Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus on hyvin epävakaa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaus on hyvin epävakaa

    Heippa.
    Elikkäs tällainen probleema ois että auton ohjauis seilaa ees taas ja kun
    kuoppaan osuu vasen eturengas auto nykäsee rajusti vasemmalle ja jos rattia sattuu oikealle kääntämään niin ojaan meno hyvin lähellä :o
    Käytetty nelipyöräsuuntauksessa ja laakeri on vaihdettu kyseiseltä puolelta.
    Oikealta puolelta takapää myös kolisee kun rengasta heiluttaa.
    Ei kellään ole sattunut olemaan samanlaista ongelmaa?

    #2
    Jos takapää kolisee, niin sieltä lähtisin osia vaihtamaan. Takapää on aika tärkeä auton suuntavakavuudessa, vaikkei ehkä ekana niin luulis.

    Comment


      #3
      Siltä kuulostaa että väljyyttä on nyt jossain. Takapäästä kolinat ensin kuntoon, jos ei sillä tokene niin seuraavaksi tarkistaisin edestä raidetangonpäät ja alapallonivelet. Omakohtaista kokemusta molempien väljyydestä, tekee autosta erittäin ikävän ajaa kun vaeltelee minne sattuu. Kunnossa ollessaan ko. korimallin tuote ei vaella mihinkään.

      Comment


        #4
        Ohjausvaihteessa on joissain iskari, mutten tiedä onko tuossakin. Jos se olisi päästäny mehut pihalle.
        Ja alustan puslatikin tietysti voi olla väsähtänyt vaikka kunnossa olisikin.
        Oma diisseli quattro vetelee suuntaa ja toiseen vaikka kaikki on alustassa ns kunnossa. Alkuperäset puslat löytyy apurungosta, kuten takajousituksesta, joita epäilen isoimmaksi syyksi.

        Comment


          #5
          Ohjausiskareita on vain pikkukorisissa, eikä nekään kuollessaan aiheuta ihan tuon kaltaisia oireita. Sen sijaan hammastangon välyksenpoistoruuvia voi kokeilla kiristää, ohjeet FAQ-osiossa.

          Comment


            #6
            A8 vaihteessa on tuollainen iskari, mutta se on eri kori totaalisesti.

            Comment


            • #7
              Sitä välyksenpoistoruuvia on kokeiltu jo kiristää vaan teki ohjaukselle sen että ei enään ratti palautunut takaisin :(

              Comment


                #8
                Joo, niin paljon ei sovi kirrata. Ruuvin säätö on todella herkkä, pienikin kääntö vaikuttaa paljon. En tiennytkään että A-kasissa on ohjausiskari. Aina oppii uutta. :)

                Comment


                  #9
                  En tiennytkään että A-kasissa on ohjausiskari. Aina oppii uutta. :)
                  Tai niin minä muistelen. Muisti kertoo, että otin vanhasta vaihteesta tuon iskarin uuteen kunnostettuun, koska se ei tullut mukana.

                  Comment


                  • #10
                    Entinen lievästi madallettu, "leveillä" renkailla vetäs ihan yhtäkkiä joskus ikäänkuin sivulle.
                    Välyksiä ei löytynyt mistään, jotta urat tiessä saatto tehdä kepposet.

                    Näin jälkikäteen mietittyäni veikkaisin kuitenkin omallakohdalla syyn olleen ns. etuapurungossa, vai mikä se on oikealta nimeltään.

                    Oisko kuitenkin ollut pikkusen vinksallaan, mitä ei huomaa, kuin juuri mainitsemissani oireissa. Ei edes renkaitten kulumisessa.

                    Comment


                    • #11
                      Tämä on myös leveillä renkailla ja renkaista on mennyt himpun verran pinnat. Luulin ensin johtuvan siitä vaan eipä se ei. Suoralla tielläkin on sellaista seilaamista saatin sitten kuopissa ja sellasilla teillä joissa menee ne urat...

                      Comment


                        #12
                        Onko toisia renkaita kokeilltu? Rengaspaineet?

                        Omassa pienempikorisessa kokemuksia on yhden täyden rengassarjan verran. Lähes uutena ostettu vetelemätön ja rauhallinen rengassarja on muuttunut täysin holtittomaksi etenkin uraisella tiellä. Ohituksissa maantiellä saa oikein tosissaan ohjata että pääsee kaistalta toiselle. Pintaa niissä alle 3mm ja on kiusattu radalla.

                        Samassa autossa oli aikoinaan toisella rengassetillä takapään rengaskulmat pielessä. Tästä seurasi se että takapuskuriin kertyi pikkuhiljaa takarenkaista kumia niin paljon että sen todellakin huomasi. Suuntavakauteen vaikutti niin että jos maantiessä oli esim. uria paikattu pitkittäisillä sileillä paikoilla niin märällä kelillä niiden päältä ei voinut ajaa lainkaan, muuten olisi lähtenyt perä lapasesta. Tämä nyt oli vaan esimerkki siitä että se peräpää ohjaa melko paljon.

                        Comment


                        • #13
                          Oisko kuitenkin ollut pikkusen vinksallaan, mitä ei huomaa, kuin juuri mainitsemissani oireissa. Ei edes renkaitten kulumisessa.
                          Sorge, pakko lainata itseään, mittasinhan minä sen ihan karkeasti metrimitalla aikoinaan ja toinen etupyörä oli selvästi, eli n. 5 mm. taaempana kuin toinen, verrattuna lokasuojienkaariin.
                          Siitä se apurungon "suoruus" tuli vain mieleen.

                          Comment


                            #14
                            Jos takapäässä kolisee, on se vika siellä. Katselisin quattrossa ensin takapääsn ylätukivarret, niissä kun on pallonivel ja sen välys vaikuttaa camberiin, joka ensimmäinen asia kulmien säädössä. Jos siitä antaa periksi, on auraus ja sitä myöden myös suuntavakaus äkkiä perseellään. Seuraavaksi sitten alatukivarsien puslien kunto.

                            Melko erikoisen tapauksesta tekee, jos pyörän suuntaus on tehty ja vielä oikein, eikä välyksiä löydy. Se kolina ei kuulu asiaan. Suosittelen paikantamaan äänilähteen.

                            Comment


                            • #15
                              Ainakin bemarissa oireili vastaavanlaisesti, syynä oli iskarin yläpään laakerit..ei päässyt pyörimään kunnolla.

                              Comment


                              • #16
                                Elikkäs elikkäs.. vasemman puolen iskari oli paskana ja se vaihdettiin uuteen.. samalla katsottiin laakeri ja se oli täysin kunnossa. Oire parani hieman, muttei kokonaan.. mikäs ois seuraava vaihtoehto?

                                Comment


                                  #17
                                  ...vaihtaa se oikeanpuolen iskari ellei sitä vaihdettu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    se on vaihettu :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Topicin alussa on jo väläytetty toistuvasti takapään mahdollisista välyksistä. Onko jo tutkittu vai kyseletkö nyt lämpimiksesi? Taka tukivarsien puslat on hyvinkin tod.näk. kaputt, ellei ole vaihdettu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        ei siellä takapäässä mitään ollut :( vaan täytyy tutkia vielä lissää...

                                        Comment


                                          #21
                                          Oikealta puolelta takapää myös kolisee kun rengasta heiluttaa.
                                          Hmm...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mene vittu imemään isäs ruttusta joka mummon perseessä käynyttä kyrpää. Käsittääkseni en ase ohimolla käske lukea tätä aihetta saati vastailla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Loistavaa logiikkaa!

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei tällaista kielenkäyttöä.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X