Mulla on kans yksi vuotava C5:n servotronic tallin lattialla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Hammastangon / ohjausvaihteen korjauspaikkoja. Suosituksia?
Collapse
X
-
Oma veikkaus on, että tiivisteet vaihdetaan. Vaihtoonhan ne yleensä menee vuotojen takia. Jos sieltä mäntä tai välityksen osat pääsee kulumaan, ei tiivisteen vaihdolla ole enää juuri virkaa. Tai voihan niitäkin vaihtaa, mutta mistäpä osat ja mitä nekin maksaa..
Comment
-
Mjooh, aina miettiny että kuinka monimutkainen keksintö tuollainen oikeasti on sisältä. Että onko siellä kuinka paljon säädettävää ja shimmattavaa ja tarkkoja välyksiä sitten vaikka osat saisikin jostain.
Yhden vois vaikka palotella ja avata mutta on noi sen verran työläitä vaihtaa ja ilmata aina että tarvii aika paljon pioneerihenkee lähtee tyhjästä opetteleen ja kokeileen. Kai siinä hommassa jotain spessu työkalujakin tarvitaan.
Comment
-
Onhan noihin ZF:n tankoihin aftermarket -tiivistesettejä olemassa, tosin sen oikean löytäminen voi olla arpapeliä. Löysin jostakin myös ZF:n oman korjausohjeen hammastangolle, tosin se oli BMW:lle, mutta samoja hammastankoja nuo lopulta kuitenkin on. Ohje oli normaalille hammastangolle ilman servotronicia ja aika paljon siinä oli asiaa ja huomioitavaa. Erikoistyökalujakin oli parisenkymmentä, lieneekö kaikki ihan välttämättömiä, mutta epäilemättä korjaustyötä helpottavia. Kyllä kai tuollaisen ajan kanssa perkelöisi kuntoon,
Comment
-
Juu ei toki ole. Mutta itse olen puljannut Audien kanssa noin 17 vuotta ja nyt vasta olisi eka kertaa tarvetta niille, eli aika harvoin niitä tarvii. Tietty jos jatkan B (ja C) vitosilla ajoa, niin työkalujen tarvkäyträ saattaa olla logaritminen :)
Comment
-
Comment
Comment