Olisiko kukaan ottanut muun merkkisten umpioiden, esim. InPro, FK, umpioista kuvia ennen asennusta. Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä miten ovat toteuttaneet tuon umpion toisen puolen eli kuvut/luukut joista polttimot vaihdetaan, polttimoiden paikat (pitkät, lyhyet, parkit) jne.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 b5 Facelift valojen asennus
Collapse
X
-
Täällä kuvia Piritekiltä hankituista Sonareista...
http://album.fotosafe.com/altiapp/am...LwPoMj&LANG=fi
Comment
-
Tuossa meitin -97 a4 on tuollaiset valeon tekemät umpiot. Valoteholtaan onnettomat.Polttimoista ei havaintoa.Siitä asti,kun auto meille tuli,on vähänväliä herjannut rikkinäisestä polttimosta.Apukuskin puoli sammuu lähes joka kerta kun auton käynnistää.Kopautus umpioon auttaa,ja lamppu toimii yleensä seuraavaan sammutukseen asti. Tänään juuri kiristelin liittimiä,ja huomasin,että kuskinpuolen lyhty on saanut joskus tällin.Koko lyhty systeemi heiluu,koska yläkiinnikkeet ovat poikki.Niitä on näemmä joskus koitettu liimailla,mutta huonoin tuloksin. Lisäksi ajovalon heijastin on irti umpion sisällä.Se on viritelty r-langalla paikalleen. Korkeus-säätömoottori noissa nykyisissä on umpion sisällä. Ajattelin tilata nuo FKn tummat umpiot noiden tilalle. Onko FKsta tietoa,saako viriteltyä samoilla moottoreilla kuin valeot??
Comment
-
Ei ainakaan huonontunut mutta ei toisaalta mitenkään merkittävästi parantunutkaan. Pitänee vielä kokeilla säätöjä. Kävin ottamassa ennen valojen vaihtoa pimeällä tiellä kuvia valokentistä. Pitäisi käydä kuvaamassa nämä uudetkin.
Ulkonäkö ainakin parani mielestäni paljon.
Mielenkiintoinen asia on se, että miten paljon vähemmän noista lähtee tuota hajavaloa (kts. kuva 026) luonnossa tuon voi todeta vielä selkeämmin.
Comment
-
Asennus oli tosi helppo eli meni paikalleen ihan suoraan. Toinen umpioista, oikea, on just niinkuin pitää, toinen (eli vasen) ei mennyt vilkun kohdalta ihan niin naftisti kuin on tarkoitettu. Luulen, että saan sen säädettyä kohilleen.
Korkeudensäätömoottoreita en ole vielä laittanut. Joululomalla pitää nyhrätä ne paikalleen. Onko sinulla alkuperäiset Valeot vai Boschit? Onkohan niissä samanlaiset säätömoottorit?
Comment
-
Mitenkäs erilaisten alkuperäisumpioiden yhteensopivuus sähköliitäntöjen osalta?
- H4 Valeo
- H7 Bosch
- xenon pre-facelift (Hella?)
- H7 facelift (Valeo?)
- xenon facelift (Valeo?)
Menikö nuo muut valmistajat oikein? Joistain lähteistä olin löytävinäni tuollaset maininnat. Ainakin Bosch - Valeo muutos vaatii liitäntöjen modaamisen, mutta mites muut yhdistelmät?
edit: Ja vielä H4 -> nelivalo. Vaatiiko lisäkytkentöjä, että saa molemmat palamaan samaan aikaan vai onko valmiina nelivaloumpion sisällä?
Comment
-
Empiirinen tutkimus.
Tein omaan valopäivitystä ja kokeilin omia vanhoja H7-versioita kaverin autoon, jossa H4.
Kytkin H7+H7+H1 Boschilaiset H4 Valeoiden tilalle ja hämmästys oli aikamoista, kun valot toimi suoraan ihan oikein. Eli lyhyet jäi palamaan kun vaihtoi pitkille ja näytti siihen liittimeen tulevan myös sumuvalon karvakin. Näemmä vain katkaisijaa vaille sama johtosarja.
Comment
-
Nyt kun vaihdoin uudet umpiot niin tuo sumarin valon ledi palaa jatkuvalla syötöllä oli kytkin sitten on tai off... mikähän tähän on syynä.
Comment
-
Eli vanhoissa halogeeneissa on sama liitin ja facelift-umpioissa oma tyyppinsä. Tuo vanhan liittimen katkominen koski Bosch -> facelift muutosta.
Rusty: Ainoastaan faceliftissä käy säätömootorit päittäin (liekö sama umpio sisuskaluja lukuun ottamatta) ja vanhemmissa on kaikissa eri.
Comment
-
Kenenköhän valmistamat nuo EPDM:n plug and play -valot on? aika niukasti löytyy tietoa... Liekö samat kuin tuolla?
Comment
-
Itse laitoin pre-facelift xenonit omaan -97 nelkkuun. Liittimet sopi suoraan, mutta parkit jäi syttymättä(?). Ainoastaan korkeudensäätömoottorit olivat erilaiset(tuli mukana), ja liittimet olivat erilaiset, mutta niihin oli äkkiä ottanut virran vanhoista johdoista abiko- liittimillä ja ryöstäjillä.
Nuo parkit kun vielä jaksaisi katsoa kuntoon.
Comment
-
Kuinka facelift mallissa olevien umpioiden takaa oleva 24-mm muovisen "mutterin" tulee olla kiinni?
Irrottaessa vanhaa umpiota en huomannut siinä päässä olevaa torxia ja kiersin liikaa irti sitä mutteria katkaisten sen umpion alakiinnikkeen.
Vaikuttaako se nyt jotenkin korkeuteen sen kiertäminen eli kuinka paljon sitä täytyy kiertää ennen kuin kiristää torx ruuvin?
Entä olisiko nyt liian lyhyt säätömoottorin tanko, kun tässä uudessa umpiossa (depo),se heijastin pinta,mikä liikkuu umpion sisällä , jää suurempi rako umpion lasia vasten kuin ennen.
Vanhassa (valeo), rako on huomattavasti pienempi.
Nyt pimeällä ajaessa huomaa pitkillä valoilla tulevan sellainen ikävä rajaus lyhyiden välillä.
Luulen, että se johtuu juuri tuosta raosta.
Toivottavasti tästä sepostuksesta saa selvän:)
Comment
-
Esimerkki Audi A4 vm:2000.
Umpio on siis hyvin pitkälti sama oli sitten halogen tai xenon.
Eli umpiosta löytyy sekä xenon (DC) että halogen (HC) hyväksynnät.
Mutta halogen umpioon ei saakkaa D2S poltinta noin vaan kiinni. Ja taas H7 kannalla oleva xenon poltin ei olekaan laillinen.
Vaikkakin katsastus mies ei tätä välttämättä huomaa.
Comment
-
Mikään poltin ei ole laillinen mikä ei hyväksytty. Eli polttimossa itsessään tulee olla E hyväksyntä merkki. Ja näissä E hyväksytyissä jälkiasennus xenon sarjoissa ei polttimoissa tällaista merkintää olekaan :) Laatikosta löytyy kyllä ballastit joista kyseinen merkintä löytyy. Ja usein kuulee kuluttajan luulevan ostaneen laillisen sarjan.
Valitettavan usein edes tuotteen myyjä ei tätä seikkaa taida tietää.
Comment
-
Ei saa mitenkään helposti D2:ta halogeenipolttimon "jousella". D2-polttimon kanta paksumpi ja vain pieni kaulus, joka jää kierrettävän lukkorenkaan alle. Tartteis vähintään jonkinlaisen adapterin väliin.
http://faqlight.carpassion.info/hl-hid-bulbs.htm
Comment
Comment