Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 pyyhkijänsulka jäätyy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 pyyhkijänsulka jäätyy

    Mulla noi pyyhkijänsulkijat jäätyy näin talvella ja ilman tätä haittaa toi kulkine olisi talviautojen kiistaton kunkku, aikaisempi Seatti oli tässä suhteessa parempi. Sanoisin että se johtuu siitä että ne sulat on ala-asennossa niin alhaalla että ne eivät ole lämpimän lasin päällä vaan sen alapuolella, lisäksi puhallin vaikuttaisi siltä että se ei puhalla aivan sinne lasin alareunaan ja siten se lasi ei ole niin lämmin siltä osuudelta joka on siis sen alareunan alapuolella.

    Onko tähän mitään kikkaa millä ne sulat saisi pysymään sulana? Mä mietin että jos niille johtaisi lämpöä konehuoneesta jotenkin, mutta haasteena taitaa olla pitää konehuoneen höyryt poissa raitisilmasuodattimelta. Toinen vaihtoehto olisi yrittää säätää sulkia niin että ne olisi ala-asennossaan vähän ylempänä.

    #2
    Jäätyyhän ne kun se talvi on semmoinen. Mulla on mutu, että omassa olevat lerppusulat kerää jäätä vielä enemmän kuin perinteiset. Yksi vaihtoehto voisi olla viritellä pissapoika tulemaan sulan viereen. Noilla lerpuilla hankalampi järjestää, urssiin piti laittaa Peugeotin letkuilla tuollainen setti, mutta en ehtinyt. Silloinhan pissapojan nesteet saattaisi sulattaa tai pitää sulana vähän paremmin. Tai sitten viritellä sinne lämmityslangat. Sulkien asentoa ylöspäin säätämällä en usko saatavan juurikaan lisää hyötyä.

    Comment


      #3
      Mitenkäs tuollaset lämmityslangat sais viriteltyä? Ois meinaan aika kova juttu näin talvisin ja varsinkin nyt, kun on noita quattrokelejä ollu :) Jos vielä sais jotenkin fiksusti vaikka takalasin lämppärin kytkimen taakse, ni vielä parempi. Toki omakin kytkin kelpaa, mutta lähinnä nuo lämmityselementit kiinnostaa, että millasia on tarjolla ja mistä ja mihin hintaan. Viimeksi eilen työkaverin kanssa kiroiltiin, kun ei ole lämmitettäviä sulkia :)

      Comment


      • #4
        Mulla kävi mielessä että eikös joskus kairattu ns turvauria lasiin, olisikohan niistä apua?

        Comment


        • #5
          Liippaa niin läheltä aihetta, joten kysyn täältä. Onko -03 C5 ajovalon pesurit erillisellä sulakkeella kuten vanhemmissa vageissa? Pitäisi saada eliminoitua nuo pesurit, niistä kun on vain haittaa.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja KKop Näytä viesti
            Mulla kävi mielessä että eikös joskus kairattu ns turvauria lasiin, olisikohan niistä apua?
            Ei auta, mulle pistettiin urat viimesen lasin vaihdon yhteydessä (ilmasiks pistivät kun piti saada joku mainos kuva). Oikestaan mitään hyötyä en niistä ole havainnut.

            Comment


            • #7
              Itse ainaki olen aina autoilla talvisin nostanut pyyhkiät pystöön, ei jäädy yhtä pahasti. Tai sitten nakannut maton tuulilasin päälle. On muuten 8p a3.ssa ärsyttävää suunnittelua kun pyyhkiät ei nouse ylös konepellin ollessa kiinni :D

              Comment


                #8
                Kyllä ne nousee, vilkaisu ohjekirjaan opastaa miten ne saa ylös.

                Comment


                • #9
                  Niin, siis nyt on kyse ajon aikaisesta jäätymisestä ja sen aiheuttamasta huonosta pyyhintätuloksesta.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viesti
                    Liippaa niin läheltä aihetta, joten kysyn täältä. Onko -03 C5 ajovalon pesurit erillisellä sulakkeella kuten vanhemmissa vageissa? Pitäisi saada eliminoitua nuo pesurit, niistä kun on vain haittaa.
                    Itte oon aina kesäks ottanu ajovalopesimen pumpusta johdon irti. Liekö liitin sitten missä C5:ssä?

                    Comment

                    Working...
                    X