Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 C5 Takaiskunvaimentimet ja pari muuta kysymystä.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi S6 C5 Takaiskunvaimentimet ja pari muuta kysymystä.

Elikkäs tuossa kun katsastuksessa kävin niin tuli hylkäys oikeasta takaiskunvaimentajasta ja kävin sitten Laakkoselta kyselemässä niin ilmoittivat hinnaksi 500€ (300€ 2x iskunvaimenninta ja 200€ työt) niin mistäköhän pitäisi lähteä etsimään alkuperäisiä tai jotain alkuperäisiä toiminnaltaan vastaavia iskunvaimentimia mieluusti hieman halvempaan hintaan kuin mitä laakkonen pyytää alkuperäisistä.

Asentaja minulla on jo tiedossa eli pitäisi vaan palikat saada hankittua.

Ja sitten semmonen juttu että onkos tuon oikean puolen parkkilampun vaihtoon jotain helppoa keinoa vai uskaltaako sitä ilmeisesti ilmastoinnin putkea vääntää sen verran sivuun että saisi auki sen toisen metalli klipsun/kiinnittimen?? joka pitää kiinni sitä kuorta jonka takana lamput ilmeisesti on. Kuvan voin aamulla lisäillä kun töistä pääsen.

Ja sellanen juttu kanssa että minkä hintainen mahtaisi olla uusi sumuvalo kun vasemman puole sumuvalossa on lasi halki ja ilmeisesti sieltä sisään päässyt kosteus on tuhonnut kytkennät siellä lampun sisällä ja polttaa sulakkeen. Oikean puoleinen sumuvalo välähtää ennenkuin sulake kerkeää palamaan eli ei ilmeisesti suurempaa vikaa ?
    Ja onnistuuko vaihtaminen helposti itse mahdollisesti puskuria irroittamatta ?

Sitten kanssa sellainen että milläs tavalla kannattaisi lähteä hakemaan vikaa peruutus tutkasta edessä ja takana.

Ja sitten semmonen juttu että onkos tuon oikean puolen parkkilampun vaihtoon jotain helppoa keinoa vai uskaltaako sitä ilmeisesti ilmastoinnin putkea vääntää sen verran sivuun että saisi auki sen toisen metalli klipsun/kiinnittimen?? joka pitää kiinni sitä kuorta jonka takana lamput ilmeisesti on. Kuvan voin aamulla lisäillä kun töistä pääsen.

Ahdasta siellä on mutta kyllä sen suojakuvun mahtuu saamaan irti ja vaihtamaan parkin. Tarkoittanet sillä siirrettävällä putkella sitä kumiletkua? Toinen vaihtoehto on irrottaa koko umpio, johon tarvitset piiiitkän T25 Torx-avaimen.

Comment

Ahdasta siellä on mutta kyllä sen suojakuvun mahtuu saamaan irti ja vaihtamaan parkin. Tarkoittanet sillä siirrettävällä putkella sitä kumiletkua? Toinen vaihtoehto on irrottaa koko umpio, johon tarvitset piiiitkän T25 Torx-avaimen.
      Sitä kumiletkua juuri tarkoitin ja kiva tietää että saa vaihdettua umpiota irrottamatta.
      Mahtaako niitä parkkilamppuja löytyä vähän kirkkaamman sävysinä kun ärsyttää se että nuo mitkä siellä on niin ovat vähän oranssit ja lediset ei taida kauhean kauaa kestää ?

Comment

Mulla on siellä 5 smd T10 ledit ja mukavan kirkkaat ovat, katsotaan nyt miten kestävät. Sun auto on sitä ikäluokkaa, että varaudu jäähdytysnestevuotoon öljynlauhdittimen ja lohkon välissä olevasta pienestä muoviputkesta (ei näkyvissä). On mennyt usealla täällä, itse mukaan lukien.

Comment

Toi Laakkosen iskarihinta on aika normaali. Itse ostin coiloverit eteen ja taakse Saksasta viime syksynä about 500€ hinnalla. Itse vaihdettuna töille ei jäänyt hintaa mutta pyöränkulmien säätö kannattaa budjetoida mukaan. Kaikki polttimot pystyy vaihtamaan umpio paikallaan jos on pianistin sormet, itse olen aina ottanut umpion irti sitä varten mutta ei sekään ihan yksinkertainen juttu ole. Tai on, ei vaadita mitään ameriikan temppuja mutta ahdasta on joka suuntaan.

Comment

Laakkosen hinta iskunvaimentimille kuulostaa kohtuulliselta, tarvikkeestakin joutuu maksamaan lähes saman. Ebay voi olla hieman halvempi jos viitsii nähdä vaivaa.
            Millä ihmeellä olette saaneet umpion pois kolostaan ? Omassani ei mahdu kuin ehkä kenkälusikalla kun se ohjain tappi estää nousemasta paikoiltaan. Ruuvit olen kyllä löytänyt.

Comment

Ebaysta ei vaan välttämättä taida keretä tarpeeksi aikasin perille kun 5.2 mennessä tarvii olla käyny jälkitarkastuksessa.

Tarvii varmaan marmorilta hakea iskarit sitten kun saan varmistuksen liikkeeltä joka tämän auton myi minulle että onko alla nyttenkään alkuperäis alusta kuin muistasin että myynti ilmotuksessa taisivat sanoa "sporttialusta" tms. mutta en kyllä löytänyt kuitteja moisen asennuksesta.

Comment

Xenonien ballasti estää umpion pois ottamisen, kyllä se umpio sieltä tulee mutta aika varovainen saa olla ettei naarmuta puskuria. Syylärin puoleisen ohjaintapin olen väistänyt vääntämällä umpiota pitkällä ruuvimeisselillä niin että ohjuri pullahtaa pois.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viesti
                  Mulla on siellä 5 smd T10 ledit ja mukavan kirkkaat ovat, katsotaan nyt miten kestävät. Sun auto on sitä ikäluokkaa, että varaudu jäähdytysnestevuotoon öljynlauhdittimen ja lohkon välissä olevasta pienestä muoviputkesta (ei näkyvissä). On mennyt usealla täällä, itse mukaan lukien.
                  Olenkin kattellut että jonkun verran olisi jäähdytys nesteen pinta laskenut siitä kuin auton ostin mutta ei mitenkään huomattavasti eikä vielä ole tarvinnut lisäillä.
                  Onkos tuo putki minkälaisilla kilometreillä mennyt kun omassani on 158tkm ajettuna nyt, tosin taitaapi nuo muovi/kumi osat mennä enemmänkin iän myötä kuin kulutuksen.

Onkos kellään tietoa että onko nuo motonetin tarvike iskarit mistään kotoisin?
                  Ilmeisesti olisi tälläiset jotka autoon sopisi

Tuotenro:
                  85-4347

Tiedot:
                  Takakaasu A6Quattro-II

A6 97->4.00 Taakse/Quattro jos Sport-jousitus [1997-2000]

A6 5.00-> Taakse/Quattro (myös Sport) [2000-2005]

Tässä vielä kuva hakutuloksista.

ja tarviikos tuohon iskarin vaihtoon muita tarvikkeita hankkia kuin nuo itse iskarit.

Comment

Ei siihen muoviputkeen niinkään paljon vaikuta kilometrit kuin ikä. Omaan vaihdoin pari kuukautta sitten, mittarilukema silloin melkein 270tkm mutta tiedän paljon vähemmänkin ajettuihin samanikäisiin noita vaihdetun.

Joskus vuosi sitten riitti kun kerran kuussa lisäsi 0,5-1 litraa jäähdytysnestettä. Siitä se sitten paheni ja loppuaikoina sai kaksi kertaa viikossa lisätä saman määrän ennen kuin sain kerättyä tarpeeksi kiukkua vaihto-operaatioon.

Iskarien yläpäät on idioottimaisesti kiinni niin että paljaat pultinpäät on paskakylvyssä siellä pyöräkotelossa. Nehän voi etukäteen voidella sata kertaa mutta silti sain toiselta puolelta molemmat poikki avatessa ja sitten menikin vittumaiseksi kun piti porata ne katkenneet pultit sieltä pois ja sitä varten piti purkaa koko pyöränripustus että sai porakoneen mahtumaan.

Comment

Tuosta jäähdytysnestevuodosta vielä niin se ei vuoda ajaessa, alkaa vuotamaan kun moottori jäähtyy ajon jäljiltä. Ja mullakin se paheni koko ajan kunnes oli pakko vaihattaa putken pätkä. Sen vaihto on sitten päivän rupeema.

Comment

Tai kotimekaanikolta 17 tunnin homma päätä koko ajan raapien.

Comment

Niin ei kellään ole tietoa noista takaiskunvaimentimista ?
                          Olen koittanu googletella mutta mistään ei oikeen löydy tietoa alkuperäisistä tai tarvike iskunvaimentimista.
                          Ebaystakin kattelin mutta ei sieltä Ässän alle meneviä löytynyt vaan lähinnä etuveto A6 iskunvaimentimia.

Ja jos kellään on myydä käytettynä niin sekin kyllä kelpaa kunhan niillä nyt katsastuksesta läpi pääsisi.

Oma taloustilanne nyt kun on tässä kuussa vaan sellainen että ei oikeen onnistu tuon Laakkosen hinnoilla toimiminen.

Jos jollain jotain tietoa olisi ja viitsisi sen kertoa niin olisin kyllä todella kiitollinen.

Comment

Mikäli iskarin koodi on 4B3513031J (http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6Q...62/53/3375432/), niin http://speed-autoteile.fi/ saat sen noin 129€/kpl. Firma toimii vähän niinkuin hovihankkijana täällä.

Comment

Kovin vähän jää säästöä jos iskarin hinnassa on 21€/kpl eroa ennen rahteja. Työhinta tuossa on se jossa voi päästä säästämään kun teettää jossain muualla. Lisätöihin kannattaa silti varautua vaikka olisi kuinka heikko rahatilanne. Edellämainitut iskarin yläpään kiinnitykset kun saattaa vanhassa autossa aiheuttaa murhetta ja lisätunteja. Siinä vaiheessa punnitaan se korjaamon tuntiveloitus.

Comment

Working...
                              X