Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 ihmeellinen valojen suuntausvika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B6 ihmeellinen valojen suuntausvika

    Oli tuosta emännän B6:sta vasen umpio irti ja käväsin sen nyt hämäräs säätääs samalle korkeudelle oikeen puolen kans. Huomasin ku pellin pudottaa kiinni niin molemmat valokuviot hyppää ylemmäs, molemmat eri korkeudelle. Sit ku valojen suuntausvipua käyttää kolmosella ja laittaa takas nollaan niin molemmat on taas niin ku pitää. Mikä ihme tuon voi tehdä? Mikä virka on sillä umpion torx-kantasella ruuvilla joka pönkää siihen lukkopelliin, mitä sillä säädetään? Normihalogeenit kysees.

    Huomasin kyllä ku ruuvasin korkeussäädön ruuvia että siinä olis jotenki "tyhjää" ku vaihtaa suuntaa ruuvates.

    #2
    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
    Oli tuosta emännän B6:sta vasen umpio irti ja käväsin sen nyt hämäräs säätääs samalle korkeudelle oikeen puolen kans. Huomasin ku pellin pudottaa kiinni niin molemmat valokuviot hyppää ylemmäs, molemmat eri korkeudelle. Sit ku valojen suuntausvipua käyttää kolmosella ja laittaa takas nollaan niin molemmat on taas niin ku pitää. Mikä ihme tuon voi tehdä?
    Lonkalta heittäisin että konepelti osuu noihin valoihin, kokeile työntää niitä syvemmälle tuulilasia kohden.

    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
    Mikä virka on sillä umpion torx-kantasella ruuvilla joka pönkää siihen lukkopelliin, mitä sillä säädetään?
    Onks tää se millä saa säädettyä sitä valon asentoa syvyyssuunnassa että kun sen ruuvin kannan painaa lukkopeltiin niin valot on samalla syvyydellä kun irroitettaessa?

    Comment


      #3
      Mut miten umpiot hakee oikeen kohdan ku säätöä käyttää kolmosella vaikka pelli on kiinni koko aika? Katoin heti sen et osuuko umpioon mut rakoa jää kyllä.

      Comment


        #4
        No sulla on sitte polttimot huonosti paikallaan?

        Comment


          #5
          No ku ei sekää selitä miks oikee kohta löytyy ku korkeussäätöä käyttää kolmosella :) valokuvio on molemmis umpios aiva ok mut jokin on pieles ku pomppaa ku pellin tiputtaa kii eikä muutu avates, vasta sitten ku sisältä säätää.

          Comment


            #6
            Ja jatkoa.

            Otin molemmat umpiot pois ja kattelin josko jotain välystä tai jotain löytyy. Eipä näkyny mitää ihmeellistä. Molemmat umpiot alkuperäsiä, samalla päivämäärällä.

            Nyt ku kävin taas seinää vasten ruuvailees niin rupes näyttään hyvältä ku peltiä pudottelin kiinni. Ei pomppinu eri korkeudelle. Mutta sitte ku sisältä meni ruuvaamaan säätöä kolmoselle ja takas nolliin niin vasen umpio jäi alemmas ku säädön ruuvas takas nollalle. Eikä auttanu enää vaikka kuinka pyöritteli säätöä edestakasin. No, pellin alta taas säätöä samalle tasolle. Johan rupes taas pomppimaan ku pellin pudottaa. Tällä kertaa oikee puoli pysyy paikallaan ja vasen tipahtaa tällä kertaa, ei nouse niin ku aiemmin kirjotin!

            Voiko vika olla korkeudensäätömoottoreis? Molemmat oli kyllä kädes enkä havaannu mitää ylimääräisä välyksiä. Ja mikähän tuon oikeen puolen on korjannu ku ei enää pomppinu?

            e: Korkeussäätömoottorin numero on 1J0 941 295F jonka valmistus olis etkan mukaan pitäny loppua jo -99. Korvaavana käskee käyttää B-loppusta. Silti moottoris on -04 leima. Pitää ny koittaa kokeilumieles "tuhlata" 60€ ja kattoa häviääkö tuo vika ku en yksinkertasesti keksi mitää muuta syytä tähän.
            Viimeksi muokannut horch; 30.7.2012, 23:06.

            Comment


            • #7
              Tulipas tässä mieleen sellainen ajatus, kun sanoit että säädössä on väljää kun vaihtaa suuntaa, niin kokeile säätää molemmat valot samalle tasolle laskemalla, tai nostamalla kuviota. Ei niin, että toista valoa lasket ja toista nostat. Jos moottori joutuu myös rullaamaan tuon väljyyden pois, se selittäisi miksi valot jäivät eri korkeudelle säätelyn jälkeen.

              Comment


                #8
                Ei niin, että toista valoa lasket ja toista nostat.
                Nyt en aiva ymmärtäny mitä ajoit takaa. Niitähän on täs säädetty samalle tasolle mutta ku ei pysy siinä ku pellin pudottaa kii :)

                Comment


                • #9
                  Onhan ne säätömoottorien tappien "pallopäät" kunnolla niissä koloissaan? Ja ehjät?

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                    Nyt en aiva ymmärtäny mitä ajoit takaa. Niitähän on täs säädetty samalle tasolle mutta ku ei pysy siinä ku pellin pudottaa kii :)
                    Luulisin että tarkoitettiin tätä että esim säädät molemmat eka näyttämään liian alas ja sitten siitä säädät oikealle tasolle. Näin minä tuon ymmärsin :)

                    Comment


                    • #11
                      Juuri tätä hain takaa, ulosanti vaan ei ehkä ollut kaikista selkein. :) Tuskinpa tuolla pellin pudotteluun on vaikutusta, mutta jos sähkömoottorilla rullailun jälkeen kuviot on eri tasolla, saattaisi tuo tasoittaa tilannetta.

                      Comment


                        #12
                        Itse tuen myös yllä olevaa teoriaa.

                        Sitten lisään oman valojen suuntaus ongelman:

                        Laitoin keväällä omiin halogeeniumpioihin xenonit lyhkäsiin valoihin. Säädin kohdilleen ja ovat toimineet suh't ongelmitta:)
                        Nyt pimeällä kelillä on joutunut käyttämään pitkiä ja ne eivät enää sitten näytäkään samaan suuntaan kuin lyhkäset. Ensin epäilin, että jommat kummat polttimot huonosti paikoillaan mutta molemmat tarkastanu ja kunnossa. Ymmärtääkseni nuo korkeus/vaaka säädöt säätävät molempia valokuvioita samanaikaisesti, eli polttimot on kiinni samassa "kehikossa".

                        Muuta vaihtoehtoahan tuohon ei jää kuin, että se xenon polttimo on väärässä asennossa kantaan nähden? Olisko kellään kertoa miten pitkän valokuvion tulisi asettautua lyhyeen nähden. Eli kun ajaa seinää vasten esim viiden metrin päähän, kuinka paljon kuvioilla korkeuseroa ja ovatko kuviot "päällekäin"?

                        Comment


                          #13
                          Onhan ne säätömoottorien tappien "pallopäät" kunnolla niissä koloissaan? Ja ehjät?
                          Kyllä on.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla rupes oikee valo säätelemään omia aikojaan miten sattuu. kopasin sähköliittimiä siitä säätömoottorin läheltä ja sillä korjaatu.

                            Comment

                            Working...
                            X