Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

18" vanteet ja Eibach alusta A3:een?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 18" vanteet ja Eibach alusta A3:een?

    Päivityksen kohteena oleva auto on A3 tq -01. Autossa on tällä hetkellä tehtaan oma sport-alusta (pudottaa n. 15mm). Autoon tulee jossain vaiheessa Eibach Pro-Kit (pudotus edessä 30mm ja takana 25mm) tai Eibach Pro-Street-S säädettävä alusta (etu ja taka pudotus 25-50mm)

    Millä ET:llä olevat 18 tuuman vanteet ja minkälainen rengastus mahtuu pyörimään noilla em. alustoilla? Mahtuuko esim 225/40 18" rengas ja ET35 vanne?

    Onko jollakulla foorumilaisella kokemuksia Pro-Kit tai Pro-Street-S alustoista vastaavanlaisessa kulkimessa?

    #2
    Ei ole tq, mutta muuten setti mitä haet, eli Eibach Pro Street, 225/40/18 ja vanteet 18*8 et 35.

    Edit: toimimaton linkki poistettu

    Pyörät eivät raavi missään tilanteessa mihinkään. Melko jämäkkä alusta on, eli mitään pehmeintä kyytiä ei tuolla setillä ole odotettavissa. Mutta todella hyvä alusta silti on.
    Viimeksi muokannut sallinen; 5.3.2007, 01:40.

    Comment


    • #3
      Kiitos tiedosta ja etenkin kuvasta!! Jämäkän näköinen paketti sulla. Olinko näkevinäni, että siinä on pienet "roiskeläpät" etukaarissa? Jos on niin mistä moisia saa??

      Taidan yrittää välttää liian kovaa alustaa hankkimalla sittenkin 17 tuuman vanteet ja jonkun tyylii 215/45/17 rengastuksen.

      Nostatko alustaa muuten talveksi?

      Comment


        #4
        Ei pidä säikähtää kommenttiani jämäkkyydestä, sillä jämäkkähän alustan täytyy olla, jos öljypohjasta maahan on 7,5cm. (muovit koneen alta ovat lähteneet kävelemään jo aikoja sitten). Kyllä alusta mielestäni on niin hyvä kuin noin matala voi vaan olla. Esim tietty pintakovuus hävisi pelkkiin madallusjousiin verrattuna.

        Viime talvi taiteiltiin hieman tuotakin matalemmalla sillä tuloksella, että pihaa ei juuri käsipelillä tarvinnut kolata, ellei jäänyt jumiin pohjasta. Myös etuspoileri otti osumaa aika rankasti. Täksi talveksi on todellakin tarkoitus nostaa maksimiin. Korkeussäätö pelasi talven jälkeen todella hyvin, vaikka kierteitä en ollut suojannut mitenkään.

        Edessä on pienet kuraläpät. Lienevät ihan originelliä Audi-tavaraa.

        ps. 17" näyttää A3:ssa melko pieneltä..

        Comment


        • #5
          Kuullostaa siltä, että taidan päätyä noihin säädettäviin tolppiin. Talveksi alustaa olisi kuitenkin tarvetta korottaa jos mielii säästyä enemmiltä harmailta hiuksilta. Kesän ratakierrokset taas vaativat tyystin toisenlaiset säädöt. Onko nuo Eibachin tolpat muuten millaiset säätää? Niin ja kun hankit nuo Eibachin tolpat niin saitko pitää vanhat tolpat vai jouduitko antamaan ne vaihdossa?

          Taidan jatkaa Jagobipainia itseni kanssa noiden vanteiden tulevasta koosta! Ulkonäköseikat ja ratailu puoltaisiva isompia 18 tuuman vanteita. Toisaalta valtakunna tieverkoston paikoitellen hämmästyttävän yllättävä kunto puoltaisi pienempiä (17 tuuman) ja sitä kautta kestävämpiä vanteita. Myssyssä on pyörinyt myös ajatus vanteen ja renkaan painoista. Ajatuksena oli pyrkiä pitämään tulevan vanne-rengas-setin paino n. 20kg:ssa (mieluummin alle).

          Comment


            #6
            Ei tarvinnut antaa vanhoja vaihdossa. Alustan tuleminen kyllä kesti monta kuukautta, kun ei ollut edes tehtaalla varastossa.

            Säätämisen olen aloittanut puristamalla jousen kasaan jousenpuristimella ja sen jälkeen putsannut kierteet hammasharjalla. (Jordanin kolmekulmainen on tässä kätevä.. ;) ) Kun kierteet on putsattu ja jouset puristettu, niin lautaset pyörivät herkästi. Työntömitalla olen ennen pyörittelyä mitannut kierteiden pituudet, ettei tarvitse arvailla kuinka paljon tarvitsee säätää.

            Comment


            • #7
              Ulkonäköseikat ja ratailu puoltaisiva isompia 18 tuuman vanteita.
              Ulkonäköseikat ymmärrän, mutta radalle suosittelen lämpimästi ainakin tuuman pienempää vannetta. Varsinkin jos paino huolestuttaa. Laita 18" vanteet sitten kun jarrut kasvaa ulos 17" vanteesta.

              Comment


                #8
                Nostetaan vanha aihe ylös, kun olisi vannepäivitys mielessä tulevalle kesälle, kokona 8,5 x 18. Tilanne on etupäässä nyt se, että 8 x 18 et 35 vanne ja 225/40/18 ja 235/40/18 rengastus mahtuu juuri ja juuri pyörimään ottamatta tolpan säätörenkaaseen kiinni. Madallettu niin, että pyörät ovat kaaren kanssa tasoissa edessä ja takana.

                Mikä olisi sopiva et tuolle 8,5 vanteelle? 30? Jääkö liian sisään? 25 taitaa tulla jo liian ulos?
                Saatavat et:t katseltuun vanteeseen ovat 30 ja 35, eli näitä pienemmät menee spacerihommiksi..

                Montussa tilannetta tarkastelemalla asiaan löytyisi varmasti selkeyttä, mutta kun sinne monttuun on tällä hetkellä niin paljon matkaa, ettei ole oikein järkevää vain mennä toteamaan, että täysin tekemätön paikka..

                Jottei menisi liian helpoksi, niin olisikohan 9,5 tuumainen eteen ja taakse aivan mahdoton ajatus?

                Comment


                  #9
                  Itse itselleni vastaten: Tällä alustasetillä & madalluksella 8" leveyttä ja ET 35 on ainoa toimiva yhdistelmä. Edessä ei ole yhtään varaa ottaa sisäänpäin ja takana vastaavasti ei yhtään mahdollisuuksia ottaa ulospäin. Hieman muokkaamalla kaaria saisi tarvittavan tilan, mutta vaatisi kaarien uudelleen maalauksen. Mietitään..

                  Comment

                  Working...
                  X