Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupe gt:stä quattroksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    coupe gt:stä quattroksi

    Mistä mahtaisi löytää eroavaisuudet coupe gt:n ja coupe quattron alustoissa,sellaisessa muodossa että niitä voi käyttää tekniikan vaihtoa leimatessa jotta se se on asiallisesti sekä oikein tehty.

  • #2
    Audin varaosakatalogista eli Etkasta. Otat itse riittävästi printtejä ja käyt konttorille. Kun hetken vartoot, saatat saada privaa, että mistä tuon ohjelman voisi mahdollisesti saada.

    Comment


    • #3
      Tietty pakko lisätä että vanhojen autojen nykyhintatasolla operaatiossa ei ole hiventäkään järkeä, jos sen meinaa asiallisesti ja oikein tehdä.

      Comment


        #4
        eipä kai siinä järkeä olekkaan,mutta tekee mieli palata nuoruusvuosiin,ja hyvähän se jotain on harrastaa

        Comment


        • #5
          Tee sitten suoraan urkin tolpilla kun kuitenkin innostut myös konetta virittämään.

          Comment


          • #6
            En tuosta coupe gt:stä hirveästi tiedä,mutta onkohan siinä edes kardaanitunnelia....

            Comment


              #7
              Kyllä sielä jonkun moinen tunneli kulkee,eikä se kovin iso ongelma ole muutella sitä tarpeen tullen

              Comment


              • #8
                Mutta takapohjalevy pitää vaihtaa kokonaan.

                Comment


                  #9
                  miksi?

                  Comment


                  • #10
                    Mistää mitään tietämättä, varmaan siksi koska vetevällä taka-akselilla on ihan erillainen jousitus etc konstruktio.

                    Comment


                    • #11
                      Näin olen antanut itseni ymmärtää, että johtuu tuosta takakelkan täysin erilaisesta kiinnityksestä verrattuna kärrynpyörä-akseliin. Liekö siellä edes tilaa perälle.

                      Comment


                        #12
                        lukiko tuossa aikaisemmin ainostaan pohjalevy?

                        Comment


                        • #13
                          Eip. Luki nimenomaan takapohjalevy.

                          Comment


                          • #14
                            Moderaattorit/ylläpitäjätkään eivät voi omia viestejään muokata ilman että siitä jäisi jälki eli teksti viestin alle "muokattu plaa kertaa plaa plaa".

                            Comment


                              #15
                              Eikö ne orginaalit quattron akseliston kiinnityspisteet ole hitsaamalla pohjalevyssä kiinni?mikä estää niitä laittamasta coupen pohjalevyyn kiinni,kunhan ne ovat vastaavasta tai vahvemmasta materiaalista tehdyt ja asianmukaisesti kiinnitetty.Mahtaako olla vielä niin että tukivarsia ja raidetankoja ei saa hitsaamalla korjata kaiken muun hitsaus on luvallista.

                              Comment


                              • #16
                                Sä todella haluat harrastaa =) On se kyllä aika rupinen duuni käydä niitä mittailemaan ja rakentelemaan. Mutta onhan ne ihmisen rakentamia, joten mahdollista toki.

                                Comment


                                  #17
                                  siinä voi käyttää tehtaan miehen tekemiä kiinnikkeitä,eikä se mittaus kauhean vaikeata ole kun sitä joutuu mitoittamaan päivittäin työn puolesta

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos etuvetoisessa kantticoupessa on koko takakontin pohja parikymmentä senttiä alempana kuin quattrossa samalla tavalla kuin t89 coupeissa, ei siitä alkuperäisestä pohjalevystä enää paljoa ole jäljellä kun sinne on rakennettu tilat takakelkkaa ja perämurikkaa varten. Mahtuneeko vetaritkaan paikalleen ilman muutoksia pohjalevyyn?

                                    Työtä teettää paljon molemmat ratkaisut, kumpi sitten on helpompi, vaihtaa yksi iso pala vai paljon pieniä paloja selviää vain kokeilemalla. Kannattaa ensimmäiseksi hankkia etuveto ja nelikko vierekkäin vertailua varten ja päättää sitten mitä tekee vai unohtaako koko projektin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja romunimmi
                                      Eikö ne orginaalit quattron akseliston kiinnityspisteet ole hitsaamalla pohjalevyssä kiinni?
                                      Yleensä nelivedoissa riittää kun katsoo takaluukusta sisään, niin huomaa, että koko takapohjalevy on eri etuvetoisen kanssa. Esimerkiksi vw borassa etuvedon ja nelivedon kontinpohjan korkeudessa taitaa olla eroa ainakin parikymmentä senttiä ja taitaa sama homma olla monessa muussakin. Täysin varmasti en voi sanoa onko sama homma coupen kohdalla mutta vahvasti veikkaan pohjan menevän vaihtoon.

                                      Comment


                                        #20
                                        ei sielä pohja mene vaihtoon,mutta peltitöitä jonkun verran ellei halua tehdä paris-dakar versiota

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tietysti jos päättää että pohjaa ei kannata vaihtaa, niin ainakin yksi projektikokonaisuus on selvä.

                                          Joskus 5 vuotta takaperin suunnittelin ihan samaa projektia, siitä on jäljellä vielä rojua enempi ja vähempi, luovuin kuitenkin kun jo pelkästään seinälle kiinnitettyjen projektilappujen määrä ylitti seinäpinta-alan. Oikein tehtynä projekti oli tarkoitus viedä penkissä pohjalevy vaihtaen miinus jalanaluspellit - vaihtoon siis oli tarkoitus mennä kardaanitunneli takapenkin selkänojalle asti, sekä siitä taaksepäin koko pohjalevy. Sopiva autorobotin omaava peltiheikki lupasi lähteä projektiin mukaan - koska konttorilla kaivattiin mittauspöytäkirjaa korin normatiivisista mitoista. Konttori arvioi kanta-auton menettävän 6% koristaan tällä menetelmällä.

                                          Jos moiseen operaatioon rupeat, minulta löytyy ainakin kierros urkin tolppia. Muut osat, kuten penkin alle menevät akkukotelot, ym. kilkkeet nippelit siirtyivät sitten muihin ajokkeihin. Mutta nuo tolpat jousineen, iskareineen ja napoineen ovat vielä jäljellä.

                                          Comment

                                          Working...