Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 100 hammastangon suojakumista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi 100 hammastangon suojakumista

    Onko millainen homma vaihtaa suojakumi hammastankoon? Auto on audi 100 -88. Pitääkö repiä koko tanko irti vai onko jokin "vippaskonsti" siihen?

    #2
    Ei ole. Koko paketti pitää saada irti. Muistaakseni pitää vielä irroittaa hammastangon suuntaiset metalliputket, jotta mahtuu vetämään paikoilleen. Voi tosin olla, että venyy sen verran ettei tarvitse. Muistelisin kuitenkin, että tanko pitää saada paljaaksi, jotta suojakumi menee päälle.

    Apumiehen puoleisesta päästähän se kumi vaihdetaan, mutta eipä tuo onnistu ilman koko paketin irroittamista.

    Comment


      #3
      Kiitti vinkistä. Mistäs tuon rattiakselin saa irrotettua? Onko kojelaudan alla jokin booritus tms., josta saa helpoiten irroitettua vai jokin muu tapa irroittaa? Näyttää olevan aikalailla työläs homma tuo kumin vaihto:(

      Comment


        #4
        Ratti irti, hanskalokero irti ja tuuletuskanava irti. Akselin pää irti ohjausvaihteen booreista irroittamalla kiristyspultti kokonaan (huom!). Sitten vain vähän vasaraa näyttää avuksi ellei sattumalta irtoa helposti. Akseli irtoaa keskeltä kahteen osaan lomittaisliitoksesta eli lyöt ohjausvaihteessa kiinni olevaa akselia rattiin päin.

        Ratti työntyy ulospäin jousen ansiosta, joten kiinni laitettaessa säädä ratin etäisyys sopivaksi ennen boorin kiristystä (pidät rattia halutun verran sisäänpäin työnnettynä ja kiristät akselin ohjausvaihteen booreihin, jolloin ratti ei enää pääse palautumaan liian ylös).

        Ohjausvaihteen/hammastangon purkuun löytyy ohjeet, jos tarvitset.

        Voi tosin olla, että kumin vaihtamiseen riittää pelkkä hammastangon irroittaminen siihen asti, että saa apumiehen puoleisen pään irralle rungosta ja muljuttaa uuden kumin paikoilleen. Ehkä.

        Onko hammastanko muuten tiivis? :)

        Comment

        Working...
        X