Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laakerin vaihto a4 2006 etupyörä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laakerin vaihto a4 2006 etupyörä

    Epäonnistuin laakerin vaihdossa, kaikki muut oli irti, mutta alapalloja en saanut irtoamaan..
    Käytin tunkkia, ettei kallistuksen vakaaja painaisi liikaa jne.
    Käsittääkseni vetoakseli täytyy saada ulospäin laakerilta, että "tähtipää" avaimen saa mahtumaan ja voin aukaista navan pultit... Vai onko ko. hommaan jokin audin oma työkalu.?

    autak..

  • #2
    Ei tarvitse mitään alapalloja irroitella. Yläpäästä vaan tukivarret irti jolloin saat loppupaketilta "niskat nurin" sitten mahtuu juuri ja juuri vetari luiskahtamaan pois navasta.

    Comment


    • #3
      Ja jos ei sitä tukivarsien pitkää pulttia halua / saa irti niin iskarin yläpään kolmion kun ottaa irti rungosta niin saa sen verran tilaa, että nivelen saa pois. Iskarin alapää ja kallistuksenvakaajan yhdystangot pitää myös irrottaa.

      Alapallo lähtee helpoiten kynkästä lyömällä kynkään nivelen kohdalle moskalla riittävän monta kertaa kunhan mutterin on ottanut ensin irti.

      Comment


        #4
        Itse otin vetarin irti molemmista päistä. Välistä se ei pois mahdu, mutta laakeripesän pultit mahtuu avaamaan, kun siirtää ulomman nivelen sopivasti pois tieltä.

        Miten tai millä olette potkaisseet laakeripesän irti nilkasta? On siinä näköjään sen verran krymppiä tai luonnon liimaa, ettei se ihan kevyellä koputtelulla pois tule.

        Takaisin päin elättelen toiveita, että saisi pulteilla vedettyä uuden laakeripesän paikalleen. Turha toivo?

        Comment


        • #5
          Uusi pesä menee paikoilleen ilman prässiä ja väkivaltaa. Vanha lähti melko helposti irti kun uhrasi yhden moran, jonka löi kiilaksi pesän ja kynkän väliin. Pesä on löysä kynkkään, mutta hapettuu ajan myötä kiinni ja voi siksi olla tiukassa.

          Comment


            #6
            Itse irroitan paineilmataltalla. Vanhat pultit muutamalle kierteelle ja niiden kantaan iskua.

            Uusi menee pulteilla vedättämällä paikalleen kunhan paikat on hyvin puhdistettu.

            Comment


              #7
              Ei muuten lähde. Ei auta paineilmataltta, ainakaan minun, eikä mikään mene väliin. Saa vain nilkkaan vekkejä. Edes lämmittäminen ei auta.

              Taitaa olla ainut vaihtoehto päästä takapuolelta paukauttamaan jollain tarpeeksi isolla, eli ainakin yläpäästä auki ja vetari kokonaan pois edestä. Jos ei riitä, tolppa irti ja prässille.

              Voin kertoa, että vituttaa. Auto tuli vaihdettua just sen takia, ettei tartte viikon iltoja käyttää käyttiksen ropaamiseen.

              Comment


                #8
                Hankalissa tapauksissa otan navan liukuvasaralla irti niin pääsee laakeria kunnolla lyömään kylkeenkin. Lämpö ja kylmä auttavat myös.

                Comment


                  #9
                  Kerhotoverilta lainatulla ulosvetäjällä sai laakerin napoineen irti. Ensi kerralla irrotan alatukivarret sisäpäästä, jotta saa vetarin pois välistä. Bilteman jousipuristimet ei mahtuneet paikoilleen, joten yläpäätä ei saanut sitä kautta auki. Tiedä sitten miten toimii toisen mallisilla.Tukivarsia ei tahdo saada nilkasta irti palloja paskomatta.

                  Comment

                  Working...
                  X