Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8p -08 2.0tdi quattro

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A3 8p -08 2.0tdi quattro

Terve! Kaipaan kovasti kokeneempien ihmisten neuvoa. Olen tuore audi kuski ja mielessä olisi alustan päivitys -08 A3 2.0tdi quattroon. Palstaa selatessa on silmiin osunut, että ainakin kw variante 1 olisi hyvä vaihtoehto. Onko näin? Tietääkö kukaan, voiko audilta ostaa jälkiasennettavana s line alustaa?

Suurin intressi on ajo-ominaisuuksien parantaminen, eikä niinkään ulkonäön paraneminen matalemmalla alustalla. Haluan vähentää auton kallistelua ja pomppimista. Riittääkö tähän pelkkä jousien ja iskarien vaihto vai täytyykö varautua vaihtamaan jotain muuta? Kaipaisin suosituksia myös hyvistä pajoista, joissa voisi käydä asennuttamassa uuden alustan.

Kiitoksia jo etukäteen kaikille niille, jotka vaivautuvat vastaamaan. Myös linkit hyviin keskusteluihin ovat vähintäänkin tervetulleita.

Ennen alustan vaihtoa kannattaa varmistaa onko esim. nivelissä väljää ja vaihtaa kaikki väljät / kuluneet osat samalla.

Jos ajo-ominaisuudet ovat tärkein kriteeri niin itse voin suositella varauksetta Eibachin ProKitiä + Bilsteinin B6 iskareita. Madaltaa n. 30mm ja ei ole lainkaan pintakova, mutta silti sopivan jämäkkä ajaa. Kokemusta Golf V ympäristöstä, mutta sama alustahan noissa on.

S-line jousia saa osanumerolla, mutta ProKit on niitä selvästi parempi ja mukavampi ajaa eikä maksa kuin murto-osan Audin varaosahinnoista.

Comment

KW variante 1 ei ainakaan ole niistä huonoimmista alustoista. Itseltä löytyy omasta kyseinen, tosin mulla on vajaavetonen A3. Alusta vähensi selvästi kallistelua, eikä minun makuun yhtään pintakova vaikka aika jäykkä alusta onkin. (eturengasta vaihtaessa takanen nousee samalla ilmaan) Varmasti on paljon parempiakin alustoja mutta itse olen ollut toistaiseksi tyytyväinen eikä vikoja ole ollut.

Comment

Kiitos paljon teille vastauksista! Jos joku osaisi vielä suositella Helsingin suunnilta jotain hyvää pajaa, missä voisin käydä asennuttamassa uuden alustan autooni, niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

Comment

S. Räsäsen autohuolto (tai jotain sinne päin) Vantaalla. Ei voi kehua tarpeeksi.Asentajat ovat itsekin autoharrastajia ja ainakin omalla kohdalla alustan asennus sujui todella hyvin, edullisesti ja nopeasti. Säätävät korkeuden juuri niinkuin haluat ja kulmien säätö onnistuu myös samalla kertaa. Ymmärtääkseni esim. Slamit käyttää tätä "hovipajana" ja muutenkin positiivisia kokemuksia on kuulunut monelta eri suunnalta.

Alustan suhteen täytyy taas kehua kw V1:stä. Erittäin mukava ja nimenomaan tieliikennekäyttöön sopiva vaikka korkeus olisikin matalimmillaan. Itse olin todella hämmästynyt kuinka mukava kw on vakioalustaan verrattuna.

Comment

Herttoniemen Atoy huoltoa voin myös suositella alusta asioissa. Nelipyörä suuntaus onnistuu samalla.

Comment

Working...
            X