Potilaana S2 Avant ja etu- ja takapää kolisee. Mitkäs puslat noissa väljenee ekana? Etutukivarsissa ei tunnu (paljoa) väljää, onko sitten vaihtoehtoina apurungon puslat ja kallistuksenvakaajan koiranluut?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 Avant kolisee
Collapse
X
-
Tuli mieleen että S2:ssa ainakin on ne tolpat joihin iskarit tulee ja lukitaan isolla mutterilla sieltä päästä niin voisiko sinne tulla/jäädä välystä iskarin ja mutterin väliin tämähän aiheuttaisi vaimeaa kolinaa. Minä kun vaihdoin alustasarjan niin piti kiristää aika tiukka että välys hävisi. Onko muuten kukaan laittanut öljyä putkiin asentaessa iskareita? Minä en ainakaan olisi tiennyt tätä ellen olisi kysynyt sitä korjaamolta. Kehottivat laittaa että iskari jäähtyisi kunnolla..
Comment
-
No se öljy on siellä sitä varten ettei ruostekuppa iskisi ja ruostuisi yhdeksi puuksi iskari+tolppa.
Saa tosiaan vetää aika kireälle.
Sivuhuomautuksena kerrottakoon että esim bilsteinit on viitisen milliä väljät sinne tolppiin ja ne kiristyy vain korkilla pohjaa vasten. Samalla tiedoksi niille jotka hommaa äimistelevät joskus livenä kuten minä :)
Comment
-
No eipä yllätä tuo asiantuntevuus, kun nyt muistelen niin varaosamyyjä mainitsi että kyseistä osaa on vain S2 Avantissa joka näin jälkikäteen hieman ihmetytti perheraamattu selatessa joka tarjosi kyseistä osaa aika moneen malliin.
Koiranluu eteen on varmaan numeroltaan 8A0 407 465??
Taka-apurungon etupusla 8A0 505 145 D ??
Mitens toi taka-apurunko on kiinni perästäpäin?
Onkos Porkkis sulla tarkkaa mittaa paljon toi bilsteinin patruuna on väljä tohon tolppaan?
Pitäiskö siihen sorvauttaa holkki väliin?
Comment
-
Motonetista 18-1210 numerolla saa Febi bilsteinin valmistetta olevan yläpään laakerin/kumin. Itse olen siinä käsityksessä että tuo on sama valmistaja kuin originaali, mutta ei ensimmäinen kerta olisi kun olen väärässä. Hinta 13.12euroa. Eli ne 'vihreät' väriltään, vielä kun siniset saisi samaan hintaan jostain. Mitään roskaa sinne ei varmasti kannata laittaa, kun tuntuu laadukkaitakin syövän nämä panssarivaunut kuin näkkileipää.
Itse tein omaan S2 Avantiin holkit noiden Bilsteinin iskareiden kanssa, koska se Bilsteinin 'korkki' oli tehty pienemmälle iskariputkelle, ja oli pakko käyttää orginaali 'korkkeja' missä ei ole yläpäälle keskitystä. Mitat: Ulkohalkaisija 49,5, Sisä 44,1, pituus 60 ja päätyyn millin korkea 51milliä halkaisija olake ettei tipu holkki kokonaan tolpan pohjalle. Oliko se nyt 3044 numeroinen iskari mikä mulle tuohon eteen tuli.
Comment
-
Elä sekoita sitä 44:ää tähän koska rakenne on täysin eri.
Sinistä pidetään vähän jäykempänä ja kestävämpänä. Löytyy mm t85q:sta ja myös t89q:sta takaa vaikka perhealbumi väittää että t89:ssä on vihreät ympäri auton. Näin muistelen katsoneeni.
Joka tapauksessa sininen on pari millä matalampi ja ainakin periaatteessa myös sitten väsyy sitä kautta nopeammin ja kolina alkaa. Hintakin on suunnilleen tupla.
Joskus hommasin itselleni eteen nuo siniset, mutta taitaa olla jo nyt (alle 50tkm) aika vaihtaa ne vihreisiin.
Comment
-
Ok, jotenkin kuvittelin iskarin yläpään tuennan olevan samanlainen 44:sessa. B4:sen joustintukea en ole koskaan purkanut ja sen rakenne on vähän epäselvä. Tuohon hommaan pitää kuitenkin ryhtyä jossain välissä, koska minunkin auton etupää hieman kolisee. Veikkaan syylliseksi laakeria, kun auton ohjauksesta kuuluu pientä rutinaa ohjaus täysin oikealle käännettäessä. Ääni yleensä kuuluu vain yön yli levänneestä autosta parkkiruudusta pois peruutettaessa.
Onko B4:sessa siis laakeri ja erillinen tukikumi vai onko nuo jotenkin integroitu yhdeksi ja samaksi osaksi?
Comment
-
Täysin sama yläpään rakenne on kaikissa t89/b4 ja vielä esim t81/85 ja vaikka missä.
Koiranluita olen ostanut tarvikkeena tyyliin 15e/kpl. Ei ne kuitenkaan kestä kauan ja ovat helppo vaihtaa kun kolina alkaa. Sehän on suunnilleen 5min homma kaikkineen moisen kepukan vaihto.
Ainiin ja laakeri on kyllä erillinen, mutta ainakaan merkkiosana sitä ei saa erillään. Sinänsä aivan sama, koska kumityyny, jossa laakeri on, on varmasti myös ihan tohjona siinä vaiheessa kun laakeri rutisee.
Comment
Comment