Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 ja t81/85 quattro pulttijako

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ44 ja t81/85 quattro pulttijako

    Pulttijako taitaa olla yhtä häilyvä kun 80 sarjassakin....Kun kaikki opukset näyttää että pitäs olla kaikki quattrot 5 pulttisia mutta silti 4 pulttisia on maailma väärällään ja seassa 5 pulttisia.

    Itselle tuli vastaa tuossa 1990 loppuvuoden q:ssa että on 4x108 jako eikä 5x112 jako....

    Onko tohon oikeesti jotain sääntöä että missä se raja menee vai onko sitä ollenkaan :)
    Viimeksi muokannut TeroPee; 18.7.2012, 18:36. Perustelu: otsikko selkeämmäksi

    #2
    Muokkaa otsikko esim. Typ44 ja t81/85 quattro pulttijako.

    q-lötköissä on 5*112 jako niinkuin myös 80-sarjan s2:ssa. Uudemmissa 80/coupeissa ja varsinkin cabriossa voi sitten olla myös 5*112. Tekniikan vaihdot on asia erikseen.
    Audi quattro on myös 5pulttijaolla, vanhat 80/90 kantit ja t85 coupe quattrot taitaa olla 4*108. Joku varmistaa?
    Viimeksi muokannut vV8m5; 13.7.2012, 17:13.

    Comment


    • #3
      No ongelmahan on siinä että tuo on typ44Q ja siinä on 4x108 jako ja on 1990 loppuvuodesta valmistettu vin-koodin mukaan....:)

      Comment


        #4
        Eipä ole kaikissa typ44-quattroissa 5x112 jakoa. Olen nähnyt kumpaakin.

        Comment


        • #5
          Hyvä että joku on nähnyt niitä :) luulin jo että on tullu kovalevylle pvät täyteen kun kaikki paikat väittää että pitäs olla 5 pulttia mutta kun ei ole.

          Comment


            #6
            Juu pre-facelifteissä (uppokahvasissa) 90 - 91 vuotuisissa ja 2.3 (nf-moottori) on noita ollut.
            Alkupään 100:t quattrot tai turbo on taas 5x112 jaolla vuoteen -88 asti, pintakahvaiset lötköt.

            Comment


            • #7
              Elikkäs juu. Jotenka ne on sitten vaan jotain varastotyhjennysmalleja ;) Mutta hyvä että asia selkisi edes jotenkin. Pikkusen uusi tuttavuus tuo audi vaikka niitä pitkään olenkin kuolannut. Ja huomenna nouto ja reipas 300 kilsaa koeajoa.....

              Comment


              • #8
                Tämä pulttijako on herättänyt ihmetystä tällä foorumilla aiemminkin, eikä varmaan kukaan tajua, minkä logiikan mukaan jako 4x100/4x108/5x100/5x112 -perheisiin menee.
                Voisi kysyä että onko tässä mitään järkeä, eikö esim. 5x112 -jako kaikissa malleissa olisi kaiken järjen mukaan hyvä ratkaisu?

                Comment


                • #9
                  Minulta löytyy myös 100 Typ44Q facelift 2.3L nf koneella ja nelipulttilissa navoilla.
                  Kysyisin tässä sivussa että mitä kaikkea tarvii siihen että saa viisi pulttiseksi?
                  Navat, jarrulevyt ja eteen G60 jarrut on jo vielä laakerit taitaa mennä hankinta listalle?
                  Ja lisäksi löytyy pre-facelifti 5000 purku auto josta meinasin etutolpat kunnostaa mutta käykö ne ristiin uudemman kanssa? Ainakin abs anturi on eri näköinen.

                  Comment


                    #10
                    Onko siitä jotain käytännön hyötyä vaihtaa navat? Vanteiden takia? :)

                    Comment


                    • #11
                      Eipä siinä taida olla muuta hyötyä kun vanne valikoima ja hiukan isommat jarrut eteen. Tosin on kyllä haaveissa vaihtaa MC kone keulalle jos sen edes saa niin mahtaakos alusta muutoksiin kuulua navat ja jarrut.

                      Comment

                      Working...
                      X