B8 08 119tkm oikea etulaakeri. Ihan selkeästi oli päässyt vesi sisälle, kun vaseliini oli mennyt ruosteen väriseksi. Alkoi vaimeana jurinana ja reilun kuukauden päästä vaihdoin. Väljyyttä oli jo sen verran, että oli hieman kuluttanut abs anturia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pyöränlaakeri gallup A6/C6/4F---A4/B8
Collapse
X
-
omassa 4f quattrossa molemmat etu ja oikea taka 301tkm ja alkuperäiset. Alta viikossa aivan tolkkutomaksi ulinaksi ja kaikissa vettä ja ruostetta sisällä. Jännä että kaikki meni "samaan" aikaan. Olisin vaihtanut vasemman takalaakerinkin mutta ei ollut laakereita kuin 3 hyllyssä. Nyt taulussa 358tkm eikä ainakaan vielä äännä.
Comment
-
-
B8 2011, vasen etupyörän laakeri vaihtoon 141tkm kohdalla. Edellisen kerran on vaihdettu VAG-orkkisosa 14kk/30tkm sitten eli varaosatakuun piikkiin menee. Sitä ennen olikin laitettu ilmeisesti ei-orkkislaakeri alkuperäisen kulahdettua, tarvikelaakeri oli kestänyt kokonaista 6tkm.
Comment
-
2013 A6 4G allroad ja 129 tkm ja oikea etupyörän laakeri menee vaihtoon, ei pitkään tässäkään mallissa kestänyt. Äänteli hieman jo 5 tkm sitten ja nyt pahentunut reilusti. Ääni pienempi kun ilma-alusta alhaalla ja huomattavasti kovempi kun yläasennossa, camberissa vähän varmaan eroa.
Comment
-
2012 Allroad, vasen etulaakeri meni 240tkm, näytti olevan alkuperäinen kun oli sen verran hanakasti hepettunut kiinni irti, että piti leikata irti
Comment
-
2013 B8.5 Avant meni 225tkm, ennen kuin täälläkin vasen etulaakeri alkoi ääntämään. Autossa merkkiliikehistoria ja huoltosoppari Saksan ajoilta, eikä historiassa mainintaa laakerivaihdoista. Kai se on uskottava että orkkis kesti noinkin pitkälle.
Comment
-
B7q ja 378tkm; kuskinpuoleinen etulaakeri jollottanut jo jonkun aikaa, uusittu kertaalleen max.50tkm takaperin ja laakeri luultavasti kärsinyt täristäneistä ylikoon pyöristä. Tilalle tulee FAG (~70e), vanhasta ei tietoa ennen kuin sen purkaa.
SKFää tarjottiin alkuun, mutta pyysin katselemaan FAGn. Hintaeroa jälkimmäisen hyväksi reilu 10e. Erikoista kyllä, jos FAGin paketista löytyy SKFn tekele. Ja erikoisempaa on jos se halvempana kestää paremmin kuin SKF-laakeri SKF:n paketoimana.
Comment
-
Eileen vaihdettiin Allukkaan toinenkin etulaakeri, kunnosta päätellen alkuperäiskapistus sekin... Eli molemmat laakerit kesti aika tarkalleen 250tkm. Aika tasalaatuisia.
Asentajakaverin kanssa spekuloitiin, että oliskohan tehtaalla ollu näillä laakereilla myös 2 hyllypaikkaa, kun tarvikeosat löytyy myös kahdella osanumerolla ****-6 ja ilman tota kutosta, toinen on roskaversio ja toinen "normaali/hyvä", ja noita halpaversioita olisi ollut enemmän "hinnat alkaen malleissa", kuiteskin esimerkiksi A6:ssa hintahaitari suomessa on ollut 40keu-~100keur, niin kyllä se hintaero muustakin tulee kuin pelkästä ilmasta.
Comment
-
Jaapasenjoo, mulla olikin nilkka sen verta hapettunut, että laakeri himpun väljä nilkan reikään eikä keskity kunnolla. Tässä lienee syy uusienkin jarrulevyjen kieroutumiseen.
0,5mm shimmilevyllä tuon olisi voinut saada timmiksi, muttei tähän hätään sellaista ollut.
Katotaan kauanko uusi laakeri (tulikin SNR eikä FAG) kestää ja seuraavaksi purkuautosta nilkat (+kaikki ympärillä) tuohon.Viimeksi muokannut vV8m5; 29.6.2018, 21:19.
Comment
-
Ei kumpikaan?
Ota ennemmin FAG
https://spareto.fi/tuotteet/713-6109...anlaakerisarja
Niistä hyviä kokemuksia itsellä ja kuullut myös muiden suosivan. Tuolla ylempänä mainitsemastani FAG:n paketissa tulleesta SNR:stä ei vielä oikein mitään sanottavaa.
Comment
-
Snr, skf ja fag on kaikki isoja globaalisti operoivia laakeri/komponenttitaloja. Laadukasta tavaraa laittoi minkä hyvänsä. Viine aikoina on Fixuksen pojat tarjonneet SNR-valmistetta, joten sitä on laitettu minun pajalla melkeinpä yksinomaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Petri R Näytä viesti2015 farkku B8,5 quattro ja 80tkm meni kuskinpuolen laakeri edestä.
Comment
-
Osallistun op:n galluppiin nyt, kun tämän huomasin. Tämmänen kokemus A4 B8 pyöränlaakereista:
Meillä A4 B8 2011 ja kilsoja joku 276th tjsp. Ekat pyöränlaakerit edelleen menossa. Ei mitään ääniä tai havaittavaa ylimääräistä väljää. Mutta....mutta.... noin 4-5 vuotta sitten eräs Kehä III sisäpuolella toimiva Audihuoltamo diagnotisoi huollon yhteydessä, että autosta on pyöränlaakerit finito (useampi kuin 1 mutta en muista tarkemmin) ja pitää uusia. Auto piti siis ihme ulinaa ajaessa. Aha, ok. En havainnut mitään eroa siinä ajettiinko suoraan vai mutkaan mutta kaipa he tietävät. Laakereita ei sillä samalla kerralla ehditty vaihtaa.
Sattumusten summa ja auto menikin sitten toiseen korjaamoon ja annettiin heille tehtäväksi vaihtaa laakerit. Soittelivat sitten muutaman tunnin päästä ja sanoivat, että pyöränlaakereissa ei ole mitään vikaa mutta renkaissa on ja iskaritkin ovat huonot. Renkaat olivat kuluneet ristiinrastiin ja aiheuttivat sen rallattavan tai ulisevan äänen. Syy epäselvä, joko renkaiden rungossa jotain tai joku muu syy, ehkä ne iskarit? aiheuttaja jäi mysteeriksi. Laitettiin huollossa uudet Bilsteinit ja ostettiin rengasliikkeestä uudet renkaat ja nyt on jo tokat tai kolmannet kummit menossa tuon jälkeen eikä epätasainen kuluma -ongelma ole ilmennyt uudelleen. Että semmosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnaX Näytä viestiOsaisiko joku varmuudella sanoa, onko 2009 vuosimallin 4f avantin etulaakeri ulkohalkaisijaltaan 85 vai 92 mm, kun moottori on 3.0 TFSI?
7zap kuvat, laakerivalmistajien katalogit sekä nettikaupat jättävät sijaa arvuuttelulle.
Oikeastaan tuo ei jätä sijaa arvuuttelulle, siinähän on selvästi sanottu Diesel 6syl 92mm, Diesel 4syl 85mm ja bens, 85mm.
Itsekin kerran väärin lukenut ja tilannut. Esim. Motonet tarjosi aikaisemmin väärää laakeria.
Esim. tuo on oikean kokoinen laakeri.
Alkuperäislaatuinen pyöränlaakerisarja Audi A6
Comment
Comment