Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pyöränlaakeri gallup A6/C6/4F---A4/B8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pyöränlaakeri gallup A6/C6/4F---A4/B8

    Alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää tämä pyöränlaakerirumba. Omassa A6:ssa (320 tkm) 5-6 etupyörän laakeria vaihdettu ja emännän A4:ssa (110 tkm) näyttää olevan sama alkamassa.

    Josko saataisiin gallupilla painetta maahantuojalle keräämällä klubilaisten laakerikestoista tietoa. Rajataan tämä noihin kahteen korimalliin, koska niissä on molemmissa kokonaisena vaihdettava laakeriyksikkö eikä perinteinen laakeri, jotka ovat olleet pii-kertaa kestävämpiä.

    ELI
    A6, 320 tkm, 5 etupyörän laakeria
    A4, 110 tkm, 1 etupyörän laakeri

    #2
    B6 ja B7 kannattanee ottaa mukaan, niissä samantyyppinen.

    Comment


    • #3
      A4, 402tkm, etupyörä 2xSKF a 110tkm, FAG:t alla n180tkm

      Comment


      • #4
        A6 4F 2005 3.0 TDIQ 220tkm; oik etupyörän laakeri 2 kertaa vaihdettu, vasen kertaalleen vaihdettu

        Comment


          #5
          A4 B6 vasen etulaakeri 200tkm ja oikea 220tkm, aiemman omistajan laakerinvaihdoista ei ainakaan dokumentteja ollut.

          Comment


          • #6
            A6 4F 3.0 tdiq, vasen etulaakeri 214tkm, oikea 215,5tkm. Tilalle FAG:n paketeissa olleet SKF:t Ei tietoa aiemmista vaihdoista.
            Viimeksi muokannut santti; 17.7.2012, 20:53. Perustelu: lisätty mitä vaihdettu tilalle

            Comment


            • #7
              A6 4F 180 tkm, vasemmalle vaihdettu 110 tkm ja oikealle 175 tkm..

              Comment


                #8
                Kertokaa onko vaihdettu tilalle orkkis vai tarvike. Jos tarvike niin minkä merkkinen, jos se on tiedossa. Ja edelleen onko pois vaihdettu ollut orkkis vai tarvike.

                Comment


                • #9
                  A4 B5 etuveto ajettu nyt 339tkm

                  oik.etupyörä laakeri 190tkm tilalle FAG
                  vas.etupyörä laakeri 200tkm tilalle SKF
                  vas.etupyörä laakeri 270tkm tilalle FAG
                  motonetin vag/skf laakeri alkoi ääntämää pyörittyään n.65tkm

                  vas.takalaakeri vaihdettu "varmuudeksi " n.250tkm
                  oik.takalaakeri vielä alkuperäinen.

                  Comment


                  • #10
                    A4 B6 vajakki, etulaakerit vaihdettu 280tkm kohdalla turhaan. Orkkikset olivat ja FAG:n versiot meni tilalle, niillä rullattu nyt reilu 30tkm. Takalaakerit koskemattomat.

                    Comment


                      #11
                      4F 85mm etulaakeri alkoi just vorvottamaan viikonvaihteen alla. 160tkm ja aiemmista laakerinvaihdoista ei tietoa.

                      Auto palvelikin hankintahetkestä 120->160tkm/vajaa 2v täysin ilman remontteja pois lukien valmiiksi rikkinäinen termostaatti.

                      Comment


                      • #12
                        Minkä hintaisen on A4 2005 etuvedon etupyörän laakeri.. siis noin about? Jurnuttaa, mutta ei välystä. Osannooko tuon itse vaihtaa, olikos se navan kanssa vaihdettava?
                        A4 2.0 td avant autona..
                        Kiityos

                        Comment


                          #13
                          A6 4F 3.0 tdiq -06, 120tkm oikea etupyörän laakeri, uusittu orggis.

                          Comment


                            #14
                            Täälläkin 4F etulaakerit sanoivat itsensä irti viimeviikolla. 177tkm kesti ennenkuin alkoi jollotus ja oikean abs herjaus? Tuo abs herja ihmetyttää vieläkin mikä sen on voinut tehdä mutta laakerin vaihdon jälkeen katosi kuitenkin, tiedä sitten josko ovat huollossa muutakin tehneet mitä eivät ole maininneet.
                            Heikkoja kun mitkä kun vain 177tkm kestivät, edelliseen konsernin tuotokseen sai kuitenkin laakereita vaihdella 40-50tkm välein..
                            Kaikkiaan vaihto maksoi 950€ merkkarilla, vaihtoivat siis molemmat etulakrut.

                            Comment


                              #15
                              165e maksoin skf-tarvikkeesta 4F:ään. Arvelen B6/7 hinnan olevan samalla hehtaarilla. Laakeri tulee laakeripesän kanssa autoissa, joissa olka-akseli on alumiinia. Myös siis B6:ssa ja B7:ssä. Ei ole oma vielä vaihdettuna, mutta katsoin kerran vierestä yhden B6 laakerin vaihdon ja ei siinä kauan nokka tuhise. Napa pitää uusiokäyttää eli koputtaa tai prässätä irti vanhasta.

                              Napapultti vek, jarru irti, laakeripesä+laakeri+napa irti autosta, navan sväppi uuteen ja kasaan.

                              Laakeripesän pultit ovat muistaakseni jossain määrin erikoisella kannalla. Olikohan 12-kulmainen tai käänteinen torx tai jotain.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viesti
                                Täälläkin 4F etulaakerit sanoivat itsensä irti viimeviikolla. 177tkm kesti ennenkuin alkoi jollotus ja oikean abs herjaus? Tuo abs herja ihmetyttää vieläkin mikä sen on voinut tehdä mutta laakerin vaihdon jälkeen katosi kuitenkin, tiedä sitten josko ovat huollossa muutakin tehneet mitä eivät ole maininneet.
                                Heikkoja kun mitkä kun vain 177tkm kestivät, edelliseen konsernin tuotokseen sai kuitenkin laakereita vaihdella 40-50tkm välein..
                                Kaikkiaan vaihto maksoi 950€ merkkarilla, vaihtoivat siis molemmat etulakrut.
                                Jos en väärin muista, on tuossa mallissa ABS kehä piilotettu laakerin pölysuojaan, siellä on siis magneettikehä, mitä anturi lukee.
                                Eli laakeri ottanut jotenkin oudosti kipeää ja siitä herja. Olis pitänyt nähdä miltä laakeri näyttää.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                  165e maksoin skf-tarvikkeesta 4F:ään. Arvelen B6/7 hinnan olevan samalla hehtaarilla. Laakeri tulee laakeripesän kanssa autoissa, joissa olka-akseli on alumiinia. Myös siis B6:ssa ja B7:ssä. Ei ole oma vielä vaihdettuna, mutta katsoin kerran vierestä yhden B6 laakerin vaihdon ja ei siinä kauan nokka tuhise. Napa pitää uusiokäyttää eli koputtaa tai prässätä irti vanhasta.

                                  Napapultti vek, jarru irti, laakeripesä+laakeri+napa irti autosta, navan sväppi uuteen ja kasaan.

                                  Laakeripesän pultit ovat muistaakseni jossain määrin erikoisella kannalla. Olikohan 12-kulmainen tai käänteinen torx tai jotain.
                                  XZN- avain sopii laakeripesään. Eli
                                  http://www.samstagsales.com/images/xzn_tip.jpg

                                  Comment


                                  • #18
                                    A4 B6 -03 vasen etu vaihdettu keväällä -11 abbout 225000 km, oikea puoli vielä alkuperäinen.
                                    Laakerin huonosta ja aikalailla vaihtelevasta kestosta kuullut semmostakin teoriaa että sinne vois päästä vettä joka tuhon tekis?

                                    Comment


                                    • #19
                                      190tkm omalla takana ja toinen etulaakeri vaihdettu ja toinen menee vielä vaihtoon.
                                      FAG laakerin meni paikoilleen, hintaan 128€.
                                      Lähti ihan ulosvetäjällä laakeri pesä navasta irti.
                                      Napapultti ei lähtenyt ilman metristä jatkovartta auki :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Vasen etulaakeri (orkkis) antautui noin 250tkm kilsoilla. Tilalle FAGin tarvike, joka kesti vain n. 30tkm. Epäilen tuossa FAGissa olleen jonkun valmistusvian, kun noin pian antautui. Vaihdettiin uusi FAG tilalle, kun oli jo etukäteen hankittu. Aika näyttää miten kestää.

                                        165e maksoin skf-tarvikkeesta 4F:ään. Arvelen B6/7 hinnan olevan samalla hehtaarilla. Laakeri tulee laakeripesän kanssa autoissa, joissa olka-akseli on alumiinia. Myös siis B6:ssa ja B7:ssä. Ei ole oma vielä vaihdettuna, mutta katsoin kerran vierestä yhden B6 laakerin vaihdon ja ei siinä kauan nokka tuhise. Napa pitää uusiokäyttää eli koputtaa tai prässätä irti vanhasta.
                                        Saattaa siinä nokka jonnin verran tuhista ja muutama voimasana päästä, jos laakerisetti on totaalisen jumiutunut alumiiniseen olka-akseliin, niin kuin usein käy. Muutenhan tuo on tosi näppärä rakenne. Alumiini + teräs + Suomen talvi on vaan vähän huono yhdistelmä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          A6 4f -05 vasen etulaakeri menossa vaihtoon lähiaikoina, mittarissa noin 185tkm.

                                          Aika kalliilta kuulostaa Tommin laakeriremppa, jos hintaa tuli 475€ / puoli. Hinta-arvio paikallisessa merkkiliikkeessä on noin puolet tuosta. Ehkä siellä korjailtiin ABS vikaa, muttei muistettu eritellä sitä...

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
                                            mutta katsoin kerran vierestä yhden B6 laakerin vaihdon ja ei siinä kauan nokka tuhise.
                                            Menee helposti JOS olka-akseli ja laakeri paketti ei ole "yhtä puuta", parit keikat on mennyt suht kivuttomasti ja muutamat olen joutunut taistelemaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              '04 A4 1.8tq, vasen etulaakeri vaihdettu kun kilsoja oli noin 130tkm. Orkkista meni tilalle.

                                              Comment


                                                #24
                                                Pari tuntia tuossa 4F etulaakerihommassa eilen illalla meni, kun sen rauhallisesti tein. Kaikki aukesi ihan nätisti eikä tarvinnut taistella minkään kanssa. Ei tuhissut nokka vaan nätisti tuli laakeripesä ulos olasta pultteihin koputtelemalla. Maksoi laakerin lisäksi yhden sandelsin :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  minkäslaista ääntä nuo lopussa olevat laakerit on teillä pitäny? omassa nelikko audissa alkaa 100 vauhissa kuulumaan pientä jurinaa ja voimistuu sinne 140 asti. ja mietin että voiko olla laakeri vai mahdollisesti voimansiirrossa jotain häikkää? tuo ääni kuuluu siis aina tuossa vauhdissa vaikka vapaalla rullais...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mutkittelun pitäisi muuttaa ääntä, jos pyöränlaakeri.

                                                    Tavallisesti kyllä selvästi pienemmässäkin nopeudessa jurina kuuluu. Nyt A6:ssa kuului melkein heti liikkeelle lähdön jälkeen ja selvimmillään oli varmaan siinä jossain 60-70kmh tienoilla ennen kuin rengasmelu nousi rinnalle.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      A4B7 Q ja 187tkm.... Kaikki orggista (..paitsi jarrupalat on pitänyt vaihtaa..)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Aika kalliilta kuulostaa Tommin laakeriremppa, jos hintaa tuli 475€ / puoli. Hinta-arvio paikallisessa merkkiliikkeessä on noin puolet tuosta. Ehkä siellä korjailtiin ABS vikaa, muttei muistettu eritellä sitä...
                                                        No joo, itsellä yhden etulaakerin vaihto kustansi merkkarilla 262€/120tkm. Edelliseen vaihdettiin kumpikin laakeri samalla kertaa kun ensin vaihdettiin väärä puoli ja "edeskäypä" tiskin takana sanoi kahden vaihdon olevan "edullisempaa" kun samalla sisäänkirjauksella laitetaan, olikohan 420€/kilsoja jotain 240tkm...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oikea etupyörä A4 2,0TDI

                                                          115 tkm mittarissa, kun alkoi mouruta. Hintaa uudelle laakerille tuli runsaat 400 euroa, mutta onneksi palvelu ja korjaus toimivat kiitettävästi - tehdas saa hävetä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            A4 B7 Quattro -07..
                                                            n.87000km oikea etu..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X