Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Nappulanastat"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • "Nappulanastat"

    Eli kellään kokemuksia sellaisista kunnon nappulanasta talvirenkaista? Kitkat tuntuvat jäällä vähän huonoilta ja olisihan nappulanastat ehkä paremmat pidoltaan kun kitkat. Eli en meinaa nytten mitään normaali nastakumeja. Meinaan sellaisia vähän "offroad" kumeja.

    Ehkäpä vähän tyhmä kysymys.

  • #2
    No tässä tulee toinen tyhmä kysymys!!
    Mitä tarkoitat noilla nappulanastoilla? jotain pallokärkinastojako? Laitappas kuvaa tai linkkiä, noon selventäisi ainakin minulle tätä sun kysymystä ;)

    Comment


    • #3
      heh... en vaan löydä kuvia mistään. Eli samanlaiset kumit kuin maastoautoissa mutta kooltaan sellaiset, jotka mahtuvat henkilöautossa pyörimään.

      Comment


      • #4
        Tarkoitatko mahdollisesti tällaista Nokian Hakkapeliitta 10 tyyppistä kuviota?


        Tuon tyyppinen kuvio oli yleinen 10 vuotta sitten ja siitä ollaan tultu paljon eteenpäin kehityksessä. Nykyisin alkaa olemaan kaikilla valmistajilla lamellipintaa nastarenkaissa ja pinta muistuttaakin hieman kitkarengasta. Esim. nyt myynnissä oleva Hakkapeliitta 4 toimii varmasti paremmin normaalissa ajossa ja eri keleissä kuin vanha 10. Nokian kymppiä myydään nykyään ilmeisesti vain Venäjällä ja Jenkeissä... Parhaan pidon jäälle saa kun ostaa kumit mitkä voi nastottaa oman maun mukaan ja pyytää sitten rengaskauppaa ampumaan kumiin vaikka pakettiautojen nastoja kunnon ulkonemalla. Ei laillista, mutta onpahan pitoja, ainakin niin kauan kuin nastat pysyy paikallaan :)

        Ja off-roadiin on sitten ihan omat renkaat, niillä ei tee jäällä mitään.

        Comment


        • #5
          okei asia selvä, tuollaisia juurikin tarkoitin. Eli siis hommaan vain normi nastakumit. Kiitoksia vastauksista!

          Comment


            #6
            Kannattaa muistaa, että vaikka esimerkiksi Lantikan Defenderi menee jollain renkailla kivasti, niin osa syy löytyy auton keveästä kokonaispainosta (muistaakseni 50kg alle kuorma-autoksi luokittelusta) ja pitoahan noissakin haetaan alhaisilla paineilla. Silti se prkl aina välillä keikkuu metsässä jonkun kannon päällä akselistaan... ;)

            Comment

            Working...
            X