Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Avant kolisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 Avant kolisee

    Potilaana S2 Avant ja etu- ja takapää kolisee. Mitkäs puslat noissa väljenee ekana? Etutukivarsissa ei tunnu (paljoa) väljää, onko sitten vaihtoehtoina apurungon puslat ja kallistuksenvakaajan koiranluut?

  • #2
    jos löydät etupään kolinan syyn niin kerrotko minullekin.

    Comment


    • #3
      se etuvakaajan koiran luu aiheutti mulla tollasta haamukolinaa, ettimällä ei vikaa löytynyt. Iskarinyläpään kumit kannattaa katsoa myös.

      Comment


      • #4
        Kallistuksen vakaajan nivelien kolinan/kunnon voi helpolla todeta irroittamalla ne, ja lähteä koeajolle.

        Comment


        • #5
          Kelläpä ei kolisis:) Mystinen sairaus näissä vanhemmissa audeissa. Yhden kolinan aiheuttajan kun saat parannettua niin jo kuuluu toinen.

          Comment


          • #6
            iskarien yläpäänlaakerit...

            Comment


            • #7
              itsellä vaihdettu iskarien yläpään laakerit, kolmiotukivarren, puslat iskarit ja jouset. pitää varmaan vaihtaa noi linnun luut ja kallistuksen vakaajan puslatkin vielä.

              Comment


              • #8
                Oisit Esa ostanut läpikäydyn ässän;) ei tarvi kaikkea heti uusia. No se on nyt myyty(:

                Comment


                • #9
                  Se on kato Tuomo sitä harrastamista

                  Nyt on epäilyt kolinan aiheuttajasta kohdistettu takana apurungon etupusliin ja edestä on tarkoitus vaihtaa yläpään laakerit ja vakaajan koiranluut. Sekä iskarit eteen+taakse

                  Comment


                  • #10
                    Kävimpä Tampereen laakkosella kyselemässä hintoja.
                    Iskarien yläpäänlaakerit eteen 240? kappale, enpä sitten ostanut.

                    Onko nämä tosissaan näin kalliita? En sitten edes viittiny kysellä muita osia

                    Comment


                    • #11
                      Tuossa entisessä ässässäni ne oli jo vaihdettu ja kuitissa luki muistaakseni reilusti alle 100 euron parihinta.

                      Comment


                      • #12
                        No ei tosiaan maksa noin paljon. Neljäkymppiä kappale.

                        Sano niille terkkuja 8A0 412 323 D
                        Muistan vieläkin jostain syystä ulkoa :)

                        Vilkaisinpa sen verran että iskari olisi tuon 240 euroa että on sitä taidettu taas ammattitaitoisesti palvella asiakasta.

                        Comment


                        • #13
                          Tuli mieleen että S2:ssa ainakin on ne tolpat joihin iskarit tulee ja lukitaan isolla mutterilla sieltä päästä niin voisiko sinne tulla/jäädä välystä iskarin ja mutterin väliin tämähän aiheuttaisi vaimeaa kolinaa. Minä kun vaihdoin alustasarjan niin piti kiristää aika tiukka että välys hävisi. Onko muuten kukaan laittanut öljyä putkiin asentaessa iskareita? Minä en ainakaan olisi tiennyt tätä ellen olisi kysynyt sitä korjaamolta. Kehottivat laittaa että iskari jäähtyisi kunnolla..

                          Comment


                          • #14
                            No se öljy on siellä sitä varten ettei ruostekuppa iskisi ja ruostuisi yhdeksi puuksi iskari+tolppa.

                            Saa tosiaan vetää aika kireälle.

                            Sivuhuomautuksena kerrottakoon että esim bilsteinit on viitisen milliä väljät sinne tolppiin ja ne kiristyy vain korkilla pohjaa vasten. Samalla tiedoksi niille jotka hommaa äimistelevät joskus livenä kuten minä :)

                            Comment


                            • #15
                              No eipä yllätä tuo asiantuntevuus, kun nyt muistelen niin varaosamyyjä mainitsi että kyseistä osaa on vain S2 Avantissa joka näin jälkikäteen hieman ihmetytti perheraamattu selatessa joka tarjosi kyseistä osaa aika moneen malliin.

                              Koiranluu eteen on varmaan numeroltaan 8A0 407 465??
                              Taka-apurungon etupusla 8A0 505 145 D ??

                              Mitens toi taka-apurunko on kiinni perästäpäin?

                              Onkos Porkkis sulla tarkkaa mittaa paljon toi bilsteinin patruuna on väljä tohon tolppaan?
                              Pitäiskö siihen sorvauttaa holkki väliin?

                              Comment


                              • #16
                                Ei sinne mitään tarvii sorvauttaa. Se on tarkoitettu kiristymään sinne sillä "korkilla".

                                8A0 407 465 check
                                8A0 505 145 D check
                                8A0 505 145 E taakse

                                Comment


                                • #17
                                  Noita iskarin yläpään laakereita ja laakerin kannatintukia kantsii kysellä Motonetista. Edelliseen autooni (A100q) ostin osat sieltä. Laakerit oli SKF:n valmistetta ja kannatintuet oli FEBiläiset. Hinta ei ollut paha, laakerit maksoi 25e/kpl ja kannatintuet 10e/kpl.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei ole suositeltavaa laittaa t89/b4:ssa tarvikkeita tuonne yläpäihin. Joitakin huonoja kokemuksia kuullut. Varmaan uskaltaa käyttää jos on boge, lemförder yms mutta fruttidimare prodotti italiano on parempi jättää liikkeeseen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Motonetista 18-1210 numerolla saa Febi bilsteinin valmistetta olevan yläpään laakerin/kumin. Itse olen siinä käsityksessä että tuo on sama valmistaja kuin originaali, mutta ei ensimmäinen kerta olisi kun olen väärässä. Hinta 13.12euroa. Eli ne 'vihreät' väriltään, vielä kun siniset saisi samaan hintaan jostain. Mitään roskaa sinne ei varmasti kannata laittaa, kun tuntuu laadukkaitakin syövän nämä panssarivaunut kuin näkkileipää.

                                      Itse tein omaan S2 Avantiin holkit noiden Bilsteinin iskareiden kanssa, koska se Bilsteinin 'korkki' oli tehty pienemmälle iskariputkelle, ja oli pakko käyttää orginaali 'korkkeja' missä ei ole yläpäälle keskitystä. Mitat: Ulkohalkaisija 49,5, Sisä 44,1, pituus 60 ja päätyyn millin korkea 51milliä halkaisija olake ettei tipu holkki kokonaan tolpan pohjalle. Oliko se nyt 3044 numeroinen iskari mikä mulle tuohon eteen tuli.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos korkin kierre on eri niin iskarikin on väärä. Mikäs ko. pampun koko numero on? S2:ssa on paksummat etutolpat kuin muissa t89/b4 joten sinulla on nyt jonkun muun mallin iskarit.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mika: Mainitsit sinisistä/vihreistä osista. Tarkoitiko sillä noiden yläpään laakereiden väriä? Mikä ero sinisellä ja vihreällä muuten on?

                                          Jos muistan oikein, niin ex44:seen sain Motonetista "siniset" laakerit.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Elä sekoita sitä 44:ää tähän koska rakenne on täysin eri.

                                            Sinistä pidetään vähän jäykempänä ja kestävämpänä. Löytyy mm t85q:sta ja myös t89q:sta takaa vaikka perhealbumi väittää että t89:ssä on vihreät ympäri auton. Näin muistelen katsoneeni.

                                            Joka tapauksessa sininen on pari millä matalampi ja ainakin periaatteessa myös sitten väsyy sitä kautta nopeammin ja kolina alkaa. Hintakin on suunnilleen tupla.

                                            Joskus hommasin itselleni eteen nuo siniset, mutta taitaa olla jo nyt (alle 50tkm) aika vaihtaa ne vihreisiin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ok, jotenkin kuvittelin iskarin yläpään tuennan olevan samanlainen 44:sessa. B4:sen joustintukea en ole koskaan purkanut ja sen rakenne on vähän epäselvä. Tuohon hommaan pitää kuitenkin ryhtyä jossain välissä, koska minunkin auton etupää hieman kolisee. Veikkaan syylliseksi laakeria, kun auton ohjauksesta kuuluu pientä rutinaa ohjaus täysin oikealle käännettäessä. Ääni yleensä kuuluu vain yön yli levänneestä autosta parkkiruudusta pois peruutettaessa.

                                              Onko B4:sessa siis laakeri ja erillinen tukikumi vai onko nuo jotenkin integroitu yhdeksi ja samaksi osaksi?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kävin kattomassa Motonetissä tota yläpään laakeria, ei ollut bilstein/febi vaan ihan merkitön tuote. En sitten ostanut

                                                Koiranluut 73,40? kappale, vähän kovan oloinen hinta, mikäs moissa maksaa?

                                                Taka-apurungon puslat 50,40? kipale

                                                Comment


                                                • #25
                                                  vähä on pompsahtanut koiranluitten (jos nyt samasta osasta puhutaan) hinta, kaveri haki karvan yli 20e kpl, minä sitte vähä myöhemmin tuolla ylhäällä mainittuun korjaukseen joku 29e kpl. On vissiin uusi toimitilan rakennus ottanut koville.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jaahas, vaihteleekos nää hinnat paljonkin eri merkkiliikkeiden välillä? Täytyy kysästä parista muustakin paikasta

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      niin kolisee Juuson VeeKuuskin. Onkohan noissa kovin erilainen rakenne tuossakohdin. s2/V6?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Täysin sama yläpään rakenne on kaikissa t89/b4 ja vielä esim t81/85 ja vaikka missä.

                                                        Koiranluita olen ostanut tarvikkeena tyyliin 15e/kpl. Ei ne kuitenkaan kestä kauan ja ovat helppo vaihtaa kun kolina alkaa. Sehän on suunnilleen 5min homma kaikkineen moisen kepukan vaihto.

                                                        Ainiin ja laakeri on kyllä erillinen, mutta ainakaan merkkiosana sitä ei saa erillään. Sinänsä aivan sama, koska kumityyny, jossa laakeri on, on varmasti myös ihan tohjona siinä vaiheessa kun laakeri rutisee.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ja ennekuin joku taas epäilee saaneensa väärän osan, noilla yläpään laakereilla on tapana mennä kasaan. Eli korkeudessa sentin ero uuden ja vanhan välillä on mahdollista...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Pystyykö muuten B4:sesta vaihtamaan ton iskarin yläpään laakerin+kumin irroittamatta joustintukea autosta?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X