Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 lukot jäätyy.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S6 lukot jäätyy.

Keskuslukitus pelaa, mutta kun ei saa ovia auki normaalisti kahvasta ei kuskin eikä hantsarin puolelta, lukkosula ei auta koska ei se ole jäässä vaan systeemi ovessa, millä hitolla sinne saa lukkosulaa ruikattua, pitääkö ottaa sivupaneeli auki ja kaataa tenttua koko lukon päälle?

Ovipahvi irti (kaksi ruuvia irti ja nosto suoraan ylöspäin), valitsemasi lämmöntuottaja, esim. sisäilmalämppäri tai hiustenkuivain väliin hyväksi kokemaksesi aikamääreeksi. Lukkopaketin kuivuttua öljyä jokaiseen mahdolliseen koloon. Aina parempi jos on inspiraatiota ja välineitä ottaa lukkolaite irti, kuivattaa sisällä, ja öljytä huolellisesti. Itselleni on riittänyt kerran talvessa tuo ensinmainittu proseduuri. Tyyppivika C5-korissa.

Haulla löytyy paljon lisää, vaikka asia onkin juuri noin yksinkertainen kuin kerroin.

Comment

Ite ainakin juuri menneenä vk-loppuna purin pelkääjänpuolen oven palasiksi ja lukon näinollen kouraan kun samaa vikaa oli ettei ulkoapäin saanut auki ovea.
      Sitten kun lukkolaite kädessä niin näkee vian eli alkuperäistä kovaa ja kaiken lian kerännyttä tönkkörasvaa joka välissä. Lukon kun bråkleanilla tai jollain rasvaan purevalla liuottimella irrottelee puhtaaksi ja rasvaa aseöljyllä sen jälkeen niin pitäisi toimia kovallakin pakkasella. Tai ainakin itse olen huollon jälkeen päässyt omaan autooni ilman kiroilua.

Comment

Ovipahvin irrotuksessa niiden kahden päädyssä olevan ruuvin lisäksi pitää vielä painaa sähkölasin kytkin irti kahvasta ja avata liitin ennen ovipahvin irrotusta. Tapahtuu alakautta vaikka pienellä ruuvimeisselillä. Sitä varten on kahvan pohjassa pieni reikä.

Comment

Ei ole tarpeen sulattelua varten ainakaan profiilin vehkeessä, mutta jos pahvin kokonaan haluaa irti, niin toki.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
            Tapahtuu alakautta vaikka pienellä ruuvimeisselillä. Sitä varten on kahvan pohjassa pieni reikä.
            Ja nyt vasta päätit tämän kertoa :D Ovipahvit on tullut irroteltua ties kuinka monta kertaa, milloin sisustan vaihdon/ikkunahissin korjauksen/kaiutinasennuksien takia. Litteällä (ja tylppäreunaisella) veitsellä olen aina kammennut nuo kytkimet irti.

Onneksi sentään jälkiä jättämättä.

Itse aiheeseen sen verran, että lukkolaitteiden huolellinen puhdistus, kuivaus ja rasvaus on pitänyt ongelmat poissa. Aineina käytetty lähinnä Quickleeniä ja aseöljyä, niiden kaveriksi paineilmaa ja kuumailmapuhallinta. Lukkokoneistoja en ole kertaakaan irrottanut.

Comment

No niin no, en minä puukolla yleensä ovipahveja ole pruukannut avata :)

Comment

Sama vika täällä. Onkin ensimmäinen vika tuossa autossa, näin se alkaa...
                Täytyypä viikonloppuna putsailla tuo lukko.

Comment

Vaikka auto on erilainen, niin liekö lukossa suurta eroa? Itse olen tuohon vänkärin oveen parina aikaisempana talvena työntänyt lukkoöljyä lukkokielekkeen välistä tuolla pullossa olevalla pillillä. Sykkeen hallissa kuivatellut pari tuntia ja marinoinut niin ettää öljy tulee ovien vesireiästä ulos. Aina on kerta riittänyt ja lopputalvi on mennyt ongelmita. Nykyisillä pakkasilla ei ole enää tarvinnut, kuin tiivisteitä suihkia silikoonilla. Turha noita ovia on alkaa purkamman, jos on vain lämmintä marinointitilaa tarjolla. Jos ei kerta riitä, niin uusitaan että riittää. Kosteus siellä vain vähän haittaa.

Comment

Jaaha, mitenkäs tuo lukko tuolta oven sisästä tulee pois?
                    Ne kaksi xzn8 kantaista pulttia otin pois mutta lukko ei vielä suostunut ulostautumaan.
                    Onko tuo ulkokahvan tanko miten kiinni, kun tuntuu että se nyt ainakin ahistaa irrottamista?

Comment

Taskulamppu on kullan arvoinen. Siinä lukkotangon yläpäässä on sellainen kääntyvä valkoinen muovinen klipsu joka pitää ensin kammeta sivuun. Sen jälkeen tanko tulee ihan omalla painollaan paikaltaan pois.

Comment

Working...
                      X