Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 epätasainen kulku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 epätasainen kulku

    Noin 50km/h vauhdista alkaen kulku alkaa olla nypyttävää ja muuttuu vauhdin kasvaessa enemmän täristäväksi. Ratti täristää satunnaisesti lievästi 80km/h vauhdista ylöspäin. Tärinä pysyy samana täysin riippumatta siitä, onko veto päällä, jarruttaako vai kiihdyttääkö.

    Tämä sama ongelma on ollut kesärenkailla ja vaihtaessani uudet talvirenkaat ja vanteet tilanne pysyi samana.


    Käytin tänään autoa nelipyöräsuuntauksessa, missä sanottiin alustan osien olevan hyvässä tikissä.
    Kardaanin kannatinlaakerin todettiin kuitenkin olevan väljä ja arveltiin, että vika johtuu mahdollisesti siitä. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuitenkaan kuulu.

    Onko muilla ollut tämän tapaisia ongelmia? Onko muita ehdotuksia mahdolliseksi tutinan aiheuttajaksi?

    Autolla on rullattu 130tkm

  • #2
    Jatkuuko tutina jos pitkässä alamäessä heittää N:lle ja antaa kierrosten tippua? Itsellä tuossa profiilin maamoottorista jalostetussa amerikkalaisessa kottikärryssä pystyi kardaanin väljät ristikot todentamaan juuri yllämainitulla tavalla.

    Comment


    • #3
      En huomannut mitään muutosta tutinassa N:lle alamäkeä rullattaessa.
      Voisin vielä tarkentaa, ettei tuo tutina ja tärinä ole erityisen voimakasta, eikä sitä suurin osa matkustajista ole huomannut vaikka olen asiasta maininnut.

      Comment


      • #4
        Onko selvinny vikaa, Ostin itse just a4 1.8tq -04 audin ja alkaa täristää ja jylisee noin 55 km/h nopeudesta alkaen ja pahin on just 90 km/h nopeus mitä ajan melko paljon, 90 jylisee jo selvästi ja kuuluu semmonen matala humppaus? Anyone?

        Comment


          #5
          Pyörän laakeri? Mulla taannoin aiheutti värinää repsikanpuoleinen takalaakeri. Vaihdon jälkeen ollut hiljaista sillä sektorilla...

          Comment


          • #6
            Matala jylinä 50km/h alkaen kuulostaa kardaanin epätasapainolta.

            Comment


            • #7
              Voisin tähän laittaa vielä loppupäätelmän.

              Käytin autoa muutaman päivän päästä viestistäni merkkihuollossa, jossa todettiin ettei kardaanin kannatinlaakeri olekaan väljä.
              Loppujen lopuksi tutinan aiheuttajaksi paljastui epätasapaino sekä yhdessä talvi- että kesävanteessa.

              Case closed.

              Comment

              Working...
              X