Onko olemassa pikkukorisiin audeihin ( typ85/89 ) hammastankoa joka tulisi myös vänkärin puolelta koriin kiinni? Sillä konstin sais tuon rintapellin vääntyilyn vähemmäksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pikkukoristen ohjaus
Collapse
X
-
On olemassa tosin olen ymmärtänyt että melko harvinaisia. Ralli peleissä ollut käytössä.
Täällä kuvaa
www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=47182
-
Ihan eka kerta kun tuollainen versio tulee vastaan. Ei silti tarkoita että se todistais mitään, mutta vaikuttaisi tosiaan harvinaiselta kamppeelta. Isokorisen kepukkaahan tuossa voisi koittaa soveltaa, tai sitten vaan vahvistaisi tulipeltiä?
Comment
-
S2 93-96 (eli aby-koneelliset) ja RS2 ovat varustettu 2,5 kierroksen hammastangolla. Vakio tehostettu on 3. Itselläni on tuo nopeampi malli, ja olen sen nopeuteen ollut toistaiseksi tyytyväinen. Tehostamattomaan tankoon saa kuulemani mukaan välityksiä teetettyä ihan järkirahaan, mutta tehostettuun tankoon tuo s2/rs2-tyyppinen on ainoa järkihintainen.
Hammastangon pään eläminen muuttaa aurauskulmia ajaessa. Ei varmasti haittaa 99% käyttäjistä, mutta kovaa radalla ajettaessa soisi kulmien pysyvän just eikä melkein. Omassa autossa en ole osannut ainakaan toistaiseksi eritellä missä vaiheessa tuollaista alkaa tapahtua, mutta voi olla että jos pääsisi ajamaan paremmin tuetulla hammastangolla niin ero voisi olla selväkin.
Comment
-
Elikkä asia on juuri niin kuin Terho sanoi. Tavallaan olen kaverin puolesta kyselemässä, mutta jos toimiva ratkaisu löytyy niin oitis semmoisen laitan. Nuo kilpa-osaston ohjaukset alkaa olemaan kultaakin kalliimpia ja takaan että ostajia on jos myytäväksi semmoinen päätyy.
034 saa nopeutettua ohjausta yhtä kattelin käsissä. Jumitteli aika tavalla. Jostakin kuulin juttua että olisi olemassa jotain ohjauksen nopeuttajaa joka asennetaan rattiakselin väliin. Muistaakseni puolittaa kierrokset.
Comment
-
Jos ei 2,5 kierroksen nopeus riitä, niin yksi vaihtoehto on hommata tehostamaton tanko ja teettää siihen esim. Karpiolalla nopeampi välitys. Tehostimeksi sitten Opelin sähkötehostin tai vastaava.
Comment
-
Juu, mutta ainakaan viitoskoneellista autoa ei mielikseen ruuvaa ihan kokonaan ilman tehostusta. S2-foorumilla tuota ohjaustehostuksen vähentämistäkin ovat protoilleet, eräs oli lähettänyt vaihteen jenkkeihin peukaloitavaksi ja ne olivat siellä muuttaneet vähän sitä venttiilikoneistoa ja tuloksena oli vähemmän tehostava ohjaus. Tuotahan voisi kokeilla myös pumpun painetta alentamalla tms. Pitäisi joskus ehtiä leväyttää tuo tehostinpumppu ja tutkia vähän aihetta tarkemmin.
Comment
-
Kannattaa kokeilla ensin 2,5 kierroksen vaihdetta ja sitten vasta haikailla nopeampaa. En itse kyllä keksi ihan heti että edes ralliautossa tarvittaisiin nopeampaa. Jonkin verran omalla on nyt esim jääradalla pikkien kanssa tullut "rallitettua" ja ohjauksen välitykseen olen aivan tyytyväinen.
Hintaluokka noille aby/adu-vaihteille on kuintekin noin 200e, joten aika edullista mielestäni.
MrC-insinööri voisi suunnitella jonkun tukikalikan, jolla pikkukorin vaihdetta ikään kuin jatkettaisiin? :)
Kiinnihän se voisi tulla juurikin tuonne koriaisan päälle, kuten kilpavaihdekin.
http://www.koraszewski.com/grafika/t.../2007/3170.jpg
Uskon helposti, että esim slikseillä moottoriradalla orkkis antaa periksi aika helvetisti. Mites Kuosmasen kaverin turvakaaret on tehty kojelaudan sisällä? Saisko vedettyä poikkiputkesta alas kolmiot kabiinin puolelle ohjausvaihteen keskikiinnityksen kohdalle? Toki tehdaslämppäri ei mahdu olemaan, mutta lieneekö väliä...
Comment
-
Joo mä tuossa jo eräänä iltana mietin tätä dilemmaa. Yhden ratkaisun keksinkin, mutta se ei välttämättä toimi käytännössä tai ainakaan pidemmän päälle. Pitäisi ehkä tutkia, saisiko tuollaisesta c4-tangosta äpäröityä sen toisen pään jotenkin pikkukoriin.
Comment
-
Comment