Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Ohjauskulmien säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Ohjauskulmien säätö

    Muistan kuulleeni, että C5 korisen A6:sen ohjauskulmia ei pysty kuulemma säätämään vaihtamatta jotain alustan osaa (tukivarret?). Olisiko siinä ollut syynä alumiini+teräs+8vuotta = ei saa ehjänä auki tms. Mitenkä mahtaa olla B5 S4:sen kanssa?

    #2
    Syynä taitaa ennemmin olla se, että ko. alustarakenteessa etupään camberille ei ole varsinaista säätöä, ellei ole erikseen ostanut säädettäviä tukivarsia.

    Comment


    • #3
      Selvitin hieman asiaa ja kahdessa paikassa (Vianor ja Fixus) oli sanottu, että ohjauskulmia ei pysty säätämään takapäästä rikkomatta jotain osaa. Pultti tms. on kuulemma niin jämähtänyt, että pitää polttaa poikki ja koko osa pitää vaihtaa uuteen. Ei siis liity camberin säätöön mitenkään. Tämä siis 2003 vuoden A6 Avant quattrossa.

      Comment


        #4
        Sen verran tiukassa kyseinen pultti on ainakin mun B5 S4:sessa että olen nyt puoli vuotta mietinyt että millä sen saisi auki vai joutuuko laikkaa/polttaa poikki. Uudet tukivarret ja pulti löytyy jos vaan viitsisi yrittää. Mutteri on sen verran tiukassa välissä apurungon sisällä ettei siihen meinaa oikein kunnon työkalua saada

        Comment


        • #5
          Niin siis siellä on takana tukivarressa pultti mistä säädetään aurausta joka jumii puslan sisään kiinni. Sen ehkä sais semmosella kuumentimella pois sieltä millä voi kuumentaa tiettyä osaa ainoastaan eikä muu kuumene ympärillä kuten esim. jollain liekillä pusla palaisi ympäriltä. Olikohan joku iduktiokuumennin? Mutta jos taka-aurausta ei tarvii paljoa säätää niin voihan sitä pulttia hieman pyöräyttää, pusla jää hieman jännitykseen mutta tuskin haittaa mitään, jos hajoaa niin vaihtaa sitte tukivarren ja ne pultit samalla.

          Comment


            #6
            Tukivarressa oleva pultti jumii pahemmin ja sillä säädetään camberia. Aurausta säädetään samantapaisella pultilla, mutta se on yhden tangon päässä, ei tukivarressa.

            Comment


            • #7
              Pärjääkös tällä setillä: http://www.ebay.de/itm/Febi-Bilstein...item35c0697ea1

              Myös Mapcoa ja Moogia on kaupan; mitä eroa?

              Comment


              • #8
                Joo siis alimmasta tukivarresta säädetään tietysti camber, ja siitä keskimmäisestä varresta tai tangosta auraus. Minulla jumii nuo auraus pultit mutta pysty säätää kuitenki sen verran että sai kohilleen. Kannattaa muistaa että camberia kun säätää niin joutuu myös aurausta säätämään koska se muuttuu camberin mukana.

                Comment

                Working...
                X