Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Led-takavalot audi a4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Led-takavalot audi a4 B5

    Eli tuli hommattua FK:n tummat ledi takavalot audi a4 B5 pre-faceliftiin (-97) asennus onnistui heittämällä mutta sitten ilmeni häikkää: Vasemmalla puolella jarruvalo palaa jatkuvasti, oikea ja lisäjarruvalo reagoivat normaalisti. Missä voisi olla vika ja mitenköhän sen mahdollisesti saisi korjattua?

    (Kyseessä nämä umpiot mutta tummalla lasilla. http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...d_i=B004CYITHQ)

    Ostin myös FK:n tummaoptiikkaiset angels eyes xenon umpiot. En ole vielä kerennyt asiaa tutkimaan kauhean tarkasti mutta mitenköhän nuo orkkis umpiot irrotetaan? Ilmeisesti 2 torx ruuvia päällä ja vilkku on jotenkin kiinni umpiossa, pitääkö puskuri irroittaa asennuksen yhteydessä? Miten se lähtee irti?

    (kyseessä nämä umpiot: http://www.slamit.net/product/5894/a...99-musta-xenon)

    Minulla on täysin normaalit polttimot tällä hetkellä kiinni mutta ostin samalla xenon muutossarjan, pitäisikö kytkentöihin lisätä jotain ettei joku sähköjuttu mene rikki kun ei tosiaan ole ollut edes halogeneja kiinni tässä autossa?

  • #2
    Oliskohan nyt jarruvalon ja "parkki"valon johdot ristissä. Mitä tarkoittaa ettei ole ollut edes halogeeneja tässä autossa ? Kyllä siinä alunperin on halogeenit, ethän muuten olisi ostanut xenon muutossarjaa. Et tarvitse mitään lisähärpäkkeitä asennukseen. (OT: olethan tiedostanut että tuollainen muutossarja on laiton tieliikenteessä.)

    Comment


    • #3
      Itsellä ainakin normaalit H7 polttimot kiinni tällä hetkellä.

      Auto on vuosimallia 1997 ja koska umpiot ovat e-hyväksytyt xenon valoille ne saa asentaa autoon, autosta löytyy lamppupesurit joten ne saa asentaa. Autot jotka ovat vuosimallia 1998-> tarvitsee olla aktiivinen valojen korkeudensäätö. Asennusten jälkeen luonnollisesti tarvitsee käydä tekemässä muutoskatsastus jotta ne ovat lapuilla lailliset mutta se on vaan konttorille ajoa vajaa. =)

      Comment


        #4
        Itsellä ainakin normaalit H7 polttimot kiinni tällä hetkellä.
        No siis, tämähän on halogeenipolttimo. Vai meinaakkos et ajelet hehkulankapolttimoilla? :)

        Autot jotka ovat vuosimallia 1998-> tarvitsee olla aktiivinen valojen korkeudensäätö.
        Ei pidä paikkaansa. Loppuvuodesta 2000 tais tulla tämä pakolliseks.

        Comment


        • #5
          Se on ihan sama mitä noissa kuinka mainostetaan xenon umpioksi, pitää olla DC/DCR merkintä umpion lasissa. Korkeudensäätöä automaattista ei tarvi alle 2000vm autossa. Riittää kun on pesurit valoille ja manuaalinen korkaudensäätö. Nämä pitää vielä muutoskatsastaa konttorilla että näkyy otteessa silloin vasta on laillinen asennus, ainiin jotta ei menis liian helpoks niin pitää olla ballastien ja xenonsarja E-hyväksytty. Itellä tuli just autossa vastaan ja lähti xenonit kävelemään sen jälkeen vaikka oli linssiumpiot mutta HCR merkeillä.

          Eli käytännössä jos hyvällä tuurilla sattuu omaamaan auton minkä esim facelift mallissa on alkujaan xenonit niin OEM osilla ja xenon muutossarja kiinni konttorille hakee rekisteriotteeseen merkintää muutoskatsastuksesta.

          Comment


            #6
            Omaan kulkineeseen vaihdoin depon linssiumpiot, en kyllä sen tarkemmin syynänny että oliko tuo oikea merkintä kun xenon-hyväksyttyinä myytiin. Tämän kuitenkin katsastusmies tarkisti ja leima tuli, vaikkei siinä umpion luona kykkiessä huomannu että valojen pesurit uupuu. Eikä kyllä merkintää otteeseen tullu, pitäis luultavasti erikseen pyytää muutoskatsastus?

            Ja takavaloista:

            Itelle tuli myös ledivalot taakse, mallia kirkas-punainen. Ensimmäisestä parista toinen "parkkivalo" pimeä sekä vilkut ja pakkivalot toimivat ristiin. Eikun reklamaation tekoon ja uutta erää kinuamaan.

            Pari kk odottelua ja seuraava pari matkahuollosta ulos, nyt sentään molemmat puolet palaa. Pakit ja vilkut edelleen toimii ristiin, polttimoita ei käy vaihtaa päikseen kun on eri kanta. Meni hermo ja napsasin johdot poikki ja liitin ristiin. Nythän ne pelaa, mutta eipäs pelaakaan. Jarruja painaessa vain toinen kirkastuu. Syyksi paljastui se että toisessa valossa "parkki" ja jarruvalo toimii väärinpäin. Taas piuhat poikki ja kytkentä ristiin.

            Nyt on toimivat valot! :D

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja stoupe Näytä viesti
              Se on ihan sama mitä noissa kuinka mainostetaan xenon umpioksi, pitää olla DC/DCR merkintä umpion lasissa. Korkeudensäätöä automaattista ei tarvi alle 2000vm autossa. Riittää kun on pesurit valoille ja manuaalinen korkaudensäätö. Nämä pitää vielä muutoskatsastaa konttorilla että näkyy otteessa silloin vasta on laillinen asennus, ainiin jotta ei menis liian helpoks niin pitää olla ballastien ja xenonsarja E-hyväksytty. Itellä tuli just autossa vastaan ja lähti xenonit kävelemään sen jälkeen vaikka oli linssiumpiot mutta HCR merkeillä.
              Ei tuo DC-merkintä riitä jos ihan viimeisen päälle syynätään. H7 (ja H ylipäätään) xenon-muutossarja on aina "laiton", eikä niissä ole E-hyväksyntää (ellei sitten väärennettyä). Eli umpion pitää olla tehty D2S, D1S, tai muulle xenonpolttimolle, ja lisäksi noiden muiden ehtojen täyttyä. Toki DC-merkinnällä varustettu linssiumpio ja H-muutossarja voi hyvin mennä läpi jos valokuvio on järkevä, ja sitä se usein varmastikin on jos laadukkaita osia käytetään.

              Tuo DC hämää monia - esim. B6:n halogeeniumpioissakin lukee DC, mutta ei se tarkoita että niihin saisi H7-muutossarjan laittaa.

              Comment


                #8
                Itsellä oli myös aikoinaan A4:ssa led-takavalot. Sama ongelma oli heti, eli toisen puolen jarruvalo paloi kokoajan. Parkin ja jarruvalon johdot ristiin, niin alkoi toimimaan oikein.

                Tuosta Xenon-hyväksynnöistä puheenollen. Jos ollaan tarkkoja niin markkinoilla olevat H7, H3 jne.-muunnossarjat ovat edelleen laittomia oli sitten autoissa kuinka hyväksytyt umpiot ja ajovalopesurit tahansa. Jos inssi haluaa, niin voi olla hyväksymättä sarjaa jos xenonit eivät ole D2S yms. xenon-kannalla. Jos onnistut piilottamaan ballastit hyvin ja johdot siististi piiloon, niin voi olla että ei tule ongelmia niillä.

                edit: Dumo:han tuon tuossa edellä jo selittääkin :) Anteeksi asian toisto.

                Comment

                Working...
                X