Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 avantin takapää kolisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    100 avantin takapää kolisee

    Mikähän vikana, kun avantin ( TYP 44 100 2.0 ) takaosasta kuuluu epämääräisiä kolinoita / räminöitä jo pienenkin epätasaisuuden ( lähinnä kuopat, ei niinkään kohoumat ) yli ajettaessa?? Oikealta kuuluu aina suojatiekorotukselle ajaessa melko kova kolahdusmainen ääni. Pyöränripustuksissa, iskareissa (ovat luultavasti alkuperäiset, ei huoltokirjaa :) ) jotain? Onko ko. auton takapäässä paljonkin kolinaherkkiä paikkoja ( sisustus, alusta, runko ) Help!

  • #2
    Mielestäni siinä ei oikeastaan voi paljon muuta olla kuin iskari(t) finaalissa tai iskarin kiinnitys löysällä.
    Minä taisin vaihtaa iskarit kun autolla ajettu ~250 tkm, ja nekin pitivät silloin melko kiinnostavia ääniä epätasaisella tiellä... En sentään sen takia vaihtanut vaan siksi ettei meinannu tiellä pysyä jos tuuli ja vesiliirtoon mentiin alle satasen vauhdissa vaikka renkaat oli ok. Taisi olla alkuperäiset iskarit, muistuttivat enemmän polkupyörän pumppuja ;)
    Sen verran hiljainen 44:en on muuten että jos ei takakontissa sitten pyöri kaikenlaista irtotavaraa ja kaikki pultit on kunnolla kiinni niin ei pitäisi kuulua mitään meteliä.

    Comment


      #3
      Aika varmasti on takatukivarren etupäässä olevat puslat väljät
      Haulla: kolinaa,löytyy varmaan jotaki

      Comment


        #4
        Niin jotain tuollaista vähän epäilinkin, kun tuntuu että kolinoita tulee takaa vähän liiaksi. Viitsisikö joku vielä hieman valaista juuri auton ostanutta ja siitä täysin pihalla olevaa, minua, että onko noiden puslien vaihto pitkäkin operaatio ja kuinka paljon mahtavat suunnilleen maksaa? Iskarit vois hommata uudet. Onko suosituksia?
        - Kiitos vastanneille!

        Comment


        • #5
          Puslista ei ole kokemuksia, siis 44:en, koska mulla ne on vielä mainiossa kunnossa vaikka mittarissa +330 tkm. Kai siinä vaihto-operaatiossa olisi hyvä olla prässi tai pilli, en tiedä. Ainakin näyttää siltä että olis hieman helpompi vaihtaa kun 240:ssa Volvossa. Siinä piti käyttää väkivaltaakin...

          Iskarit on ainakin mun mielestä helppo vaihtaa. Molemmat takaiskarit ja jouset n. 1,5 tuntia verstaan lattialla. Vähän pitempi vääntövarsi voi olla hyvä kun irrottaa iskarin alempaa kiinnityspulttia, se on yleensä vähän ruostunut. CRC:tä ja kierreviila tai teräsharja helpottaa sitä hommaa. Sitten vaan ylemmät kiinnitysmutterit, 3 kpl, auki (ulkopuolella, renkaan yläpuolella) ja koko paketti työpöydälle. Muista hommata jousipuristimet valmiiksi.

          Itse valitsin SACHS kaasut Motonetistä. Olen käyttänyt sakseja ennenkin enkä ole pettynyt (varmaan löytyy muita mielipiteitä...).

          Comment


            #6
            Minulla myös hyviä kokemuksia Motonetin myymistä Sachsin kaasuista, olikohan niiden mallinimi Advantages tjsp. Noissa iskareissa on (Motonetin)hinta/laatusuhde mielestäni erittäin hyvä.

            Minulta saattaisi löytyä pari iskemättömiä etuvetosatkun taka-akselin puslia. Jos puslat kiinnostaa, niin lähtevät halvalla. Noi puslat oli kuitenkin hankittu -87 malliseen satkuun, joten sopivuus pitäisi ensin varmistaa aktesurffauksella.

            Comment


              #7
              Selvä! Täytyy varata aika tuttavan nyrkkipajalta ja ruveta paikallistamaan kolinoiden aiheuttajia. :) Toivottavasti ei tule turhan kalliiksi.

              Comment

              Working...
              X