Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 ja KW v1 ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 ja KW v1 ongelma

    Heitin omaan ässään KW:n alustan paikalleen ja se menikin sinne kohtuu vähillä vittuperkeleillä. Homman valmistuttua kuitenkin huomasin eturenkaissa olevan erittäin paljon haritusta, silmämääräisesti yhteensä ehkä jopa 10 astetta.

    No aloin säätämään kulmia kohdalleen, mutta enpä saanut haritusta pois vaikka ruuvasin raidetankoja niin paljon kuin vanhoja sai ruuvattua sisään. Molempiin raidetankoihin saattoi jäädä ehkä viitisen milliä pois ruostunutta säätövaraa. Vedin camperitkin vielä tappiin, niin nyt aletaan olemaan lähellä nollaa aurauksen/harituksen suhteen. Uudet raidetangot nyt jokatapauksessa lähtivät tilaukseen.
    Onko tässä nyt kyseessä:

    A) Kädetön asentaja
    B) Väärät/virheelliset tolpat
    C) Kanada

    Mites muilla KW:n ja S2:n omistajilla?

  • #2
    Mittaa. Älä katso. 10 asteella et saa autoa edes työnnettyä eli se on ihan järjettömän paljon...

    Camberin saat laitettua tonteilleen sopivan lyhyen vesivaa'an kanssa. Jotain vajaan sentin kun laitat 18" renkaasi vannesuojakohdasta mitattuna niin olet alueella. Aurauksen säätöön duunaa tanko, jolla saat mitattua vanteen keskilinjasta sekä edestä että takaa ja tässä tähtäät nolliin millin toleranssilla. Noin tehdyillä kulmasäädöillä voi ajella ennen varsinaista säätöä ongelmitta.

    KW siirtää tolpissaan raidetangon kiinnityskorkeutta, joten sitä kautta on luonnollista, että säätötarvetta on merkittävästi.

    Comment


    • #3
      Mittaa, älä katso. 10 asteella et saa autoa edes työnnettyä eli se on ihan järjettömän paljon...
      Ei kyllä se mursi niin paljon että hiekkatielle jäi jäljet kuin olisi jatkuvasti sutinut ja haritus oli todellakin silmiin pistävä. Piti siis auto siirtää hallille tarkempia tutkimuksia varten. Suoraan ei luonnollisesti saanut menemään hetkeäkään.
      Vai olenko (taas) ranettanut jotain ;)

      Comment


        #4
        Tolpat siis tuli kokonaisina? Väärät tolpat tai valmistusvirhe kääntövarsien suhteen. Ei noin voi heittää alkuperäisestä.

        Comment


        • #5
          Omassa S2 coupessa on KW V1 alla ja auraukset sai kyllä ihan säätövarojen puitteissa oikealle hehtaarille. Suuntauksessa on vielä(kin) käymättä, mutta varoja on kumpaankin suuntaan. Raidetangot oli uudet.

          Mites alapallot, nehän siirtyy aika paljon sivusuunnassa, mikä vois vaikuttaa tarvittavaan raidetangon mittaan?

          Comment


          • #6
            Tulivat ihan koko tolpat. Lähinnä kiinnostaa tietää että onko muilla ollut yhtä raju muutos aurauskulmissa, vai onko auto ollut ajettavissa alustaswapin jälkeen?
            E: alapallojakin säätelin...
            Viimeksi muokannut Jusaberg; 28.8.2012, 15:37.

            Comment


            • #7
              Omassa urs4 ei ollut moista onkelmaa kun vuosi sitten vaihdoin kw v1 alustan autoo tallissa. en koskenut raidetankojen säätöihin ollenkaan. Onko raidetangon ja -pään välissä olevalla säätö palikalla yhtä pitkä väli kumpaankin suuntaan mitattuna siitä kohdasta josta säädät aurausta työkaluilla ? oman autoin ajoin 20 kilsan päähän säätöön ilman ongelmia ajon suhteen
              Viimeksi muokannut Myotonia; 29.8.2012, 20:14. Perustelu: lisäys

              Comment


              • #8
                Mites sulla on tolpan ja nilkan välistä säätö? KW tolpassa on, ainakin omissa v3, siinä kohtaa soikeat reiät. Jos siitä kohtaa on säätö tapissa ulospäin ja joudut ottamaan alapallosta paljon sisään että saa camberit kohdalleen, niin siinä voisi kait periaatteessa käydä noin. Hankala kuvitella tästä yhtäkkiä näkemättä mikä siinä olisi muuten voinut mennä noin kovasti pieleen.

                Comment


                • #9
                  Ihan pyöreät reiät on joten siinäkään ei ole säätömahdollisuuksia. Viikonloppuna laitan uudet raidetangot paikalleen ja ihmettelen asiaa lisää. Pistän eturenkaat suht suoraan ja nappasen valokuvat säätöruuveista.
                  Terhollahan on tässä syksyllä hyvin aikaa säädellä kulmat kohdilleen, eikö vain?

                  Comment


                  • #10
                    Jossain vaiheessa varmasti kyllä. Nyt just on nosturi varattuna.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                      Ihan pyöreät reiät on joten siinäkään ei ole säätömahdollisuuksia.
                      Noissa on sitten näköjään jotain muutosta tapahtunut, 2010 ostetussa satsissa oli nilkan kiinnityksen yläreiässä varaa camberin kallisteluun. Liitteenä kuva V3:sta, joka on tuolta kohtaa aivan samanlainen ainakin oman V1:n kanssa.

                      Comment


                      • #12
                        Ostin entiseen Competitioniin kesällä -11 KW1 satsin ja niissä oli myöskin ylemmässä reijässä säätö.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg
                          Ihan pyöreät reiät on joten siinäkään ei ole säätömahdollisuuksia.
                          Korjaus. Ovat sittenkin aavistuksen soikeat.

                          Comment


                          • #14
                            Pistettiin tänään toiseen ässään KW v1 paikalleen ja samalla vaihdettiin myös raidetangot. Uusissa raidetangoissa oli sen verran paremmin kierrettä (eli ehjät kierteet) että saatiin renkaat olgemitta suoraan, eikä tarvinnut edes camperin kanssa leikkiä.
                            Eli eiköhän se omassakin helpota kun uusilla osilla saa säädettyä tankoja entistä lyhyemmäksi.

                            Comment


                            • #15
                              Kokemusta KW:stä pitemmältä ajalta?

                              Onko kestäny hyvin? Pystyykö tolppiin vaihtamaan iskareita?

                              Onko liian matala ylimmässä asennossa talvikäyttöä ajatellen?

                              Eikös tässä sarjassa tule ihan kokonaan uudet etutolpat? Ei tarvii lähetellä vanhoja tehtaalle niinku joissain muissa sarjoissa?

                              Kannattaako edes katella muita sarjoja?

                              Comment


                              • #16
                                Onko liian matala ylimmässä asennossa talvikäyttöä ajatellen?
                                Auton saa ihan sopivalle korkeudelle. Madallusta vakioon verrattuna lupaavat 35-65mm.
                                Eikös tässä sarjassa tule ihan kokonaan uudet etutolpat? Ei tarvii lähetellä vanhoja tehtaalle niinku joissain muissa sarjoissa?
                                Tulee kokonaan uudet ja vanhat jää itselle.
                                Kannattaako edes katella muita sarjoja?
                                Itsellä on ensikosketuksen jälkeen hyvät tunnelmat.

                                Comment

                                Working...
                                X