Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Allroadin Ilmajousitus Mykkä !

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroadin Ilmajousitus Mykkä !

    Ongelmat alkoi kun kompressori lakkasi hurisemasta , pelkääjän puolen keula painui alas . Kävin hakemassa Audilta uudet o- renkaat , väärän kokoiset syystä että ilmajousi ei ollutkaan alkuperäinen vaan arnottin . No tilasin uuden jousen ja paiskasin paikalleen , ei mitään elon merkkejä . Seuraavaksi tilasin uuden kompuran koska tottakai ajattelin että se hajosi koska piti hieman meteliä ennen kuin hiljeni . Otin vanhan pois ja uutta tilalle . Mutta hiljasta piteli edelleen . Kaikki 3 muuta jousta on ilmaa täys paitsi se pelkääjän puolen keula .Hyvät neuvot on paikallaan , voisko olla tunnistimissa häikkää ??? Pirullista ajaa kun keula pompottaa . Viisaat neuvot on tervetulleita .

  • #2
    Vikakoodit pitää nollata ennenkuin kompressori laulaa uudelleen.

    Comment


    • #3
      Kiitos vinkistä Evinrudelle !

      lisäilman suihkutus järjestelmä rajoittaa virtausta
      lisäilman suihkutus järjestelmä liian alhainen
      Tälläset vikakoodit löytyi . Missä mahtaa tollanen suihkutusjärjestelmä sijaita ?Hiljasta pitelee ,herjaa edelleen mittaristossa korkeudensäätöä . Onko se mahdollisesti siinä kompuran vieressä jossa on tällanen yksikkö missä on paljon paineputkia ? Vaikeeksi menee . Jos joku tietäis niin pääsis ihmettelemään tuota ongelmaa .

      Comment


      • #4
        Noista vikailmoituksista ei kyllä ymmärrä yhtään mitään , pitää saada vikakoodit P0...

        Oletko lukekunut ko. ilmajousituskeskustelun, eli järjestelmästä löytyy vielä sulake, olen sen paikan linkittänyt kakkossivulla .
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=ilmajousitus

        Lisätään: onkohan tässä käyty edes ilmajousituksen vikakoodeja lukemassa. Ko. vikailmoitus voisi olla secondary air pump eli se mikä menee kylmäkäynnistykessä päälle.
        Viimeksi muokannut vepek; 29.8.2012, 10:38.

        Comment


        • #5
          Olen lukenut vikakoodit moneen kertaan . ei sieltä löytynyt mitään valaisevaa , vain ne mitä aikaisemmin jo kerroin . Relettä en löytänyt muitten releitten takaa . Vain 3 saman numeroista relettä , kyseinen linkki ei nyt auttanut koska siellä on joku proplem sivustossa .Eli rele J403 ei löytynyt , mutta sulake löytyi ja se oli ehjä . Pitää ilmeisesti tarkistaa ne 3 relettä että toimiiko ne. veemäisiä vikoja !Marmoritiskillä epäiltiin kyllä että joku paineyksikkö on ehkä paskana ? Voihan sitä arvailla varsinkin kun on kyse jo melkein 400 e osasta .Kyllä ne osaa .... Kiitos Vepek vinkeistä ja lisää tietoa tarvitaan .
          Viimeksi muokannut japemo; 30.8.2012, 05:11.

          Comment


            #6
            Vikakoodit pitää nollata ennenkuin kompressori laulaa uudelleen.
            Nollasithan koodit luettuasi ne?
            Tuliko samat vikakoodit nollauksen jälkeen uudestaan?

            Comment


            • #7
              luin ja nollasin . samat koodit joo . alkaa olla keinot aika vähissä . täytyy taas yrittää jotain . Ja edelleen vinkit on tervetulleita . Kyllä se voi olla hyvin mahdollista että sähköpuolen vika ???

              Comment


              • #8
                Jos kävisit jossain jolla on vcds/vagcom. Ilmajousituksen koodit on omassa lohkossa, ei moottorin ohjaimessa. en usko että yleismallin lukija löytää allroadin jousitusta. Omassani ei ainakaan löytänyt.

                Comment


                • #9
                  käväsin sitten autosähköliikkeessä luettamassa vikakoodit . löytyi 2 , korkeudensäätötunnistin heikko ajoittainen signaali ja sisäinen ohjausyksikkö sisäinen virhe . Voiko olla niin että jos tunnistin on rikki niin ohjausyksikkö ilmoittaa virheen ? Siis tunnistimessa on vain vika eikä tossa ohjausyksikössä . Vai voiko noihin vikakoodeihin luottaa täysin ? Joka tapauksessa pelkkä tunnistin on marmoritiskillä 170 e !

                  Comment


                  • #10
                    Allroadin vikakoodit

                    löytyi 2 vikakoodia . Korkeuden säätötunnistin heikko signaali ja toinen sisäinen ohjausyksikkö muistin virhe .Voiko koodeihin Uskoa täysin ? Kyse on kuitenkin kalliista osista .

                    Comment


                    • #11
                      Vikakoodiin ei koskaan voi luottaa täysin. Esim. tunnistin vika voi olla vika johdotuksessa. "Tilapäinen vika" nollaamalla antaa laitteen yrittää toimia kunnes havaitsee uudestaan vian. Allroadissa olen huomannut että vcds on ainoa oikea työkalu vikakoodien suhteen. Ilmeisesti kompressori on pysähtynyt ylilämmöstä ja vaatii nollauksen, mutta yleistesterit eivät osaa käsitellä koodia oikein.

                      Comment


                        #12
                        Olisiko saatavissa sitä numerosarjaa joka vikakoodissa tulee. Ei noilla tekstiselityksillä kovin pitkälle pääse.

                        Comment


                        • #13
                          joo on .koodi 01769 se on tunnistimen ja sitten ohjausyksikkö 65535 .

                          Comment


                          • #14
                            Eli 01769 oikea edessä oleva tasonkorkeus sensori ei toimi G289. Todennäköinen vika liittimessä , jonne on päässyt vettä ja se on hapettunut. Ko. vika(oikosulku) voi aiheuttaa ohjausyksikön hajoamisen , ainakin manuaalin mukaan.
                            65535 on juuri ohjausyksikön J197 vikakoodi.

                            Kannattaa ensin irrottaa korkeussäätimen liitin ja puhdistaa se kunnolla .
                            Mielestäni vikakoodeja ei tarvitse nollata erikseen toiminnan palauttamiseksi, virtojen poiskääntö riittää. Vikakoodeja voi silti jäädä näkyviin.

                            Lisätään, kosteutta on ollut myös ohjausyksikön puolella , tällöin sieltä on liitin hapettunut/ mennyt oikosulkuun. Mistä kosteus sinne pääsee... ehkä , jos kattokaiteet vuotavat. Ohjausyksikkö on kuskin puolella, auton takana, painesäiliön etupuolella, ei kovin hyvin näkyvissä.
                            Viimeksi muokannut vepek; 2.9.2012, 12:51.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos Vepek ! Nyt tuli hyvää tietoa, tunnistimen liittimen olen tutkinut se oli kuiva eikä ollut hapettumaa . itse tunnistimesta ei sitten tiedäkkään koska se on yhtä muottia koko mötikkä . Sitten täytyy tutkia se ohjausyksikkö olisiko siellä hapettumaa / kosteutta liittimessä . Kiitos vielä !

                              Comment


                              • #16
                                Ilmajousituksen Ohjausyksikkö

                                Vihdoin Allroad alkaa näyttämään miltä pitää . uusi ohjausyksikkö laitettu,entinen oli pimeenä . Joudun vielä todennäköisesti ostamaan tunnistimen koska koodi ilmoitti että heikko singaali ja auton keula ei ole ihan balansissa . Pelkääjän puoli on noin 20 mm.koko ajan ylempänä , ajoin eilen kunnes jouduin pysähtymään valoihin niin keula nousi ja sitten laski ilmoittamatta siitä hallintapaneeliin eli korkeudensäätö nappuloihin . Muuten alkaa olla taas tosi miellyttävä ajaa menee mukavan pehmeästi . Siis käyttäytyykö tunnistin tällä tavalla kun se on viallinen? välillä alusta säätyy ajettaessa ja välillä ei, joutuu itse nostamaan tai laskemaan . Välillä se myös nostaa auton ,niinkuin pitää kun on laittanut ovet lukkoon .

                                Comment

                                Working...
                                X