Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 Quattro jarrumurhe..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C5 Quattro jarrumurhe..

    Eli autoon vaihdettiin eteen molemmat satulat, levyt ja palat. Vaihdon jälkeen tuntuu, että jarrujen "terävyys" on tiessään. Poljin painuu syvemmälle, jarrruteho muutenkin heikompaa. Onko ilmaus tehty huolimattomasti?

    Osien merkistä en tiedä, vakuuteltiin, että on laatukamaa.

    Samalla huomasin, että kytkinpoljin liikkuu veltosti, ihan kuin siellä ei olisi muutakuin pelkkä irtopoljin, mutta toimii nopealla kokeilulla ihan ok. Muija valitteli, että on hankala nyt.

    Voiko noi kaks asiaa liittyä toisiinsa?

    #2
    Oireet vaikuttais äkkiseltään että on päässyt jarrunestesäiliö välissä tyhjäksi ja siellä nyt ilmaa. Voi hyvinkin liittyä toisiinsa, samaa nestesäiliötä käyttää myös kytkin.

    Comment


    • #3
      Ei kuulemma pitäis olla ilmaa päässyt.. Huomenna alkaa tutkimukset.

      Comment


        #4
        Sanoisin että voi olla vain sisäänajoa vailla. Levyt ja palat ei oo hiotunu toisiaan vastaaviks.

        Comment


        • #5
          Mulla vaihdettiin just levyt eteen ja levyjä etsiessä törmäsin ilmiöön, jossa eri valmistajat tarjosivat eri paksuisia levyjä juuri S6 -01 malliin. Mulla pitää olla 30mm paksut levyt mutta monella valmistajalla oli esim 28mm levyjä mun autoon. Nyt kun on uudet levyt alla niin jarrut ottavat paljon ylempää kiinni ja poljin ei mene niin pohjaan kuin ennen.

          Comment


            #6
            Mitenkä se levyn paksuus voi tuohon polkimen matkaan vaikuttaa? Nyt menee vähä ohi.

            Comment


            • #7
              En usko että suoraan vaikuttaakaan, kunhan paksuudesta totesin. Mulla oli varmaan sen verran kuluneet levyt että palat saattoi jäädä "kellumaan" sen ulkoreunan päälle hiukan ja sen takia poljin ei ottanut niin ylhäältä.

              Comment


              • #8
                Oli vain uskon puutetta. Jarrujen sisäänajoa, ja johan taas toimii :)

                Kytkinkin tuntuu nyt taas normaalilta, liekö joku ajatuskoistinen ollut taas..

                Comment


                  #9
                  missä lienee vika, kun vaihdoin autoon takajarrupalat, ja sen jälkeen toinen jarrusatuloista ottaa levyyn kiinni. levyn ja navan välissä ei ole mitään ylimääräistä ja kaikki vanteen pultitkin on moneen kertaan koitettu kiriä, silti levy ottaa satulaan kiinni. Tuntuisi siltä kuin satula olisi liian sisässä, mutta miten se on mahdollista?

                  Comment


                    #10
                    Mistä kohtaa se ottaa kiinni? En äkkiseltään keksi mitään muuta tapaa saada satulaa ja levyä toisiaan vasten kuin jättämällä jarrupala pois välistä.

                    Comment


                      #11
                      Sori kun ei ole sanasto hallussa, mutta satulassa menee se ''jarrulevyn ura, ja ottaa kiinni ylempään ulommaiseen hampaaseen kiinni, en ole 100% ottaako alhaalta. Pakko myöntää, etten itsekkään tiedä mitä juuri selitin joten otampa huomenna kuvan kyseisestä murhenäytelmästä niin saadaan jotain tolkkua tähän touhuun. Syö vain nätisti satulaa tällähetkellä tuo levy, ja toisinpäin.
                      Tuntuu siltä kuin satulassa olisi joku päässyt vääntymään, mutta miten tuollaisen mokkulan voi muka saada mutkalle, Hullulta tuntuisi.

                      Comment


                      • #12
                        Lainataanpas tätä topikkkia. Autona A6 C5 1.8 TQ-02

                        Vaihdoin eteen jarrulevyt ja palat. Samalla huomasin vänkärin jarruletkun olevan huonossa kunnossa, joten vaihdoin senkin. Otin letkun irti ja nestettä valui pois järjestelmästä.

                        Oli päivän avonaisena. En katsonut mutta varmasti säiliö tyhjeni.

                        uudet osat paikoille ja lisää nestettä säiliöön mutta jarrut eivät toimi.

                        Ja onko kyseisessä autossa jarru- ja kytkinpoljin samassa linjassa normaali asennossa? Minulle ei, vaan jarrupoljin noin 2-3cm alempana. ja painaessa levottoman tuntuinen. Samalta tuntuu oli sitten auto käynnissä tai ei.

                        Ja jarruja ilmattu kuin monta kertaa ja ilmaa ei tule nipoista. Yritettiin vag-comille ABS-pumppu pyörittää mutta ei saatu testi moodia päälle. Pitääkö auto olla ylhäällä että tämä onnistuu?

                        Ja tällä hetkellä 2 jarrua toimii kohtalaisesti. Kuskin etujarru ja vänkärin takajarru. Ja etujarru jää laahaamaan. Kun pihteillä painaa mäntää sisään niin jarrulevy liikkuu mutta kun ottaa pihit pois niin työntää mäntää ulospäin ja jarru alkaa laahaamaan. Ja tekee tosiaan tämän vaikka polkimeen ei koske.

                        Ja vänkärin etujarru ja kuskin takajarru liikkuu vaikka jarrupohjassa. Käytin vänkärin etusesta paloja pois ja kaveri painoi jarrua niin mäntä kumminkin vähän liikkuu.

                        Onko ideoita mistä alkaa tutkimaan? Ja onko tuo jarrupoljin nyt väärässä asennossa? Emännän auto ja en muista onko aina ollut tuollainen...

                        Comment


                        • #13
                          Omassa ainakin jarrurempan jälkeen tein tuon testin pyörillä ollessaan ja pumppu lähti pyörimään. Eli eipä taida olla väliä onko ilmassa. Tuskin siellä mitään korkeudensäätö anturoita on. Ehkä ainoastaan korkeutta mittaavat xenonin anturan tangot.

                          Ross techin sivuilla ainakin sanotaan että ilmassa pitäis olla. Tiedä sitten.
                          Viimeksi muokannut jounirak03a; 1.9.2015, 00:07.

                          Comment


                            #14
                            Jossain siellä ilmaa vielä on. Tee vielä huolellinen ilmaus alkaen ot, vt, oe, ve ja lopuksi vielä varmuudeksi kytkin.

                            Comment


                              #15
                              Just viime viikolla omaan C5:een tein saman jumpan kun takasatulan hajottua oli koko linja valunut tyhjäksi. Ilmaa sinulla siellä vaan edelleen on, ilmausta jarruille niin pitkään että poistuu ja lopuksi vielä sille kytkimelle.

                              Comment


                              • #16
                                Ookoo. Kiitos vinkeistä. Täytyy vielä ilmailla. Miten tuo polin? ONko väärässä asennossa vai asettuuko se siitä kunhan vielä ilmailen järjestelmää?

                                Comment


                                  #17
                                  Jarru- ja kytkinpoljin on samassa linjassa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja peiponen Näytä viesti
                                    Jarru- ja kytkinpoljin on samassa linjassa.
                                    Kiitos tiedosta. Voiko se vaikuttaa että ilmaa järjestelmässä niin poljin ei nouse aivan ylös?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ilmaus ongelma.

                                      Jarrupalojen vaihdon jälkeen jarrupoljin menee hitaasti pohjaan. Järjestelmässä ilmeisesti ilmaa mutta miten sen saa oikeasti pois sieltä??? Kellään fakta tietoa miten ilmaus suoritetaan oikein... auto on A6 3.0tdi quattro...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Audi A6 C5 Quattro jarrumurhe..

                                        Mä ilmasin Volkkarin jarrut pullon kanssa takasatuloiden vaihdon jälkeen.

                                        Jarrusatulan ilmausnippaan puolitoistametrinen letku tiiviisti ja lenkki jarrunestesäiliön nestepinnan yläpuolelle, ja letkun pää puolitäyteen jarrunestepulloon niin, että polkimen vapautuessa letkusta menee vain nestettä takaisin päin.

                                        Sitten jarrunestesäiliö piri-pintaan ja poljinta pohjaan, kunnes satulaan kiinnitetystä letkusta ei enää tule ilmakuplia.

                                        Voi joutua tekeen useampaan kertaan, jos yksinään väsää. Hyvä olisi, jos samaan aikaan olisi kaikissa tai ainakin ristikkäisissä nurkissa viritys, mutta onnistuu yksi kerrallaankin, kun kärsivällisesti touhuaa.

                                        Kun tekee yksi kerrallaan, ei tarvitse niin paljoa nestettä lisätä joka polkaisun jälkeen.
                                        Viimeksi muokannut okkim; 18.11.2016, 10:00. Perustelu: Allekirjoitus poistettu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Viimeinen keino oli toimiva kun muu ei auttanut. Eli perä ilmaan ja vuorotellen nippa auki vartiksi.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X