Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4f DLR kytkentä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4f DLR kytkentä

    En löytänyt searchilla sopivaa thredia mihin jatkaa.

    Eli tavoitteena on asentaa A6:seen DLR valot. Lähtökohtana autossa on tavalliset halogenvalot, lampunpesurit, sadetunnistin, sumarit.

    Eli haluaisin valojen toimivan siten että valokytkin olisi Auto asennossa. Päivällä palaisivat DLR valot, ja kun tulee riittävän hämärää halogeenit syttyisivät ja DLR valot himmensivät tai sammuisivat. Mikäli DLR:t himmennetään "parkeiksi" silloin ei ilmeisesti saisi vakiot etuparkit palaa laisinkaan. Päiväsaikaan ei välttämättä tarvitsisi takaparkkienkaan palaa jos se ei ole nykyään pakollista.

    Auto asennon toiminnan voi nähtävästi säätä valoisuus perusteiseksi VCDS:llä 0xxx?xx: Automatic Driving Light kohdassa. Jäävätkö parkit palamaan kuitenkin.

    Ilmeisesti tuolla country asetuksella on merkitystä myöskin miten valot palavat.

    Onko DLR valoille olemassa johtoja valmiina puskurissa tai yleensäkkin johdotuksissa. Vaatiiko kenties koko ohjainlaitteen vaihtamista sellaiseen jossa ne on tuoettuna?

    Coding

    0?xxxxx: Steering Column Memory
    0 = Steering Column Memory not installed or manual Steering Column
    1 = Steering Column Memory installed
    0x?xxxx: Footwell Lightning
    0 = Footwell Lightning using Light Bulbs
    1 = Footwell Lightning using LED's
    0xx?xxx: Headlight Type
    0 = Halogen Headlights w/o Headlight Washer System
    1 = Halogen Headlights with Headlight Washer System
    2 = Bi-Xenon Headlights
    3 = Bi-Xenon Headlights with AFS
    4 = Bi-Xenon Headlights w/o Headlight Washer System
    5 = LED Daytime Running Lights with Headlight Washer System
    6 = LED Daytime Running Lights w/o Headlight Washer System
    0xxx?xx: Automatic Driving Light
    0 = w/o Automatic Driving Light (Auto)
    1 = with Automatic Driving Light (Auto) with Rain/Light Sensor (G397)
    0xxxx?x: Daytime Running Lights
    0 = w/o Daytime Running Lights
    1 = with Daytime Running Lights (not selectable via MMI)
    2 = with Daytime Running Lights (selectable via MMI)
    0xxxxx?: Country
    1 = Rest of World (RoW)
    2 = Northern European Countries (Sweden/Finland/Norway/Denmark)
    3 = USA
    4 = Canada
    Onko kokemuksia mitkä DLR/Huomiovalot kannattaisi laittaa? S6 orkkikset ovat vähän turhan arvokkaat

  • #2
    S6 orggikset laitat niin on siistit. Ei ne kunnolliset mm. Hellan DRL valotkaan halvat ole. Yleensä ongelma noissa halvoissa on kiinnityksessä, joutuu soveltamaan ja lopulta se ettei ne ole aina "vesitiiviitä" vaikka mainostetaan. Ehkä ne jossain etelän maissa menee, mutta Suomessa puolet vuodesta saat kosteutta katsella valon sisässä tai koittaa korjata tiivistystä.

    Comment


      #3
      Jos vaan S6 valot mahtuu sinne keulalle (ovat perkuleen isot), niin ne kannattaa laittaa. Ovat vähän eri luokkaa kuin nuo halvat purkit.

      Comment


      • #4
        S6 DLR valot kun laittaa niin pitää ilmeisesti ottaa sumarit pois ja sen lisäksi palastella aikasta reilusti ritilöitä. Joten ei niidenkään asennus ihan plug& play juttu ole vakiopuskuriin. Tarviikohan puskuriin jyrsiä koloa valoja varten?

        Yksi vaihtoehto silloin olisi kytkeä suoraan sumareiden johtoihin. Mutta saako sumareita palamaan päivä-ajovaloina vai pitääkö aina laittaa kytkimestä sumarit päälle. Jostain hämärästi muistan lukeneeni että maa-asetuksella olisi tohon vaikutusta. Olikohan niin että Kanadassa sumarit menee aina päälle.

        Comment


        • #5
          No jos nuo S6:n valot hirvittävät niin suosittelen joko Philipsin valoja tai Hellan valoja niin on laadukkaat ledit. Hellan valoja saa Tepolta muutamalla satasella. Philipsia olen nähnyt ihan Motonetissakin.

          http://www.myhellalights.com/index.p...unning-lights/

          http://www.daylight-led.com/daylight/

          Comment


          • #6
            Käsittääkseni canada-asetuksella vaatii ajovalojen kääntämisen päälle kun tulee pimeä, siis jos drl:ät on kytketty sumuvalojen johtoihin. Tuolla toisen otsikon alla(VCDS) sain vinkkiä koodaamiseen golf V jossa myös longcoding. DRL:ät kytketty syttymään kun virta päällä ja ajovalo sammuttaa(himmentää) esim. auto- asennossa vaihtaa päivävaloilta ajovaloille kun tulee tarpeeksi pimeä.

            Comment


            • #7
              Olen tullut siihen tulokseen että nuo hella daytime led valot ovat parhaimmat tuohon 4f keulalle. Ne ovat leveydeltään juuri sopivat ja mahtuvat ritilään ilman leikkauksia niin että sumuvalot jäävät vielä käyttöön. Välijäähyjen ilman ohjaimia pitää pikkaisen muokata että mahtuvat syvyyden puolesta. Voi olla että menevät ihan pakottamallakin.

              Ajatus olisi kytkeä päivävalot parkeista ja huomiovalot päälle taas lyhyistä.
              Normi parkit pitää vissiin ottaa pois käytöstä. Eli miten saisin ryöstettyä parkkisignaalit fiksusti? LED valot todennäköisesti aiheuttavat polttimon palamis ilmoituksen, joten näitä häiriönpoistovastuksia varmaan tarvinnee laittaa polttimon rinnalle. Onko tietoa parkkien johdon väristä ja mistä johtoihin pääsisi parhaiten käsiksi?

              Himmennys pitänee ottaa lyhyiltä valoilta, ne taitavat palaa myös silloin kun pitkät on päällä, en ole kyllä katsonut. Mikäli pitää ottaa lyhyistä ja pitkistä silloin johtojen väliin pitäisi varmaan laittaa diodit etteivät lyhyet ja pitkä pala aina samanaikaisesti. Vai saako signaalit kenties "ryöstettyä" suoraan konetilan sähköboxilta. Sieltä oli ainakin joku eberin johto nykäisty.

              Kertokaa vinkkejä asennukseen jos olette vastaavia projekteja tehneet.

              Comment


              • #8
                Huomiovalot = päivävalot. Ajatuksesi tuosta kytkennästä kyllä toimii mutta ei ole lain hengen mukainen. Sieltä boksista varmaankin löytyy nasta 15=sähkö virrat päällä, josta saat syötön päivävaloille ja himmennys ohjauksen otat juurikin lähivalon johdosta. Sitten koodaat lähivalot "nollille" valokytkimen nolla-asennossa.

                Comment


                • #9
                  Täsmennetään haluttua toimintaa vielä vähän.
                  Eli kun autossa avain virtalukossa nykyisellään palaa parkit kaikkialla
                  Tässä vaiheessa pitäisi palaa parkkimoodissa

                  Sitten auto tulille, lähivalot koodattuna pois päivällä tällöin pitäisi syttyä DLR moodissa.

                  Kun lähivalot sitten syttyvät valoisuus/sade-anturin käskystä silloin valot menevät takaisin parkkimoodiin.

                  Auton omat etuparkit luonnollisesti poistettuna. Valojen tarkoitus toimia niin että niiden toimintaan ei tarvitse puuttua vääntelemällä kytkintä aamuin illoin.

                  Hellan valojen logiikka, joka kävi vasta kun tavasi saksan kielestä

                  DLR P mode
                  0 1 Parkki
                  1 0 DLR
                  1 1 Parkki

                  Comment


                  • #10
                    Onko näitä porukka vielä väsäillyt "vanhojen" 4f:in keulille? Olisi mukava kuulla kokemuksia. Itselläni moinen projekti myös edessä ja hyvä tekijä/vinkit aiheesta otetaan ilolla vastaan.

                    Comment


                    • #11
                      Tiedän että vanhta threadi, mutta sitä paremmalla syyllä kysynkin: onnistuiko homma?

                      S6 ledit eivät varmaan itselläkään mahdu, haluaisin säilyttää sumarit.
                      Nuo Hellan ledit voisivat toimia, ja ohjaus em. keinoin ei kuulosta vaikealta toteuttaa?
                      Virransyötöt itse valoille, mistä otitte? (Akkuhan A6:ssa on auton peräkontissa...)
                      Ja mistä ostitte ledit? Suomi vs. ebay.de jne?

                      Ai niin, itsellä on saksan asetukset päällä: 0-asennossa ei pala yhtään mitään. "Auto-asennossa" ajovalot syttyvät vain jos tulee hämärää... Ajovalot xenon, hehkulamppu DLR:iä ei ole lainkaan. Sumarit löytyy.

                      Comment


                      • #12
                        Omassa autossani on Xenonit, ja siinä vieressä tämä kellertävä vilkkupolttimolta näyttävä "DRL" hehkupolttimo. BA15S-kannalla. Ostin sitten tällaiset, kun olivat kuulemma oikein tekstin mukaan testattu juurikin 4F:llä ja ilman erroreita:
                        http://www.ebay.co.uk/itm/2xSMD-LED-...item27e7b5d030

                        Asentelin paikalleen tänään, ja erroria ja pientä välkyntää pukkaa! Ilmoittaa oikeanpuoleista valoa. Myyjä vastaili reklamaatioon pikaisesti, ja väittää että jotkut älypurkit vain reagoivat näin, ja jotkut eivät? No, tarjosi paria vaihtoehtoa. Palautus täyttä hintaa vastaan, tai lisävastukset ilman veloitusta. Sitten mainitsi vielä että on luultavasti myös koodattavissa toimiviksi, ja että Audilla voisi onnistua. Onko tähän jotain muka tehtävissä VCDS:llä? Taipuisi itseltä kyllä, mutta mitähän long codingia ym. tämä mahtaisi tarvita, jos siis onnistuu alkuunkaan? Enempihän tämä on nyt vain ulkonäöllinen juttu, ja näyttää omaan silmään mukavalta drl:llät näin. Eli olisi kyllä kiva jos saisi skulaamaan nämä.

                        Comment


                        • #13
                          Ai niin, itsellä on saksan asetukset päällä: 0-asennossa ei pala yhtään mitään. "Auto-asennossa" ajovalot syttyvät vain jos tulee hämärää... Ajovalot xenon, hehkulamppu DLR:iä ei ole lainkaan. Sumarit löytyy.
                          Puuttuuko sieltä saksa-auton CAR-nappulan takaa valikoista tosiaan se päiväajovalo -asetus on/off?

                          Itse saan auton toimimaan kuvaamallasi tavalla jos haluan, asetuksia muokkaamalla. Mutta jos "daylight running lights" (suomiauto joten valikot englanniksi) on päällä, niin sitten 0-asennossa ja päivällä AUTO:lla palaa nuo P21W -lamput...

                          Comment


                          • #14
                            Tarkistin MMI:ltä ja CAR-valikosta ei löytynyt minkäänlaisia asetuksia DRL:ille (Daytime Running Light).
                            Voisikohan sitten johtua siitä että tässä mun autossa ei ole edes niitä hehkulamppu DLR:iä (ajovalojen sisänurkissa...)? Vm. on 2006 en tiedä onko sillä vaikutusta 4F:ssä (ettei tulleet päivityksenä myöhemmin?). Tekstit ovat englanniksi, vaikka Saksantuonti onkin. Sen pystyi jostain vaihtamaan.

                            Kertokaahan kokemuksia varsinkin kaikki HELLA:n valoja asennelleet? (Siis S6 -tyylisesti alasäleikköihin).
                            Ei haittaisi jopa kuvat, koska tämä on myös ulkonanäköjuttu pitkälti!

                            Comment


                            • #15
                              Ei suoraan aiheeseen liity. Onko perus halogeeni valoihin koodata jenkkiparkkeja? Eli ajovalot joko valoisuuden mukaan päälle tai kytkimestä ja sitten vilkut palamaan hinmeästi kokoajan?

                              Comment

                              Working...
                              X