Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 etuvalojen erot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B8 etuvalojen erot?

    Olen ostamassa Audi A4 B8-korimallia ja olisin kysynyt onko etuvaloissa vuosimallien ym välillä eroja 2008-2010? Jossain kuvissa palaa noin 15cm pitkä ledisarja (kuten tässä http://tinyurl.com/8rfsw4n ) ja joissain valon reunasta reunaan menevä ledikaari.

    Auttakaa tietämätöntä kiitos :)
    Viimeksi muokannut jofa2000; 28.8.2012, 12:20.

  • #2
    Käsittääkseni noissa vuosimalleissa ei ole eroja. Faceliftissä (vm 2012?) on sitten se pidempi ledikaari.

    Comment


    • #3
      Lähettämäsi linkin autossa on halogeenivalot ja pieni ledirivistö päivävaloille. Nämä ovat ns. "hinnat alkaen" mallin valot. Suomessa näitä näkee harvoin, sillä suurin osa on xenon-led -yhdistelmällä.

      Comment


      • #4
        Okei eli jos on halogeenit niin ei ole sitä pitkää ledikaarta ja päinvastoin vai??

        Vai onko halogeenejä myös pitkällä ledikaarella?

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja omnitrio Näytä viesti
          Lähettämäsi linkin autossa on halogeenivalot ja pieni ledirivistö päivävaloille. Nämä ovat ns. "hinnat alkaen" mallin valot. Suomessa näitä näkee harvoin, sillä suurin osa on xenon-led -yhdistelmällä.
          Eikä taida olla edes ledejä nuo päiväajovalot tuossa halogeenivaloisissa vaan ihan hehkulamput. Suomessahan xenonit+ledit päiväajovaloina kuuluu vakiona businesspakettiin koka on varmaankin 99%:ssa kotimaisissa B8:issa.

          Comment


          • #6
            Nimenomaan Saksasta on auto haussa koska varusteet ovat siellä muuten paremmat mutta xenoneita on kyllä todella harvassa ja päivittäminen xenoneihin ei varmaan kovin halpaa ole :(

            Comment


              #7
              Itellä jäis B8 korinen auto ostamatta jos pitäs halogeeneillä ottaa. Nuo ledit tekee tuosta keulasta the Audin.

              Comment


              • #8
                Vähän offtopiccina sen verran vielä että kaikissa Suomeen maahantuojan kautta tulleissa on jostain syystä vakiona ne S-line helmalistat. Saksalaisissa ne on vaan S-linemalleissa. Jos noilla nyt jollekin on merkitystä.

                Comment


                • #9
                  Joo saman huomasin, ne ei onneksi paljon maksa jos ei S-line satu olemaan jo tehtaalta.

                  Ompa tosi harvassa Saksan kärryssä Xenoneita!!

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jofa2000 Näytä viesti
                    Nimenomaan Saksasta on auto haussa koska varusteet ovat siellä muuten paremmat mutta xenoneita on kyllä todella harvassa ja päivittäminen xenoneihin ei varmaan kovin halpaa ole :(
                    Mitä itse katselin niin kyllä aika monessa xenonit oli, mutta tosin vain quattroja selailin. Onko Saksassa sitten etuvedot ollut valoiltaankin sitten karvalakkeja.

                    Miten noissa se sport-diffi oli? Vai missä vuosimallissa se oli että Suomi-autoissa vakiona ja Saksassa lisävaruste?

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja jofa2000 Näytä viesti
                      Ompa tosi harvassa Saksan kärryssä Xenoneita!!
                      Joopajoo. Ihan tilastofaktoina: Reilusta 6000:sta mobile.de:n kautta myynnissä olevasta vm '09-'10 Audi A4 B8 henkilöautosta yli 60% on varustettu xenoneilla. Nelivetoisista noin 85% on xenonein, yli 200hp nelivedoista 88%, ja jos vaaditaan vielä muuten hyvät varusteet ~95%.

                      Eli aivan kuten ylempänä todettiin: Mobilen halvin ja/tai uutena halvemman pään auto (etuveto, pikkukone, ei juuri varusteita) on huomattavasti todennäköisemmin halogeenivaloin. Yleisesti ottaen suurin osa on kuitenkin varustettu xenonein. Myös Saksassa. Sen sijaan nelivetoja on vain 12% tarjonnasta (ja silti tarjonta on määrällisesti yli kymmenkertainen nettiautoon verrattuna...)

                      Alkuperäinen kirjoittaja jounii
                      Miten noissa se sport-diffi oli? Vai missä vuosimallissa se oli että Suomi-autoissa vakiona ja Saksassa lisävaruste?
                      Ei ole vakiona missään vuosimallissa, eikä kummassakaan maassa. Ja muutenkin tarjolla tietysti vain 4-vetoisiin V-koneisiin. Eli prefaceliftissä 3.0TDIq ja 3.2FSIq. Sekoitat varmaan B8 S4:ään, jossa sports diff on ollut Suomessa vakiona kaiketi kaikissa vuosimalleissa (myös faceliftissa), kun taas Saksassa lisävaruste.

                      Comment


                      • #12
                        Kuten jo edellä mainittiin, ledit ja xenonit vakiona vain Business -varustelussa. Ei Business on niillä halogeneillä. Suomen markkinoilla niitä todella vähän, vain ensimmäiset maahantuojan mallit ja pari epäonnista siihen lisättynä kärsivät halogenivalojensa kanssa. Vaikka ei itseäsi haittaisikaan tuo ledien puuttuminen ja heikko valoteho, niin vaikuttaa sitten useamman tuhannen euron verran negatiivisesti kun yrität autoasi myydä eteenpäin. Ei meinaan sitten käy juuri kenellekään tuo nakkimallin valoilla oleva nelkku.

                        Comment


                          #13
                          Ja Business-varustelu on Suomen (ja miksei jossain muuallakin) maahantuojan keksintö, pointtina se että saadaan pakolliset minimivarusteet johonkin järkevään kokonaishintaan ja sisältyen auton hintaan - tämä on erittäin olennaista autoedun kautta auton hankkivalle, koska lisävarusteita usein saa max. 10% edestä kokonaishinnasta.

                          Saksassa xenonit eivät kuulu mihinkään varustelutasoon (Attraction, Ambiente, jne.) vakiona, vaan ruksitaan varusteena ja/tai osana lisävarustepakettia.

                          Comment

                          Working...
                          X