Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pyöränlaakeri gallup A6/C6/4F---A4/B8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kiitos!

    Näin sen itsekin ajattelin olevan. 190 tkm ajettu ja kuskin puolen laakeri päästelee pakoputkimaisia ääniä. Motonet ja muutkin kaupat tarjoaa molempia kokoja ja SKF katalogi tarjosi 92 mm versiota. Sparetolta näytti saavan SKF ja FAG edullisesti.

    Comment


    • A6 C6; 210 tkm molemmat takalaakerit vaihtokunnossa, nyt 230 tkm ja meni molemmat etulaakerit. AK24 tilasin uudet, ja kun uudet navat eteen maksoivat parikymppiä, en jaksanut alkaa vanhoja irroittelemaan.

      Comment


      • Kuinka nopeasti B9 Audista alkaa pyöränlaakerit menemään? Omasta 2017 vuotisesta A5 quattrosta jossa mittarissa 105tkm alkaa vasemmalta edestä kuulua sellaista hiljaista ”onttoa huminaa”. Ääni alkaa jo siinä 40kmh kieppeillä. Poikkeuksena aikaisempiin laakerivikoihin tämä ääni ei muutu kun mutkittelee, tai jarruttaa, ei edes muutos jopa kun sammuttaa auton vauhdista.. Humina vaan on ja pysyy.

        Onko muilla ollut samanlaisia oireita?

        Comment


          Voi se olla rengaskin, mutta laakeri myös. Aika vaikea joskus omin voimin selvittää. Renkaan "syyllisyyden" voi tietysti jäljittää vaihtamalla renkaan paikkaa.

          Comment


          • Olipahan tiukasti laakeriyksikkö kiinni, liekkö olisi liukuvasarallakaan lähtenyt..

            Click image for larger version

Name:	laakeri.jpg
Views:	300
Size:	110,3 Kt
ID:	1947178

            Comment


            • En usko että ois liukuvasaralla lähtenyt. Tuollaisissa tapauksissa olen ottanut koko olka akselin pois ja painanut prässillä laakerin pois. Toki siihen pitää olla vehkeet joten lähtee tuolleenki. Mutta tiukassa on ollut!

              Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
              Voi se olla rengaskin, mutta laakeri myös. Aika vaikea joskus omin voimin selvittää. Renkaan "syyllisyyden" voi tietysti jäljittää vaihtamalla renkaan paikkaa.
              Joo vaihtelin renkaiden paikkaa, ei ollut vaikutusta. Käytin korjaamollakin arvuutuksessa mutta kuten ounastelin, helpoin keino oli todeta rengasmeluksi. Noh, täytyy pistää laakerit tilaukseen ja vaihdella kerran viikossa yks nurkka, saapa ainakin laakerit viivattua yli ongelman aiheuttajana. Se hyöty tietenkin korjaamolla käytöstä oli että sai luottoa alustan olevan muuten kunnossa, samoin vetarit ja voimansiirto niiltä osin mitä nosturilla ollessa niistä voi päätellä. Korjaamolla totesivat myös että takalaakerit alkaa olla jo hieman kuluneet, tuntuu rahinaa kun jousesta pitää kiinni ja pyörittää pyörää. Ei kuulemma pitäisi vielä ääntää mitenkään, eikä kannata vaihtaa, mutta täytyy vielä itse stetoskoopilla kuunnella niin tietää mistä nurkasta alkaa vaihtelemaan.
              Viimeksi muokannut Killeri; 27.9.2022, 10:54. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment

              Working...
              X