Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 etutukivarsien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B5 etutukivarsien vaihto

    En nopealla haulla löytänyt, mutta luulisi kyllä että näitä on vaihdeltu.

    Niin mitenkä A4 B5 Quattro ylätukivarret vaihtuu? Katsuri totesi, että etummainen ylätukivarsi on väljä.

    Pitääkö se iskarin yläkiinnitys avata, jotta saa ko. tukivarren sisemmän kiinnityspultin irti, kun näyttää melko ahtaalta.
    Jos irrottaa, muuttuuko rengaskulmat (viime syksynä vasta suunntattu)

    Tähän voisi lisätä, että alusta on vakio ja tällähetkellä sinne menee normipalikkaa, mutta sikälimikäli niitä menee joku vuosi useampi uusiksi, vaihtuu koko sarja vahvistettuun.

    Alan illemmalla jatkaa projektia tukivarsiviidakossa.
    Viimeksi muokannut Kone; 28.12.2012, 09:11. Perustelu: lisäilyä, sipistelyä, selkeyttä

  • #2
    Tuossa on ohjeita ja pelottelua ylätukivarsien vaihtoon.

    Suosittelen suoraan vaihtamaan kaikki kerralla ettei käy niinkuin mulla. Oon autoa käyttänyt viimeisen vuoden aikana kolmesti pyöränkulmien säädössä kun vähän väliä joutunut jonkin tukivarren vaihtamaan...

    Comment


    • #3
      Ei oo paha rasti irrottaa koko tolppaa korista ja sitten "pöydällä" irrottaa tukivarret kynkästä. Itsekkin suosittelen vaihtamaan ne molemmat ylätukivarret samalla kertaa.

      Suhteellisen turhaa tehdä kulmia etutukivarsijumpan jälkeen, kun ei niissä mitään säätöäkään ole.

      Comment


      • #4
        Jos joutuu useamman tukivarren vaihtamaan, niin kyllä ne kulmat tahtoo vaan muuttua. BTDT
        Oisko jostain yliluonnollisesta kyse, mutta kokemusta on muutamastakin autosta.

        Eihän se vaihdettu osa aina ole välttämättä millilleen alkuperäisen kokoinen.

        Comment


        • #5
          Yläkiinnitys pitää avata kyllä mutta koko tolppaa ei tartte välttämättä ottaa pois.

          Etummaisenkin tukivarren saa vaihdettua tolppa paikallaan, kun sitä vähän kääntää.

          Molemmat tukivarret kannattaa vaihtaa, koska tulet huomaamaan, että suurin homma on sen yhdistäjäpultin irroittaminen, joilla tukivarsien ulommat päät on kiinni.

          Parhaimpia konsteja pultin irroittamiseen on lämmitys, jonka jälkeen se ehjäkin varsi on valmista kauraa.

          Comment


            #6
            Kiitosta vinkeistä. Palikka on nyt vaihdettu, tähän hätään en tosin keksinyt mistään sitä toista ylätukivartta, eikä ole malttia odottaa ensivuoteen.

            Pultit ja mutterit kyllä lähti, eikä ollut ongelma saada tukivarren uloimpia päitä irti (lähti nimittäin molemmat kun olin ottanut yhdistäjäpultin kokonaan pois) ilman lämmittelyjä vielä. Lyömällä on asioita ratkottu ennenkin, ja väkivalta on vain aliarvostettu ongelmanratkaisukeino ;)
            Tosin irroitusöljy muhi noin vuorokauden ympäri.
            Suurin jumppa oli pyöräyttää sitä yläjousilautasta tai mikä onkaan. Kaveri on hyvä olla kampeamassa alatukivarresta sen verran koko kynkkää alas, samalla kun itse kääntää pultin pään näkyviin ja vaihtaa tukivarren.

            Varauduimpa samalla siihen, että pitää vaihtaa joku kaunis päivä sitten kaikki, joten ruuttasin kuparitanhaa ja vaseliinia sen verran että luulis sitten lähtevän.

            PS. syy miksei Jonin linkkiä löytyny, oli se, että hain "tukivarren vaihto" enkä "tukivarsien vaihto" :/

            Comment

            Working...
            X