Nyt kun alkaa verenpaine taas tasaantumaan niin päätinpä kysyä apuja täältä ennen kuin lähetän puslapaketin takaisin myyjälle..
Autona '99 A4 B5 1.8TQ
Viime kesällä tuli asennettua vempulan alustan ja takapyörän laakerivian vuoksi taakse uudet iskarit sekä Polyflex puslat (poislukien vakaajantangon puslat - tarjolla vain S4/RS4'seen sopivia vakaajan puslia).
Käytännössä kaikki ajot ovat olleen motari/asfaltti-teitä kesä/syyskeleillä, ja mitään isompia ongelmia noiden kanssa ei huomattu. Nyt talven liukkailla aloin epäilemään renkaiden ja/tai iskareiden kuntoa kun perä tuntuu 'liuskelevan' koko ajan. Katsastus kuitenkin tuli ajankohtaiseksi ja ajattelin että testautetaan iskari siellä. Mutta hylkäys tulikin siitä, kun perä jäi 'ylös' - eli puslat olivat liian tiukalla tai jumittuivat muuten. Eli ei kunnon joustoa - ei pitoa..
Puslien kireys käytiin läpi, mutta vähän vaikutti siltä että joko jotain prikkoja puuttui tai jotain muuta vikaa noissa oli. Alkoi jopa mietityttämään että olisiko S4/RS4'sen kiinnikkeissä eroja tuohon karvalakki-A4'seen.. Silikoni-rasvat oli asentajan mukaan asennettu oikein, ja muutenkin kaikki paketin mukana tulleet osat oli laitettu paikoilleen.
Powerflex-sarjan pitäisi sopia '95-'01 (B5) sarjan alustoihin, joten listojen mukaan mitään 'ei pitäisi' puuttua, tai eroja eri mallien välillä olla.
Säätämisen jälkeen alusta tuntuikin hieman paremmalta - mutta silti ei kelvannut katsastusinsinöörille (eikä vaimolle joka tuolla enimmäkseen ajeleekin). Eli toinen hylsy - onneksi on vielä ajoaikaa jäljellä.
Eli nyt joko löysytetään noita puslia ja kärsitään ylimääräisestä kolinasta - tai asennetaan orgis-kumipuslat tilalle - tai sitten huomataan että jotain prikkoja tms. puuttuu ja siksi jumittaa / kolisee.. Noissa alhaalla olevissa kuvissa näyttäisi nuo päätyihin tulevat prikat löytyvän vain sarjasta (PFR3-209) REAR UPPER ARM INNER BUSH, mutta muista ne tuntuvat puuttuvan.
Mutta kysytään ensiksi apuja täältä - onko tietoa kuinka kireälle noi puslien pultit pitäisi kiristää? Käytetäänkö samoja arvoja kuin orgis-puslille?
Mitään muita ajatuksia miten ongelma ratkeaisi?
Asennetut puslat:
Rear Lower Arm Front Bush PFR3-205 (kuva)
Rear Lower Arm Rear Bush PFR3-206 (kuva)
Rear Upper Arm Outer Bush PFR3-208 (kuva)
Rear Upper Arm Inner Bush PFR3-209 (kuva)
(Rear Anti Roll Bar Bush :: tätä ei vielä asennettu)
nimim. hermot menee ja joulu tulee..
Autona '99 A4 B5 1.8TQ
Viime kesällä tuli asennettua vempulan alustan ja takapyörän laakerivian vuoksi taakse uudet iskarit sekä Polyflex puslat (poislukien vakaajantangon puslat - tarjolla vain S4/RS4'seen sopivia vakaajan puslia).
Käytännössä kaikki ajot ovat olleen motari/asfaltti-teitä kesä/syyskeleillä, ja mitään isompia ongelmia noiden kanssa ei huomattu. Nyt talven liukkailla aloin epäilemään renkaiden ja/tai iskareiden kuntoa kun perä tuntuu 'liuskelevan' koko ajan. Katsastus kuitenkin tuli ajankohtaiseksi ja ajattelin että testautetaan iskari siellä. Mutta hylkäys tulikin siitä, kun perä jäi 'ylös' - eli puslat olivat liian tiukalla tai jumittuivat muuten. Eli ei kunnon joustoa - ei pitoa..
Puslien kireys käytiin läpi, mutta vähän vaikutti siltä että joko jotain prikkoja puuttui tai jotain muuta vikaa noissa oli. Alkoi jopa mietityttämään että olisiko S4/RS4'sen kiinnikkeissä eroja tuohon karvalakki-A4'seen.. Silikoni-rasvat oli asentajan mukaan asennettu oikein, ja muutenkin kaikki paketin mukana tulleet osat oli laitettu paikoilleen.
Powerflex-sarjan pitäisi sopia '95-'01 (B5) sarjan alustoihin, joten listojen mukaan mitään 'ei pitäisi' puuttua, tai eroja eri mallien välillä olla.
Säätämisen jälkeen alusta tuntuikin hieman paremmalta - mutta silti ei kelvannut katsastusinsinöörille (eikä vaimolle joka tuolla enimmäkseen ajeleekin). Eli toinen hylsy - onneksi on vielä ajoaikaa jäljellä.
Eli nyt joko löysytetään noita puslia ja kärsitään ylimääräisestä kolinasta - tai asennetaan orgis-kumipuslat tilalle - tai sitten huomataan että jotain prikkoja tms. puuttuu ja siksi jumittaa / kolisee.. Noissa alhaalla olevissa kuvissa näyttäisi nuo päätyihin tulevat prikat löytyvän vain sarjasta (PFR3-209) REAR UPPER ARM INNER BUSH, mutta muista ne tuntuvat puuttuvan.
Mutta kysytään ensiksi apuja täältä - onko tietoa kuinka kireälle noi puslien pultit pitäisi kiristää? Käytetäänkö samoja arvoja kuin orgis-puslille?
Mitään muita ajatuksia miten ongelma ratkeaisi?
Asennetut puslat:
Rear Lower Arm Front Bush PFR3-205 (kuva)
Rear Lower Arm Rear Bush PFR3-206 (kuva)
Rear Upper Arm Outer Bush PFR3-208 (kuva)
Rear Upper Arm Inner Bush PFR3-209 (kuva)
(Rear Anti Roll Bar Bush :: tätä ei vielä asennettu)
nimim. hermot menee ja joulu tulee..
Comment