Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KW Variant 1 / säätäminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • KW Variant 1 / säätäminen

    Kyseinen alustasarja eksy huollon yhteydessä alle ja kun olen oikeasti aivan pihalla näistä autoista niin pitää kysyä tällaista. Eli mistä mitataan tuo korkeus, kun säädetään alustaa? Mitataanko se iskarin alaosasta mistä alkaa kierteet kohtaan säätölautaseen? Ja sitten sama toiselta puolelta autoa, jotta saadaan auto samalle korkeudelle?

    Joskus olen kuullu myös, että tuo korkeus mitattaisiin jostain navasta jouseen tms.?

    Hieman jotenkin turhauttavaa kysyä tällaisia kysymyksiä, kun prätkistä sitä tietää kumminkin niin paljon, mutta autoista ei mitään...

    #2
    Sillähän nyt ei varsinaisesti ole väliä mistä mihin sen mittaa, jos tarkoituksena on vain saada molemmat puolet samaan. Kunhan mittaus on helppo toteuttaa. Navasta lokarinkaareen konttorilla mittailevat ja merkkailevat mittoja muutoskatsastusten yhteydessä.

    Comment


    • #3
      Mitataanko se iskarin alaosasta mistä alkaa kierteet kohtaan säätölautaseen?
      mä oon aina mitannu siitä kierteen alareunasta lautasen alareunaan. helppo mitata työntömitalla ja saa helposti molemmat puolet samalle tasalle.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia molemmille! Mittaan siis tuolla tyylillä kuin albazokin. Luultavasti helpoin ja tarkin tapa.

        Soitin myös tuossa äskön nelipyöräsuuntauksesta eri huoltoihin niin he sanoivat, että autossa jos on jo 30-40mm madallusta ei pakosti nelipyöräsuuntaus onnistu, siis täh? Ei ton nyt kovinmoinen madallus pitäisi vielä olla. Ja itsellä juurikin edessä jotain 40-45mm madallusta ja takana 35-40mm ja ainakin hieman perästä tulen tiputtamaan (n. 1 cm) korkeutta lähemmäs keulan tasoa.

        Comment


        • #5
          varmasti pystyy vielä tollasilla madalluksilla säätämään oikeisiin arvoihin. sit ku painaa tosi tonttiin, ni ei enää säätövarat kulmien säädössä riitä...

          Comment


            #6
            Toi kierteistä mittaaminen on ihan hyvä tapa, epätarkka tosin koska auton paino ei ole sama joka renkaalla. Säädön jälkeen pientä testilenkkiä ja sen jälkeen tasaiselle alustalle jossa mittaat edellä mainitun navasta lokarin kaareen mitan->tarvittaessa hienosäätöä.

            Comment


              #7
              Ei tuollainen madallus vielä suuntausta estä, (josko nyt mikään madallus estäisi) eri asia saako tehtaan arvoihin. Jos korjaamossa on käytössä vanhanmalliset kuminauhoilla yhdistettävät mittapäät suuntauskoneessa, voi reilummin madalletun auton puskuri tulla etumittapäiden välisen langan tielle ja näinollen haitata suuntausta. Se on silti kyllä mahdollista tehdä, kunhan käyttää ammattitaitoa. :) Jos meinaa mennä tolkuttoman vaikeaksi, ota yhteyttä niin laitetaan suuntaukset kuntoon.

              Comment


              • #8
                varmasti pystyy vielä tollasilla madalluksilla säätämään oikeisiin arvoihin. sit ku painaa tosi tonttiin, ni ei enää säätövarat kulmien säädössä riitä...
                Hyvä homma! Sillä ei kyllä vielä renkaat ainakaan painu kaarien sisään:) Ja täytyy huomioida toi asia säätäessä alustaa(navasta lokariin) myös. Ja aika jännä sinäänsä kun eilen mittailin takaata niin molemminpuolin on jousista madallusta samanverran, mutta siltikin tankinpuoleinen perä on korkeammalla, kuin oikeapuoli autosta.

                Comment


                  #9
                  Ja aika jännä sinäänsä kun eilen mittailin takaata niin molemminpuolin on jousista madallusta samanverran, mutta siltikin tankinpuoleinen perä on korkeammalla, kuin oikeapuoli autosta.
                  Pienet epätasaisuudet maassa vaikuttaa tuohon asiaan. Kannattaa varmistua ennen lisäsäätämistä, että maan epätasaisuus ei aiheuta korkeuseroa.

                  Comment


                  • #10
                    Ite kun oon säätäny pari kertaa alustan on tönäri ollu hukassa. Tällöin oon vaan piirtäny säätölautaseen merkin ja pyörittäny yhtä monta kierrosta kummaltakin puolen. Jälkeenpäin kun on mitannu kaarista keskiön niin on näyttäny ihan tasasesti tippuvan.. Toiminee siis tuokin tapa..

                    Comment

                    Working...
                    X