Tänään ilmeni lisäongelmia noiden ajovalojen kanssa. Just saatu poltin vaihdettua viimeviikolla, ni tänään pimeällä ajaessani huomasin että korkeussäätö ei toimi, valot osoittaa maximaalisen ylös, elikkäs puunlatvat näkyy hyvin, mutta ei tie (vrt kun normaalisti ajaa näkyy aurauskeppejen heijastimet usean kymmenen merkin matkan, nyt näkyy vaan himmeästi seuraava merkki kun on edellisen kohdalla) Kun valoja katsoo edestäpäin niin sen kromisen ""taustan" alla on noin sentin lovi, elikkäs ne on hyvin ylös suunnattu. Eikä edes liiku vaikka kuinka käynnistäisi uudellee ja sammuttaa valoja yms... Any ideas? (en vaihtanut poltinta itse, vaan ihan huoltamolle sen ajoin vaihdettavaksi) missä vika? autona siis A6, C5/4B quattro facelifti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
automaattinen korkeussäätö feilaa
Collapse
X
-
Jos poltin on vaihdettu viime viikolla mutta korkeussäädön ongelmat ilmenivät eilen niin vika lienee jossain muualla. Tässä on varmaankin jo automaattinen korkeudensäätö. Toimiiko se sinulla normaalisti niin että kun kytkee valot päälle niin joka kerta hakee sen korkeuden kohdalleen eli näkee kun valokuvio nousee oikeaan kohtaan?
Comment
-
Ainakin 2000-mallisessa orkkis xenoneilla säätää joka bootilla valot oikeaan korkeuteen ja lennossa sitten passaa kuorman mukaan.
Comment
-
Mulla tuo kutonen tiputtelee valojaan ilmeisesti siinä kohtaa kun laitan auton virrat päälle. Nimittäin tuossa kun säädin korkeuden oikeaksi niin tarkistelin tuota automaagi hommaa, kun laitan virrat päälle jonka jälkeen valot päälle niin kerkiän näkemään kun valot nousevat ylös. Kertaakaan en ole nähnyt koko tapahtumaa alusta loppuun.
Comment
-
Tossa mun autossa on siis niin että ne näkee siitä valokuviosta kun se niitä liikuttelee kun laittaa päälle, eli joka kerta kun lähtee liikkeelle. Nyt tosiaan ei sitä tee, ei liikuta edes milliä (sain kaverin vääntämään käynistämään auton + väänteleen vipua) muttei ne liiku.
Siellä sen kromisen taustan tms alla on siis keskelleppäin kummallakin puolella noin reilu sentin rako joka vähän pienenee reunoilleppäin... Otin siitä kännykällä kuvankin, joka on nähtävissä tässä:https://www.dropbox.com/s/9vlvqy8wlzvoq88/kuva-2.JPG
Näkee selkeesti kuonka siinä on sellanen rako sen takakromin ja alareunan välissä (näkyy tummana viivana kuvassa) Pahoittelen kuvan huonoa laatua ja valaistusta, parempaa en tähän hätään saanut.
Vikakoodejahan tuo ei herjaa, tossa syyskyyssa sinne vaihdettiin toinen korkeussäätöanturi kun se sitä herjas, sen jälkeen toimi hyvin, kunnes nyt sitten viimeviikon xenonpolttimon valon jälkeen ei toimi.
Vaikka kuinka räplää niitä piuhoja niin ei se lähde toimimaan... Cag-comia mulla ei ole, eikä se vissiin pahemmin hydytä kun auto ei tunnista vikaa.
Ongelmaa pitäis saada suht pikainen katsastus kun tuo pitäis saada vielä tässä kuussa leimasta läpikin...
En nyt tosiaankaan tiedä onko kuvasta mitään apua, mutta toivottavasti joku osaisi kertoa mitä piuhaa, miten ja mistä pitäisi etsiä, sekä mitä sille pitäisi tehdä...Tuohan teettää aikamoista ongelmaa tosiaan kun sumuvaloilla näkee huomattavasti paremmin ajaa kun ajovaloilla, saatikaan pitkillä, niin pimeällä tiedllä tähän aikaan vuodesta onkin varsin riemuisaa ;)
Comment
-
Jos huollolla on sellainen yleismallinen taskuun mahtuva lukija niin ei kannata. Joko merkkarille tai paikalliselle osaavalle harrastajalle jolta löytyy kaapeli ja ohjelma läppäristä.
Mitään remonttia ei pääsääntöisesti kannata tehdä ennen kuin on ne vikakoodit saatu kaivettua sieltä ulos.
Comment
-
Siellä huollossa missä tota olen käyttänyt kun on ollut pakko niin on joku sellanen pieni mölttilä joka on hieman kännyllää isompi.
Onko jollakin tampere tai helsinki-akselilla lukijaa, missä vois käydä pyörähtään pihassa ja saada ne luettua pientä korvausta vastaan? Jos on "vapaaehtoisia" niin viestiä vaikka inboxiin niin katsotaan :)
Comment
-
Olmi: ratkesi kyllä, etupään korkeussäätö anturi paskana -> usittiin.
Sen jälkeen toimi kunnes xenoni vaihdettiin.
Kävin tänään huollossa ja luettiin vikakoodeja yms. VCDS:llä, joku yleisohjelma, sekä joku mitä kutsuttiin delffi:ksi ja yleisohjelmalla kun ajo niitä systeemejä niin heiman liikkui valot, mutta jäi maximaaliseen yläasentoon silonkin. Ruuvvattiin ruuvvarilla jotta näyttää tielle. Mitään varsinaista vikaa ei löydetty. Auto kävi ylhäällä ja anturit on, piuhat kaikki kiini, umpiota tutkittiin jne. Mitään vikaa vaan ei löytnytn.. Eli jollakin jotakin veikkasuta?
Comment
-
Kun kysyy neuvoa ja sitten kun vika löytyy, niin on kohteliasta kertoa aloittamassaan ketjussa, missä vika oli. Näin se tieto on muidenkin käytettävissä. Kysymys ilman ratkaisua on arvoltaan nolla muille foorumin käyttäjille.
Lisäksi jos aihe pysyy käytännössä samana, niin on turha avata toista viestiketjua. Normaalisti modet olisivat jo tämän sulkeneet ja liittäneet edellisen jatkoksi.
Comment
-
Eli audiq mielestä ns alotteleva ei saa kysellä ja ihmetellä mitä autossa vikana tms vaan modejen pitäisi alottelijoiden ketjut sulkea heti... Okei se on sun mielipide, lieneekö siihen syy olla se että tyttö kyselee ja ihmettelee vaiko se että luulet itse osaavasi kaikki? Ei tarvii vastata jos ei haluaa tai kokee olevansa asian yläpuolella.
Muilta toivoisin toki vielä vnkkejä milä saattaisi olla vikana, kun jokin on vikana kun ei toimi, vikaa ei vaan löydy
Comment
-
Ei siitä tartte itseensä ottaa, jos joku neuvoo hyviä foorumitapoja. Talkoohommina tehtyyn ilmaiseen auttamiseen turhautuu nopeasti, jos tieto pirstaloituu moneen ketjuun ja lopulta ratkaisu jää saamatta.
Vielä selvennykseksi:
Eli ne on nyt säädetty "vaaka-asentoon" ja valot näyttää oikealle korkeudelle?
Mutta korkeudensäätö ei liiku edelleenkään?
Pitäs melkein katsioa lukijan measuring blokeista, että näyttävätkö anturiarvot järkeviltä. Noiden yleismallisten lukijoiden tulkinta ei aina ole niin loogista, että suosittelisin käyttämään VCDS:ää.
Comment
-
En koita vinoilla vaan puhtaasti vinkkinä tätä ja tulevaisuutta ajatellen. Kerhon jäsenyys maksaa muutaman kympin vuodessa. Jäsenenä pääsee lukemaan muunmuassa forumin ketjua jossa on yhteystietoineen kaikkineen listattu jäsenet joilta löytyy Vag-Com/VCDS ja halua auttaa kerhotovereita. Eikä maksa kuin kahvirahat jos sitäkään.
Sitä vaan että on turha kiertää huollossa monta kertaa ja maksaa sinne tyhjästä jos niillä on se yleislukija josta ei apua ole tässä kohtaa. Kyllä täällä apua saa todistetusti sukupuoleen riippumatta. Jos neuvoa kysyy julkisesti niin yleensä on kysyjän vastuulla kuunnella tai olla kuuntelematta, nokkiinsa ei kannata ottaa jos ilmaiseksi tässä maailmassa jotain saa. Palvelee aloittelijoita kuin kokeneempiakin yhtä paljon että samaan aiheeseen liittyvät asiat löytyy yhdestä paikasta.
Comment
-
Amalin: juu ne on oikealla korkeudella muttei liiku. Jotkut anturiarvot muuttuu kyllä kun takakontissa istui porukkaa, eli se tunnistaa painoeron, muttei osaa toimia sen mukaan.
Hopsis, olen ajatellut liittyä kyllä mutta sivuillalukee vieläkin että se ei ole mahdollista ja 2.10 alkaen jokin päivitys joka kestää pari viikkoa... Tarkoituksena oli siis liittyä ja maksaa vuoden 2013 jäsnmaksu ja mahdollisesti osallistua johonkin ratapäiviin tms tapahtumiin. Talkoovoimalla joo tätä ylläpidetään joten sillä en pidä kiiretä jos joku joka niitä tekee on kiireinen...
Comment
Comment