Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisävalojen tukeminen, konepellin mukana nouseva maski.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisävalojen tukeminen, konepellin mukana nouseva maski.

    Tämä on varmasti useammalla muullakin ongelmana, tai ainakin joskus ollut ongelmana. Eli mun case on tämmönen, Audi 80, B4. Lisävalot rekisterikilven takana olevassa lisävaloraudassa kiinni. Valot tärisee kuin chihuahua pakkasella, ihan jo pelkän karkeahkon tyhjäkäynnin voimasta. Jonkinlaiset tukiraudat siis tarvitaan.

    Onko kenelläkään ehdottaa mitään valmista patenttia, vai tarvitseeko tässä ottaa oikeasti mitta käteen ja piirrellä piirustukset ja teettää riittävän jämerä kiinnitys noille valoille? Maskiin en ole valoja laittamassa kiinni, koska maski on sen verran heiveröinen ja useammasta palasta kasattu, ettei se kestä minkäänlaista kuormitusta.

    Pläräsin näitä lisävaloaiheita läpi ja siellä oli jos jonkinlaista ruotsinpoikien patenttia tarjolla, mutta itse en ole löytänyt suomesta, enkä tuosta ruotsin puolelta rajan pinnastakaan, niitä sellaisia pikakiinnityksellä olevia tukirautoja. Jokin helpompi konsepti vois olla parempi tähän hätään.

  • #2
    Itse laiton omaan typ89 Bilteman lisävalotuet. Minullahan maski ei nouse konepellin mukana, joten sain helposti maskin ja konepellin väliin nuo tuet. Mutta tukien paketissa näkyi muistaakseni kaksi eri kiinnitystapaa. Tuo "perinteinen" jolla itse laitoin ja sitten semmoinen, jossa tuki laitetaan L:n muotoon ja saadaan näin asennettua tuki vaikkapa puskurin takaosaan kiinni. En nyt osaa selittää kovinkaan tarkasti enkä uskalla piirtää havainnoillistavaa kuvaa koska en kovinkaan tarkkaan muista miten se rauta meni. Katsoin kuitenkin että sillä pystyisi tuen asentamaan semmoiseen puskuriin, jossa maski nousee konepellin mukana. Jos on käyntiä Bilteman suunnalla, niin kannattaa käydä vilkaisemassa sitä pakettia, jospa ne valot sillä saisi kiinni.

    Edelliseen C4:ään väsäsin itse kiinnikkeet. Valot olivat rekisterikilven taakse tulevalla lisävaloraudalla kiinni. Ohessa karkeasti piirretty kuva. Raudat siis lähtivät valon päältä jyrkästi alaspäin ja puskurin takareunassa oli porattu reiät, joista raudat sai sitten pultilla ja mutterilla kiinni. Pultit jäivät juuri konepellin sisäpuolelle, joten ne eivät näkyneet ulospäin. Ja valot olivat Hella Rallye 3000, joten kokoa niillä riitti.

    E: Laitetaas vielä linkki noille Bilteman lisävalotuille: Linkki

    Comment


    • #3
      Tuollaiset raudat tietysti voivat olla yksi vaihtoehto, joskaan eivät oikein mahdu tähän minun tapaukseen, koska maskin ja lisävalon välissä on noin sentin verran tilaa. Eivät juuri vakauttaisi jos niin tiukkaan kohtaan tulisi asennus. Yksi vaihtoehto on laittaa molempien lisävalojen päälle poikittainen tukirauta, johon kiinnittäisi keskelle tuollaiset bilteman lattamalliset tukiraudat. Hmm, täytyy viikonloppuna kehitellä.

      Comment


        #4
        http://www.ojanpera.net/index.php?si...oteryhmaid=100

        Tuossa on oikeassa päässä pikalukko ja vasemmalla pallonivel. Tuollaisella olen tukenut lisävalot konepellin mukana nousevaan maskiin. Pallonivelen jätin pois. Kannattaa myös tehdä rekisterikilpiteline tukevammasta tavarasta kuin yleisesti myynnissä olevat. Vähentää värinöitä todella paljon varsinkin jos saa telineen kiristettyä puskurin metallirunkoa vasten (muovi välissä) ilman että menee muovi pahasti kuprulle. Monissa vanhemmissa autoissa on muovin takana heti metallia rekkarisyvennyksessä.

        Comment


        • #5
          Tuo on aika vahvasta pellistä väännetty, noin puolet paksumpaa kuin esimerkiksi motonetin vastaavat. Ongelmana tuntuu tosiaan olevan, että ei oikein saa kiinnitettyä tuota puskuriin kunnolla. Jos porailis koko puskurista läpi reijät ja kunnon pulteilla laittelis kiinni, niin enimmät heilunnat loppuis varmaan jo silläkin. Tommosessa vanhassa käyttöromussa ei pahemmin merkitse, meneekö puskurin muovit vähän läjään, vai ei.

          Comment

          Working...
          X