Elikkäs ostin S4 AAN Koneella ja laitoin Wilwoodin Superlite nelimäntäiset satulat 310mm levyillä ufojen tilalle..joten kysymys kuuluu että joutuuko yleensä tällaisissa muutoksissa vaihtamaan pääsylinterin tehokkaampaan? Onko tietoa / kokemusta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 Jarrupäivitys
Collapse
X
-
Riippuu satulan mäntien koosta. Superlite satulaa löytyy varsin monen kokoisilla männillä. Itsellä on ollut urssissa 4-mäntäiset Wilwood superlite:t 44mm männillä ja Wilwoodin 308mm levyillä. En tykäistynyt setupista liiemmälti siinä koska polkimen päällä sai lähinnäkin seistä jotta malmikasa pysähtyi.
Laitoin samaiset satulat emännän A4 b5:een zimmermannin 323mm levyillä ja uusilla paloilla, siinä toimii hyvin. Tiedä häntä johtuiko sitten palojen kovuudesta ettei toiminut urssissa ollenkaan ja toisessa hyvin kun paino eroakaan ei ole kun ~100kg. Pääsylinteritkin ovat kaiketi samankokoisilla männillä. Superliten satulaan löytyy muistaakseni lähemmäs 10 erikovuista palaa.Viimeksi muokannut hoff4; 1.8.2012, 11:41.
-
Taitaa tulla tehosimesta se ero. C4 S6 ja C5 S6 jarruja tässä nyt käpistellyt ja uusinut, molemmissa samankokoiset levyt ja HP2 jarrut. Silti uudempi pysähtyy todella paljon pienemmällä poljinvoimalla. Jarruvoimaa molemmissa on saman verran, ainakin katsatusaseman jarrydynon mukaan. Urssin pommipohjainen systeemi ei varmaan ole ihan niin pähee kuin B5/C5 tms.
Comment
-
Kannattaa ensin kokeilla vakiopääsylinterillä. Jos tehokkaampaa (suurempi halkaisija) pääsylinteriä laittaa, niin silloin poljinvoiman tarve kasvaa (mutta jarrupolkimen liike on pienempi), jotta saadaan sama jarrutusteho, kuin pienemmällä pääsylinterillä.
Eli jos vakiopääsylinterillä jarrupolkimen liikerata ok, niin ei kannata laittaa ainakaan isompaa pääsylinteriä.
Uudemmissa malleissa tosiaan paljon tehokkaampi tehostus, joka luo harhan tehokkaammista jarruista. Esim. B6 lyö absit päälle asvaltilla samalla voimalla mitä B4:sta jarrutetaan normaalisti.
Comment
-
Satulan mäntien halkaisija sen määrittää. UFO urssissa on edessä 2 kpl 60mm mäntiä. Tai itseasiassa voit laskea että neljä yhteensä, kun kelluva satula ;)
Mäntien pinta-ala määrittää pääsylinterin tarpeen. Esim Seat Brembot on hyvin lähellä alkuperäistä kun laskee pinta-alat, samoin esimerkiksi Mov'it on sovittanut männät alkuperäiseen :)
Porschen brembot on myös hyvin lähellä alkuperäistä mäntäalaa, halkaisija toki kasvaa.
Comment
-
Sellainen pikku nyanssi vielä, että taitaa urssissa olla tehtaalta jo mallisarjan suurin. Eli isompi pääsylkkä menisi custom-hommiksi.
Comment
-
Tarkoitus olis muuttaa/päivittää Urssin ufot johonkin muihin jarruihin ja kyselin tuolta CAC:ta HP2 jarrusettiä,
http://homepage.internet.lu/customau..._v8.htm#BRAKES
mutta Paul kirjoitti seuravaa:
Our HP2 calipers id designed to fit the Audi 100 /200 suspension arm...it
will not work at all in the V8 or 20020v suspension arm.
BUT there is some good news on this...if you can find a suspension arm from an Audi 100 (C4) ...NOT S4!...Audi 100 V6 ...or the Audi 100 2.3 / 2.0 / 2.5...etc...then you don't have to do any of the stuff that guy is going with all the modification ...just take our caliper and disks ...mount then
and that is it.
Eli onko noita HP2 jarruja kahta eri versiota?
Comment
-
Vaihtelin tuossa HP2 jarrut paikoilleen ja mietin, että miksi kaikissa ohjeissa käsketään poistamaan se ylin pultin kiinnityskorva? Tiellä se ei ole, eli onko syy kosmeettinen, katsastusta varten vai jokin muu?
Toiseksi, noissa omissa jarruissa ei sisemmät palat tulleet mitenkään kiinni... uloimmissa pultilla sieltä jarrupalan päästä, mutta puuttuuko multa joku kiinnitysrauta noista?
Comment
-
Custom auto craft, eli tuo hp2 päivitys urssiin, kysyin sieltä ja vastaus oli kutakuinkin sama kuin ylempänä. Onko nuo nyt erillaiset kuin muut hp2:set ja eivät modaamallakaan mene Urssiin?
Vähän joutuu selamaan jotta löytyy ne hp2:set. Hinta on nuissa aika miellyttävä.
Comment
-
Eli tuon CAC:in kitin onnistuisi laittamaan urssiin, jos vaihtaa jotkin "ei ässän" tolpat alkuperäisten tilalle?
Alkaisi jarruhommat olemaan itselläkin ajankohtaista, kun oma urssi olisi tarkoitus saada hiljalleen ajoon ja UFOt tuli siitä pöllittyä aikanaan V8:iin.
Comment
-
-
Kiitos tiedosta Killeri, en ollut moista huomannut edes. Harmi homma, täytyy kehittää jotakin muuta.
Olenko ymmärtänyt oikein, että A6 bittiläisen alu-HP2:t menis UFO-tolppaan samalla tapaa kuin S4 bitin satulat, mutta levyt pitää olla eri ET:llä?
Comment
-
On käytetty vaikka mitä, B5 S4.n, A8 D2 pre-fl, S6 C4, hopsis kirjoitteli yleempänä että C5 S6:n kävisi. Mitta ne levyt mitä nyt on siellä, eli halkaisija ja paksuus ja sen mukaan etsimään uusia levyjä. Älä unohda että levyn ETkin pitää olla mahdollisimman lähellä.
Tässäkin keskusteltu asiasta: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...siin-jarruihin
Comment
-
https://www.bremboparts.com/europe/en
Tai tuolta mitoilla.
Ei näköjään mene suoraan. Paina Search our catalogue. Ja sitten oikeasta yläkulmasta dimension.
Comment
-
mikaks on sitten perus HP2:sen levyt, 314x30, kts tästä: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6.../6/615-615050/
Comment
Comment