Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Korin osien säätäminen ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Korin osien säätäminen ?

    Terve.. Semmoinen seikka on audissani pistänyt mietittymään, että pystyykö esim. konepellin korkeutta säätelemään. Itsellä vänkärin puoleisen umpion ja koenepellin väliin mahtuu sormet, mutta kuskinpuleiseen ei . Taitaa sentin luokkaa olla korkeusero.
    Autoon on ehkä tehty ennen myyntiä n. 0.5v sitten jakopääremontti, niin varmaan silloin on tämä korkeusero tullut ellei autoa ole mällätty tai vastaavaa. Sitten ovista kysyisin samaan viitaten, että voiko niitä säätää vai täytyykö saranat uusia jotta saa kuin uudet.

    Alla kuva siitä keulan ongelmasta. Näkyy selvemmin kohtisuoraan katsottuna, mutta ei ollut nyt sellaista kuvaa
    Attached Files

    #2
    Konepellin alapinnassa on etureunassa nurkissa yhdet kumit tatit millä säädellään. Ulos tai sisään pyörittämällä. Ja sitten suunnilleen masin ylänurkkien kohdalla on samanlaiset.

    Comment


    • #3
      Tai sitten otat etupuskurin irti ja laitat koko keulan raudat suoraan avaamalla puskurin kiinnikkeet. Voi olla vinossa keulan aukaisun jäljiltä

      Comment


      • #4
        Siinä keulassa on aika paljon säätöpaikkoja. Koko etukehikkoa Voi siirrellä jonkun verran ylös alas ja sivuille irrottamalla puskurin ja käyttämällä aisan päiden pultteja löysällä. Tällöin liikkuu myös konepelti kiinni ollessaan sekä valot. Suosittelen tätä jos näyttää että konepelti on alempana kuin suojien reunat ja valot ei ole ihan suojien myötäisesti molemmin puolin. Tunkilla on helpointa säätää tarkkaan.

        Jos puskuri linjautuu oikein suojiin, myös valoista löytyy reiluhko säätö. Jos on pre facelift, kannattaa pitää vilkku kiinni umpiossa säädettäessä, että sen saa säätämisen jälkeen myös paikalleen. Umpio mahtuu tulemaan ulos puskuri paikallaan jos on tarvis irrottaa?

        Konepeltiä voi myös niiden säätökumien lisäksi säätää vääntämällä, jos pelti ei halua asettua kumien varaan kunnolla. Alhaalla olevan nurkan alle vaikka puupala ja painaa ylhäällä olevaa nurkkaa alas. Rutinaa voi kuulua, sitä ei tarvitse säikähtää. Tämä on enemmän uskalikkojen säätöä jos säätövara kumeista loppuu kesken.

        Jos ovessa tuntuu nostamalla vähän raollaan klappia, kannattaa hankkia uusi yläsarana ja vaihtaa vain oven puolikas siitä. Se usein riittää. Muuten koko sarana, joka on hankalampi sillä jossain malleissa toiseen rungon puoleiseen pulttiin on vaikea päästä käsiksi. Jos klappia ei juuri ole, voi ovea säätää löysäämällä esim alasaranan rungonpuoleisia ruuveja. Tällöin voi joutua vielä säätämään lukon vastakappaletta joissain tapauksissa.

        Comment


        • #5
          Kiitos laurille ja muille kattavista ohjeista. Tossa jo noita kumitatteja pyörittelin ja tyhjät sai ainakin pois, siis ei enää painamalla klonksu pelti vaan on jämäkkä. Ilmeisesti puskuria ja umpioita pitää säädellä, että saa mieleiseksi. Kasvo vaan noi raot, mutta konepelti on nyt lokarien tasalla ja umpion ja konepellin rako molemmillapuolin suunnilleen sama. Konepellin lukkoosaakin yritin ja sainkin sentin alemmas säädettyä, mutta ei vaikutusta ollut. Mutta eiköhän tämä tästä. Pitää apulaitehihna kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa, niin säätelee sitten loput paikalleen. Jälleen oppi uutta! Kiitos siitä.

          Comment

          Working...
          X