Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 b5 sedan takalasi alareunasta irti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 b5 sedan takalasi alareunasta irti

    En tiedä tuliko oikeaan topiciin mutta mode voi siirtää tämän,jos tuli väärään ketjuun.
    Eli Audi A4 b5 sedanissa takalasi on alareunasta irti ja hirveä pauke kuuluu kun heittää ovet kiinni tai ajaa kuopista. Millä voisin heittää tuon lasin uudelleen kiinni? Onkohan multa lähtenyt talven aikana jotain irti tuolta alareunasta kun ei näytä olevan mitään tiivistettä siellä....

  • #2
    Liimalasi kyseessä, irti ja uusinta liimaus.

    Comment


    • #3
      Oliskohan vain jäätä jossakin korisaumojen tai takaluukun välissä ja "paukkuu" kun kori hieman elää...

      Comment


      • #4
        Audi A4 b5 sedan takalasi alareunasta irti

        Ainaki tuossa omassa b5:ssa sedanissa tuo jää pitää meteliä joskus. Jää sinne takalasin listojen saumoihin ja kuuluu sisälle autoon meteli kolinana ja rätinänä. Sulatus auttaa. Ei se auton kori mikään jäykkä ole, aina vähän elää.

        Comment


        • #5
          Ei kyllä toi on irti. Heittää vaikka takaoven kiinni niin lasi liikkuu selvästi ja jos avaa takaluukun niin voi sormilla nostaa lasia alaosasta. Kun oli kylmempää niin epäilin myös jäätä ensin,mutta nyt tuo lasin liikkuminen on niin selvää....

          Comment


          • #6
            No siitten lasi irti ja uusiksi liimaus, paikallisesta tarvikeputkasta saat 20€ sikan liimasarjan joka sisältää kaiken mitä tarvit.

            Comment


            • #7
              Jos lasi tuolla tavalla irtoaa, niin jotain muutakin on sitten pielessä. Asianmukaisesti liimattu lasi ei takuuvarmana irtoa.
              Liimaa ja liimasarjoja on monenlaisia, mutta suosittelen kuitenkin koriasioissa turvautumaan ammattilaisen apuun, joita Salostakin löytyy. Kustannus kenties vähän enemmän kuin se liimasarja ja oma vaiva, mutta tuleepahan ainakin tehtyä kunnolla.

              Comment


              • #8
                No joku tuon lasin asennuksen on munannut ja siksi irti. Tai sitten pelti on ruostunut. Jokatapauksessa jos ei peukalo ole ihan keskelle kämmentä sattunut, niin kyllä onnistuu takalasin asennus tuolla sikan sarjalla, se kun sisältää hyvän kuvitetun ohjeenkin.

                Ihmettelen vaan miten joku onnistuu noin tyylikkäästi lasin asennuksen munaamaan. Ei oikestaan tule muuta mieleen kuin että totaalisen väärällä liimalla laitettu.

                Comment


                • #9
                  Saksantuonti kyseessä.
                  Lähti tosiaan nyt talvella kolisemaan kun joutuu ajamaan välillä sellaisilla teillä,että sama kun katuporalla jyskyttäisi autoa. Tuon alustan kovuus tietty pahensi asiaa,mutta liimataan takaisin jossain ammattilaisella. Onko jotain arvioita hinnasta?

                  Comment


                  • #10
                    Tuon homman hinta voi olla mitä tahansa 40-200€ haarukassa riippuen tekijästä.
                    Lähtökohtaisesti kannattaa lähteä siitä, että koko lasi irroitetaan, korilaippa tutkitaan ja puhdistetaan kunnolla ja sitten lasi liimataan takaisin. Tuossahan sitten ainoa oikea liimatyyppi on HM-LC, muut johtavat sähköä ja aiheuttavat sitten "kivaa" galvaanista korroosiota, josta syystä oli lasissa integroituja ominaisuuksia tai ei, on galvanoidun korin kanssa käytettävä tuota joka tapauksessa. Valitettavasti kyläsepät eivät tätä(kään) tiedä. Tuo galvaaninen korroosio siis saattaa olla syynä tuohon, eli näky voi olla varsin julmakin.
                    Kotiranettajankaan turaus ei ole poissuljettu: liimataan käyttämällä SIKA:a. Sitten hankitaan jostain jotain jossa lukee SIKA ja kuvitellaan, että homma on hanskassa. Sikakaan kun ei tee kuin muutamia kymmeniä erilaisia tököttejä pakattuna houkuttelevan näköisiin patruunoihin.
                    Molemmat tapaukset on tullut nähtyä, jälkimmäinen liiankin usein. Ikävä kyllä.

                    Comment

                    Working...
                    X