Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS II iskareiden alapään kiinnitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Skoda Octavia RS II iskareiden alapään kiinnitys

    Auto ei ole audi, mutta veljen auto kyseessä, joten kyselen olisiko täällä skoda tuntemusta. Kellään tietoa tahi tuntemusta rs oku -07 tdin etuiskareiden alapään kiinnityksestä, kuinka lähtee irti? Alapäästä otettu ns. isopultti irti sekä yläpään pultit irrotettu, miten tästä jatketaan? Tuntuu että iskari on yhtä puuta kynkässä joka kiinnittyy tukivarteen. Joutuuko tuota vasaroimaan ylöspäin että alapää pullahtaa pesästään pois?

    Erittäin paljon kiitoksia vinkeistä / arvauksista!

    Ohessa pari kuvaa tilanteesta.
    Attached Files

  • #2
    Kynkässä on takapuolella lovi mistä voi sopivalla kiilalla levittää. Ja jos ei kiilaa ole niin voitelua ja liuotusta väliin ja lekalla

    Comment


    • #3
      Juurikin Esan ohjeen mukaan. Välistä tolppa saattaa olla _todella_ tiukassa kynkässä ja lovea saa levittää ihan reilusti. Tuohon on olemassa ihan oma työkalukin, kts. tämä: VW Strut Spreader Tool

      Comment


      • #4
        Kiitos paljon neuvoista! Aika synkkä kiinnitysratkaisu verrattuna B6 aanelkkuun.

        Comment


        • #5
          Ja alapallo sitten irti ennen ku lähtee hakkaa sitä olka-akselii irti. Yläpään pultit kannattaa aukasta vasta kun on tolppa irti alapäästä ja lyönnit sitten siihen olka-akseliin. Ja vetarin kans sivuun ennen alapään irrottelua.

          Comment


          • #6
            Paineilmataltta on kova sana tossa tolpan alapään irroituksessa.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja jarppa^ Näytä viesti
              Paineilmataltta on kova sana tossa tolpan alapään irroituksessa.
              Totta turiset!
              On muuten melko ikävä homma kun iskarin yläpään pulteissa on vastamutteri iskarin ylälautasessa kiinni, ja sitten kun ne irtoaa niin pyörii tyhjää ja mikään avain ei tunnu sopivan. Rälläkkähommiksihan se meni lopulta. Takaisinlaittoonkin piti lekaa tarjota, että sai iskarin alapään takaisin koloonsa, ei auttanut edes tunkilla nostaminen. Tiukempi melkein kuin rippikoululaisen tavara...

              Comment


                #8
                Joutuiko ihan vetarin ja alapallon irrottaa? Itse irrotellut tuon kaltaiset laittamalla ketju sakkelilla alatukivarren ympärille ja kanki siihen vipuvarreksi. Istuu vaikka kangen päälle ja muutama humautus tolpan viereen valukappaleleeseen. Toistaiseksi ovat irronneet. Liukaste kantsii tosiaan eka laittaa.

                Comment


                • #9
                  Vetari tarvitsee irrottaa, alapalloa ei.

                  Comment

                  Working...
                  X