Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 Facelift valojen asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Olisiko kukaan ottanut muun merkkisten umpioiden, esim. InPro, FK, umpioista kuvia ennen asennusta. Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä miten ovat toteuttaneet tuon umpion toisen puolen eli kuvut/luukut joista polttimot vaihdetaan, polttimoiden paikat (pitkät, lyhyet, parkit) jne.

    Comment


    • #32
      Oletteko laittaneet erillisiä sumuvaloja puskurin ritilöihin? Hellan malleja katselin, mutta mittailemaan en ole vielä joutanut. Olen edelleen sitä mieltä että sumuvalot ovat pop :) Itsellä siis nuo H7+H7+H1 joten sumuvalot lähtisivät umpiopäivityksessä.

      Comment


      • #33
        laittakaahan kuvaa kun joku teistä on saanut tollaiset piritekin valot keulille nii tietää miltä ne näyttää käytännössä...

        Comment


        • #34
          Eli sopisiko Motonetin 99-- (valeo) umpio (144?/ kpl) pellinleikkauksella ja pitääkö samalla tilata molempiin nuo säätömoottorit (39,40?/kpl), eli vanhat on vaikea hyödyntää?

          Itselläni a4 avant -98, jossa H7+H7+H1

          Comment


            #35
            Kyllä sen pitäisi sopia. Säätömoottorit ei käy, faceliftissä ne on sisäpuolella, vanhoissa ulkopuolella.

            Saako noihin sopivia liittimiä vain merkkiliikkeestä, vai muualtakin? Nehän pitää vaihtaa myös koska ovat erilaiset.

            Comment


            • #36
              Täällä kuvia Piritekiltä hankituista Sonareista...

              http://album.fotosafe.com/altiapp/am...LwPoMj&LANG=fi

              Comment


              • #37
                Tuossa meitin -97 a4 on tuollaiset valeon tekemät umpiot. Valoteholtaan onnettomat.Polttimoista ei havaintoa.Siitä asti,kun auto meille tuli,on vähänväliä herjannut rikkinäisestä polttimosta.Apukuskin puoli sammuu lähes joka kerta kun auton käynnistää.Kopautus umpioon auttaa,ja lamppu toimii yleensä seuraavaan sammutukseen asti. Tänään juuri kiristelin liittimiä,ja huomasin,että kuskinpuolen lyhty on saanut joskus tällin.Koko lyhty systeemi heiluu,koska yläkiinnikkeet ovat poikki.Niitä on näemmä joskus koitettu liimailla,mutta huonoin tuloksin. Lisäksi ajovalon heijastin on irti umpion sisällä.Se on viritelty r-langalla paikalleen. Korkeus-säätömoottori noissa nykyisissä on umpion sisällä. Ajattelin tilata nuo FKn tummat umpiot noiden tilalle. Onko FKsta tietoa,saako viriteltyä samoilla moottoreilla kuin valeot??

                Comment


                  #38
                  Rusty: Mitä tapahtui valoteholle? Näkyykö nyt paremmin vai oliko enemmänkin ulkonäköpäivitys?

                  Comment


                  • #39
                    Ei ainakaan huonontunut mutta ei toisaalta mitenkään merkittävästi parantunutkaan. Pitänee vielä kokeilla säätöjä. Kävin ottamassa ennen valojen vaihtoa pimeällä tiellä kuvia valokentistä. Pitäisi käydä kuvaamassa nämä uudetkin.

                    Ulkonäkö ainakin parani mielestäni paljon.

                    Mielenkiintoinen asia on se, että miten paljon vähemmän noista lähtee tuota hajavaloa (kts. kuva 026) luonnossa tuon voi todeta vielä selkeämmin.

                    Comment


                    • #40
                      ^rusty : menikö noi valot aivan suoraan nokalle? ja kävikö korkeudensäätömoottorit vanhoista siihen? ihan käypän näköisethän valot ovat nuokin, itselle suunnittelin vastaavia mutta tummalla optiikalla...

                      Comment


                      • #41
                        Asennus oli tosi helppo eli meni paikalleen ihan suoraan. Toinen umpioista, oikea, on just niinkuin pitää, toinen (eli vasen) ei mennyt vilkun kohdalta ihan niin naftisti kuin on tarkoitettu. Luulen, että saan sen säädettyä kohilleen.

                        Korkeudensäätömoottoreita en ole vielä laittanut. Joululomalla pitää nyhrätä ne paikalleen. Onko sinulla alkuperäiset Valeot vai Boschit? Onkohan niissä samanlaiset säätömoottorit?

                        Comment


                          #42
                          Mitenkäs erilaisten alkuperäisumpioiden yhteensopivuus sähköliitäntöjen osalta?

                          - H4 Valeo
                          - H7 Bosch
                          - xenon pre-facelift (Hella?)
                          - H7 facelift (Valeo?)
                          - xenon facelift (Valeo?)

                          Menikö nuo muut valmistajat oikein? Joistain lähteistä olin löytävinäni tuollaset maininnat. Ainakin Bosch - Valeo muutos vaatii liitäntöjen modaamisen, mutta mites muut yhdistelmät?

                          edit: Ja vielä H4 -> nelivalo. Vaatiiko lisäkytkentöjä, että saa molemmat palamaan samaan aikaan vai onko valmiina nelivaloumpion sisällä?

                          Comment


                            #43
                            Empiirinen tutkimus.
                            Tein omaan valopäivitystä ja kokeilin omia vanhoja H7-versioita kaverin autoon, jossa H4.
                            Kytkin H7+H7+H1 Boschilaiset H4 Valeoiden tilalle ja hämmästys oli aikamoista, kun valot toimi suoraan ihan oikein. Eli lyhyet jäi palamaan kun vaihtoi pitkille ja näytti siihen liittimeen tulevan myös sumuvalon karvakin. Näemmä vain katkaisijaa vaille sama johtosarja.

                            Comment


                              #44
                              Nyt kun vaihdoin uudet umpiot niin tuo sumarin valon ledi palaa jatkuvalla syötöllä oli kytkin sitten on tai off... mikähän tähän on syynä.
                              Jos edellisissä umpioissa oli sumarit ja uusissa ei, niin tulee sumarien piuha irroittaa umpioille menevistä liittimistä. Muuten sumarin merkkivalo jää hiimailemaan parkkien kautta.

                              Comment


                                #45
                                Eli vanhoissa halogeeneissa on sama liitin ja facelift-umpioissa oma tyyppinsä. Tuo vanhan liittimen katkominen koski Bosch -> facelift muutosta.

                                Rusty: Ainoastaan faceliftissä käy säätömootorit päittäin (liekö sama umpio sisuskaluja lukuun ottamatta) ja vanhemmissa on kaikissa eri.

                                Comment


                                  #46
                                  Kenenköhän valmistamat nuo EPDM:n plug and play -valot on? aika niukasti löytyy tietoa... Liekö samat kuin tuolla?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Itse laitoin pre-facelift xenonit omaan -97 nelkkuun. Liittimet sopi suoraan, mutta parkit jäi syttymättä(?). Ainoastaan korkeudensäätömoottorit olivat erilaiset(tuli mukana), ja liittimet olivat erilaiset, mutta niihin oli äkkiä ottanut virran vanhoista johdoista abiko- liittimillä ja ryöstäjillä.

                                    Nuo parkit kun vielä jaksaisi katsoa kuntoon.

                                    Comment


                                    • #48
                                      no nyt tuli tilattua piritekiltä tumman optiikan valot, jospa ne ensiviikolla tulisivat niin pääsisi suunnittelemaan niitä keulille.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kuinka facelift mallissa olevien umpioiden takaa oleva 24-mm muovisen "mutterin" tulee olla kiinni?

                                        Irrottaessa vanhaa umpiota en huomannut siinä päässä olevaa torxia ja kiersin liikaa irti sitä mutteria katkaisten sen umpion alakiinnikkeen.

                                        Vaikuttaako se nyt jotenkin korkeuteen sen kiertäminen eli kuinka paljon sitä täytyy kiertää ennen kuin kiristää torx ruuvin?

                                        Entä olisiko nyt liian lyhyt säätömoottorin tanko, kun tässä uudessa umpiossa (depo),se heijastin pinta,mikä liikkuu umpion sisällä , jää suurempi rako umpion lasia vasten kuin ennen.
                                        Vanhassa (valeo), rako on huomattavasti pienempi.

                                        Nyt pimeällä ajaessa huomaa pitkillä valoilla tulevan sellainen ikävä rajaus lyhyiden välillä.
                                        Luulen, että se johtuu juuri tuosta raosta.

                                        Toivottavasti tästä sepostuksesta saa selvän:)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Sellaista varmistaisin että onkos nuo Valeon varaosaliikkeissä myytävät umpiot identtiset OEM umpioiden kanssa? Ei tullu mieleekää et noit ees sais muualta ku marmorilta, eikös audi itse suunnittelekkaan valojen muotoa..

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mulla nyt h7+h7 umpioissa 6000k jälki-xenonit, seuraavaksi ajattelin hommata fk:n mustapohjaset angel eyessit ja ne xenon käyttöön tietenkin. Mahtaako olla aivan mahdoton yhdistelmä?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Eikös noi FKt oo enemmän tuning käyttöön, ei mikää kauheen tarkka valokuvio,

                                              Minkäslaiset noi xenonit on nois vakio pullonpohja umpiois, ite en oo ees asentanu noihi ku valo varmaa hajoaa aikalailla toho lasii osuessaa..

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jari:h7 lyhyet on siinä uloimmassa reunassa ja ei siinä niin paljon rihlaa ole että valoa hajoaisi. Seinää vasten tarkka reuna valokuviossa, kukaan ei ole sanonut että häikäsee ja näkyvyys jotain ihan muuta kun halogeeneillä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tutkin tuossa yksi päivä meidän A4 facelift umpioita ja lähivalon kohdalla umpion lasissa luki D2S H7, joten on varmaan molemmille polttimoille hyväksytty.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mistä nyt saan sitten tollase faceliftin oem valot?

                                                    edit: piritekiltä 199e
                                                    Viimeksi muokannut juhop; 8.7.2007, 13:08.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Esimerkki Audi A4 vm:2000.
                                                      Umpio on siis hyvin pitkälti sama oli sitten halogen tai xenon.
                                                      Eli umpiosta löytyy sekä xenon (DC) että halogen (HC) hyväksynnät.
                                                      Mutta halogen umpioon ei saakkaa D2S poltinta noin vaan kiinni. Ja taas H7 kannalla oleva xenon poltin ei olekaan laillinen.
                                                      Vaikkakin katsastus mies ei tätä välttämättä huomaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Miksi H7 kannalla oleva xenon poltin ei ole laillinen?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mikään poltin ei ole laillinen mikä ei hyväksytty. Eli polttimossa itsessään tulee olla E hyväksyntä merkki. Ja näissä E hyväksytyissä jälkiasennus xenon sarjoissa ei polttimoissa tällaista merkintää olekaan :) Laatikosta löytyy kyllä ballastit joista kyseinen merkintä löytyy. Ja usein kuulee kuluttajan luulevan ostaneen laillisen sarjan.
                                                          Valitettavan usein edes tuotteen myyjä ei tätä seikkaa taida tietää.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Eikö D2S mee sitte kiinni toho iha niksnaks? Ainaki audizinellä joku kauppaa D2S polttimoilla olevaa OEM kittiä, jonka pitäis mennä suoraa facelift B5/B6 umpioon..

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ei saa mitenkään helposti D2:ta halogeenipolttimon "jousella". D2-polttimon kanta paksumpi ja vain pieni kaulus, joka jää kierrettävän lukkorenkaan alle. Tartteis vähintään jonkinlaisen adapterin väliin.

                                                              http://faqlight.carpassion.info/hl-hid-bulbs.htm

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X