuolle akselille on 893 419 763 D.

                  Eli jos näitä osia joiltain ylimääräisinä löytyy, niin tästä löytyy halukas ostaja :)!

                  [edit] Jos joltain tuo alin akseli tuossa kuvassa löytyy ylimääräisenä, niin olisin toki siitäkin kiinnostunut. [/edit]

                  Comment


                  • #10
                    Onko tuo faktaa, että 1.8s versiossa joutuisi tuon rattiakselin alaosan vaihtamaan myös?

                    Comment


                    • #11
                      Jos tarviaa niin minulta löytyy yhä 90Q:n rattiakseli täydellisenä.

                      Comment


                      • #12
                        Eli autoon on tulossa jälkiasennuksena tehostettu ohjaus, mutta kun olin laittamassa uusia osia kiinni, niin ne ei oikein sovi 1 1:hteen. Ohessa muutama kuva osista. osaisko joku sanoa mikä osa tossa setissä ei ole oikea.


                        http://i10.photobucket.com/albums/a1...us/KUVA003.jpg

                        http://i10.photobucket.com/albums/a1...us/KUVA002.jpg

                        http://i10.photobucket.com/albums/a1...us/KUVA001.jpg


                        pumppu, hihanpyörä ja nestesäiliö, on jo onnellisesti paikoillaan.

                        Comment


                        • #13
                          mika_r: Itsellä tuli periaatteessa vastaava tilanne asentaessa, kun kumpikaan noista rattiakselin pätkistä (ei uusi, ei vanha) sopinut 'ylemmän' akselin kanssa paikalleen. Omaan autoon tullut tehostussetti oli tosin B4-korisesta.

                          Meikäläisen kasikympissä päädyttiin hitsailemaan kasaan oma rattiakselin pätkä, mikä tuli vastaavanlaisella kiila-puristussysteemillä kiinni ohjausvaihteeseen kuin viritelmässä oli ollut ennen tehostusta. Hyvin on toiminut (yli 5000km jo takana ainakin).

                          Kannattanee siis vertailla hieman noita varaosanumeroita.

                          Comment


                            #14
                            Oliskohan niin, että tuo siun osa on tuo kuvan numero 1b? Se ei ihan samalle näytä, mutta...

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä siinä pätkän päädyssä tosiaan lukee 1b, mutta eihän ton kuvan perusteella, 1b:ssä ole edes tuommoista pätkää?

                              Comment


                                #16
                                AKTE ei aina ole absoluuttinen totuus.

                                Comment


                                • #17
                                  Väittäisin ettei siitä ole kysymys että kyseessä olisi tuo 1b-mallinen akseli. Ko. akseli tuli käsittääkseni vasta B4-malliin eikä tuo vanha palikka (numero 18 räjäytyskuvassa) olisi sitä paitsi edes siihen istunutkaan, sillä kiinnitys yläakseliin on erilainen (vanhemmissa kasikympeissä yläakselissa olevat tapit menevät ala-akselin läpi, uudemmissa "1b-tyyppisissä" akseleissa päinvastoin).

                                  Comment

                                  Working...
                                  X