Onko kellään kokemusta? Syttyi viime viikolla, vaihdettiin palat (ei olleet mitenkään finaalissa) ja nyt ei valo kuittaudu pois päältä. Ei viittis oikaroida pimeeksi... Vaikee uskoo että piuha ois poikki, menee ABSien kanssa samassa kaapelissa ja piuhatkin heiluteltiin läpi. Auto on vm. 2000.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kasin jarruhäly ongelma
Collapse
X
-
Siis punanen häly vai keltainen? Keltanen on melko varmasti kulutushäly, punanen on jo astetta vakavampi.
Jos keltainen, niin mulla tuli palojen vaihdon yhteydessä saman tyyppinen ongelma. Varoitti siis jo ennen vaihtoa.
Saattoi jarruvaroitus paukahtaa ruutuun kun lähti liikkeelle. Vika oli mitä olmeisemmin jonkinlainen kosketushäikkä, koska kun räpläsin sitä johtoa mikä menee paloille niin loppui.
Tarkastin kyllä liitoksen pariin otteeseen ja wd40:stäkin tarjoilin, mutta ei auttanut. Vasta kun heiluttelin johtoja siinä mistä se johto menee koneen puolelle, niin lähti pois.
-
Jos on pelkkä jarruhäly,niin katkos luultavasti jossain kohtaa piiriä (ymmärtääkseni paloissa kulkee johdin, joka katkeaa kun palat kuluvat). Jos lisäksi ABS niin oikea etu ABS-anturi sökö.
Kuulemma tyyppivika VAG:n tuotteissa.
Itselläni volemmat viat olleet A8:ssa.
Osaako joku kertoa miksi etujarru (ilmeisesti oikea) ravistaa melkoiseti kun jarruttaa kevyesti?
Täysjarrutuksessa ei huomaa.
Levyt on vaihdettu 2 kertaa ja vika alkaa alle 1000km ajon jälkeen uudestaan.
Comment
-
ABS-anturista kaksi keltaista varoitusta,jarru ja luisto. Ei tule punaista, jarrut toimii ,ABS ei.
Jos "loogisesti" ajattelee: metalli metalliin maadoittuminen, ei johdon katkos näy kun ei
kerran maadoittumista ole, eli systeemi on "normaalitilassa"----> miksi häly?
Eikös se viittaisi sitten maadoittumiseen?
Comment
-
S8:ssa varmasti on ESP ja ASR melkein oletuksena, jotka pohjaa ilmeisesti noihin abs-antureihin toimintansa, joten jotain koodia vois vikamuististakin löytyä tällöin.
Keltanen jarruhäly(kulutus) ei pistä mitään vikamuistiin. Apukuskinpuolella on renkaan etupuolella palkissa aika monen johdon maadotuspiste. Itsellä se muovi oli totaalisen kovettunu ja jäi käteen.
Ei haittaa vaikkei ole rungossa kiinni, sehän ei näissä maadota muutenkaan mitään :)
Kokeile räplätä niitä johtoja ja luetuta vikakoodit. Ei sitä koskaan tiedä, vaikka siellä olis jotain vinkkiä.
ABS:n ja kulutusanturin johtohan ei ole sama.
Comment
Comment