Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin ruostekorjaus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audin ruostekorjaus?

    Moi, mites kannattais menetellä kun mun A6:n bensatankin luukun alapuolella lokarin ja puskurin välissä on pieni sormenpään kokoinen alue jossa ruoste kuplii mallin alla? Pitäiskö se yrittää stopata jollain vai viedä oikein kunnolla korjattavaksi?

    Tekeekö joku ammattitaidolla (E-Suomi) tommosiin spot-korjauksia vai pitääkö koko lokari maalata uusiksi jos haluu sen onnistuvan? Auto on tietty metallivärinen.

    Nimimerkillä yksi muoviauto, toinen alumiininen ja sit tämmönen ruostuva sinkkivempele ;)

    #2
    kannattanee maalata vain se alue joka korjataan ja lakata koko takakylki... näin ei tule huomattavia sävyeroja esim oviin tms.

    Comment


    • #3
      Taitaa olla niin, että Tonin audin kylkeen on joku tehnyt klommoja? Ei audi ruostu ilman kolhuja-tai sitten valmistusvika?

      Comment


        #4
        Kannattaa tutkia aluetta hieman laajemmalta. Itselläni yksi tuollainen ruostekohta paljastui "korjatuksi" kohdaksi.

        Comment


          #5
          Joo, olen superallerginen ruostuville autoille. Siksi ne autot onkin muovia, alumiinia ja Audia ;)

          Olen sitä lokaria kattellut sillä silmällä mutten ole onnistunut erottamaan mitään merkkejä kolarikorjauksesta. Pitäis vissiin päästä kattomaan sitä takapuolelta - ne ovat vähän huonommin viimeisteltyjä yleensä.

          Olen miettinyt, että jos se olisi hiekkapuhaltunut siitä reunasta puhki ja lähtenyt siitä ruostumaan? Maali on selvästi kulunut jollain tavalla puhki siitä missä pelti tekee 90 asteen kulman sisäänpäin.

          Heittäkääs joku hattuarvio vielä korjauskustannuksesta. Kiitos.

          Tässä pari kuvaa ko vauriosta, sori auto on likainen:
          Yleiskuva, sauma ylhäällä on bensatankin luukku
          Ja lähempää, lokarin ja puskurin väli

          Comment


            #6
            Tuosta voisi saada Dremelillä ja teräsharjalla aika vaivattomasti ainakin ei-ruostuvan. Dremeliin ei kannata laittaa kovin paljon kierroksia (tikkuja on tylsää nyppiä irti poskista ja paidasta yms).
            Noin pienen voisi paikkamaalailla minipensselillä sinkkimaalilla, aidolla pohja- ja pintamaalilla ja lakalla tai sitten kohtuullisella menestyksellä olen tehnyt hätäpaikkamaalauksia Hammerilla tai Hammeritella. Ainakin vanhaan valkoiseen Hammerin valkoinen käy "suoraan". Pitää vettä pari vuotta.

            Hyvän tekeminen onkin sitten ihan toinen juttu, eikä edelliset liity siihen oikeastaan mitenkään

            Comment


            • #7
              Pistehiekkapuhaltimella ruosteet pois. Heti välittömästi päälle sinkkikittiä. Sitten hiontamaalia + pintamaalia.

              Onko ns. Suomiauto?

              Comment


                #8
                Ei, Saksantuontipelihän tuo on.

                Comment


                  #9
                  Sanoisimpa että tuo on jo kertaalleen korjattu, siltä ainakin näyttäis.
                  Zekkaa www.shinetec.fi ja soittele niin voidaan tehdä jonkun näköinen
                  kustannus arvio... Samoissa tiloissa missä teen kiillotukset, on hyvä automaalaamo...

                  Comment


                  • #10
                    Audi a4 b5, ruostetta pohjassa.

                    Hei, tuli tuossa renkaita vaihdettaessa huomattua semmoinen asia että audissa on pohjasta edestä päässyt tuo alkuperäinen massa vähän kuoriutumaan paljastaen pellin ja sitä myötä ruostumaan.

                    Isosta alueesta ei ole kyse, eikä myöskää kovin syvälle ole ruoste kerinnyt, lähtee vähän raaputtamalla pois, nyt kysyisin semmosta mikä olisi fiksuin veto näin ennen talvea suojata tuota paikkaa, laittaa jotain rasvaa tai muuta tököttiä? Ja onko muilla ollut pohjan kanssa samanlaisia tapauksia.

                    Kiitoksia jo etukätee vastauksista

                    Comment


                      #11
                      Hio ruosteet pois ja sitten laita pensselillä joku hyvä maali sinne. Itse olen tykästynyt Temacoat RM40 maaliin. Sitten pihjamassa päälle.

                      Comment


                      • #12
                        Tarkoitus olisikin tehdä noin, mutta se homma täytyy kesälle jättää, täälläpäin lunta jo maassa eikä oikein paikkaa laittaa.

                        Lähinnä etsin keinoa ehkäistä tuon leviämistä talven aikana, ettei tarvitse kesällä sitten hitsailla, vaikka näissä taitaakin olla pelti jo senverta paksua ettei ihan heti läpi menekkään.

                        Comment


                        • #13
                          Laita Dinitrolin kotelosuoja talveksi kyllä se juuri tuon voi kestää.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitos vinkistä pitääpä käydä purkki ostamassa tuota dinitrolia, hätäpäissäni suihkautin sinne jo crc multilubea joka tarttuu ja suojaa vedeltä.

                            Comment


                            • #15
                              ML on sitten semmosta todella juoksevaa joka tekee ohuen tahmean kalvon, ihan jees jos pitää koteloihin ruiskuttaa, valuu kivasti ja tunkee läpi pienistäkin reiistä. Combi wax on paksumpaa vaaleaa vahaa. Esim takaluukkuun ja oven sisään hyvää, ei mm valu omaan niskaan eikä paljon muutenkaan.

                              Comment


                              • #16
                                Huomenna olisi tarkoitus tuo pikkukohta käsitellä dinitrol ML aineella, sellanen kyssäri vielä että kärsiikö tuota tuolla ulkona +2 asteisessa kelissä suihkutella vai onko ehdotonta että on lämpimässä paikassa? käyttölämpötilasta ei tuntunut tietoa löytyvän mistään.

                                Comment


                                • #17
                                  Ois siinä lämpimässä varmaan vähemmän kosteutta pellissä, mutta en tiiä onko tuo niin tarkka kun kuitenkin plussan puolella on.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sitä pintakosteutta voisi pellistä poistaa ennen ruiskutusta vaikka lämpöpuhaltimella. ML purkki kannattaa säilyttää ennen ruiskutusta sisälämmössä niin tulee hyvin purkista ulos. Itse laitan yleensä kahtena peräkkäisenä päivänä niin tulee paksumpi kerros.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hei, kiitos teille vinkeistä näillä jatkan eteenpäin, huomenna puhdistan alueen tuosta rasvasta mitä siihen hätäisesti ruikkasin suojaksi ja lämmittelen vähän puhaltimella jonka jälkeen käsittelen dinitrolilla, ensi kesäksi jää sitten alueen perusteellinen kunnostus.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pyöränkaarissa ruostetta

                                        Pyöränkaarissa on pieniä ruoste kohtia. Ei siis ole läpi asti ruostunut mutta omaa silmää haittaa. Mitä tuolle vois tehdä, pitääkö alkaa hiomaan ja maalailemaan vai voisko selvitä jotenki helpommalla? Vaikuttaako tommoset raudanpoistoaineet mitenkään tuohon?

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuollaisen korjaaminen, siten että se kestäisi kauemminkin kuin yhden vuoden, on aika töisevää. Kaikki ruoste pitää saada ensin pois, todellakin kaikki. Jos pelti on päässyt ruostumaan, niin ruosteen poistamiseen hiekkapuhallus on aika varma keino. Myös jotain happopohjaista ruosteenpoistoainetta, Deox Gel tai vastaavaa voi käyttää. Mutta se ei ihan riitä että ruosteen poistaa vain lokasuojan ulkopuolelta, ruostuminen kun on voinut alkaa lokasuojan sisäpuolelta ja ruoste pitää poistaa myös sieltä. Tarkoittaa siis sitä että kaikki ruoste täytyy saada pois. Kun ruoste on saatu poistettua, niin joku 2K epoksimaali pohjamaaliksi on aika hyvä. Jotkut käyttävät happomaalejakin.

                                          Ruoste on siitä ikävä kaveri, ettei tarvita kuin yksi huokonen jossa on pieni ruostetäplä, se lähtee sieltä leviämään, siksi hionta ei ruosteen poistoon ole oikein hyvä keino.

                                          Raudanpoistoaineella ei tuossa hommassa tee mitään, se on tarkoitettu nimenomaan raudan poistoon, ei ruosteen poistoon.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ajattelin kysyä mitähän tällainen ruosteenpoisto ja maalaus maksaa, kun tarkoitus on pitää toi oma hamaan loppuun asti; eli oven nurkkaan on ilmestynyt noin peukalonpään kokoinen kukinta mistä maali on jo hilseillyt. Tarkemmin tutkaillessa myös alahelman ja lokarin välissä näkyy ruostetta. Myös kummallisesti takaspoilerin alla näkyy ruosteen alku.

                                            Tarkoitus ei ole tehdä itse, kun ei ole vehkeitä eikä kokemusta. Mitä kannattaa ottaa huomioon kun pyytää tarjousta?

                                            Ja jos jollain on kokemusta, kuka tekee hyvää jälkeä Joensuun seudulla, niin vinkkiä otetaan vastaan

                                            Comment


                                              #23
                                              Aika vaikeaa se on arvioida näkemättä sitä omin silmin. Ja siltikin monesti piilosta löytyy lisää ruostetta joka nostaa kustannuksia. Ja eri asia on se että
                                              miten hyvin joku tekee ruosteenpoiston...

                                              Comment


                                                #24
                                                Kuten okkim tuossa sanoi, muuttujia on monta - tuohon vielä lisäksi se, että riippuu huomattavan paljon tekijästä. Kunnolla tehtynä nelinumeroinen summa kuitenkin.

                                                Valitettavasti en osaa firman suhteen neuvoa vaikka sama paikkakunta, kun ei ole kokemusta... Tänä päivänä kai löytyy netistä arvostelut melkein kaikista :D Jonkin autojerryn kautta kai saisi kätevimmin tarjouksia?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Nuo piilopaikat on usein täysin mahdottomia puhdistaa ruosteesta. Yksi esimerkki liki mahdottomasta paikasta puhdistaa on kahden pellin liitos, jossa pellit on pistehitsattu limittäin tai jos pelti on kantattu siten, että se on kaksinkerroin. Sitä mitä peltien välissä on, ei pysty mitenkään näkemään saati puhdistamaan. Jos siellä on ruostetta, se tulee sieltä kyllä vielä pintaan kummittelemaan.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Sellaisia voi yrittää hoitaa fosforihapolla. Se tekee poistaa ruostetta ja tekee peltiin fosfatoidun pinnan jonka pitäisi suojata ruosteelta. Se pitäisi kyllä saada maalattuakin vielä jos haluaa hyvän. Aika hankalaa on jos se on peltien välissä.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X