Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tilaa pyöräkoteloihin B8?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tilaa pyöräkoteloihin B8?

    Auto on siis A4 B8 3.0tdi quattro.
    Nyt on saatu H&R coilit alle ja ajokorkeus tiputettu silmää miellyttävään korkeuteen.
    Aavistuksen raapii takaa loivissa montuissa sekä edessä pyöriä reilummin kääntäessä.
    Ottaa kiinni siis muoviseen sisälokasuojaan.
    Voiko tuota sisälokaria hieman puhaltimella lämmittää ja muotoilla.
    Sisälokarin poisto ei varmaankaan kannata.
    Vai onko olemassa jokin muu vinkki tilan lisäämiseen.
    Eihän tuota nyt ainakaan ylöspäin voi ruuvata kun kerran on alas tultu :)

  • #2
    Ei kannata sisälokareita poistaa. Eka kannattaa tolla kuumailmapuhaltimella lämmitellä ja painella sisälokareita uuteen muotoon. Jos se ei auta niin sit vaan cambereita vähän miinukselle ja renkaita kenoon niin alkaa mahtumaan. En tiedä miten B8:ssa pystyy noita cambereita säätään mut B7:ssa ei oo kun takana säätö. Itellä autto takapään raapimiseen kun käänsi camberit -2,5 astetta kenoon.. :)

    Comment


      #3
      Sitä kangastyyppistä lokasuojan täytettä ei ainakaan voi poistaa. On ihan ainoa mitä siellä on, ei edes joka paikassa peltiä takana.

      Comment


        #4
        Näin hieman arvelinkin että sisälokarit on ja pysyy.
        Täytyy tosiaan avittaa ensin hieman puhaltimella ja kokeilla muotoilla niitä.
        Jos ei auta niin perehdytään sen jälkeen noihin cambereiden säätöihin.
        Kiitoksia avusta/ideoista. Ilmoittelen miten äijän käy.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
          Jos se ei auta niin sit vaan cambereita vähän miinukselle ja renkaita kenoon niin alkaa mahtumaan.
          Enpä lähtisi auton ajo-ominaisuuksia tuhoamaan ihan vaan ulkonäön vuoksi.

          Comment


          • #6
            Ei mulla noi takapään säädot vaikuttanu ajettavuuteen mitenkään vaikka sieltä kallistettiin kaikki mitä saatiin.. Edessä voi sit tietysti olla eri juttu..

            Comment


              #7
              Enpä ota kantaa siihen kuinka paljon pieleen kulmat voi säätää, sanompahan vaan että mieluummin väistän hirveä tai jalankulkijaa oikein säädetyllä alustalla varustetulla autolla kuin virheellisesti säädetyllä.

              Comment


              • #8
                No camberit miinukselle ei kyl pilaa ajo-ominaisuuksia vai miksiköhän rata-autoissakin on todella paljon negatiivista camberia?
                Se vaan kuluttaa renkaita toispuoleisesti ja autosta tulee joissain määrin uraherkempi(sekin myös muista säädöistä kiinni). Plussana paljon parempi mutkapito ja tietynlainen tarkkuus ohjautuvuuteen(tähänkin vaikuttaa muutkin arvot).

                Comment


                  #9
                  Niin mut ku orkkis-sivulista!1

                  Comment


                  • #10
                    Minkälainen rengastus ja vannesetuppi Ramilla on B8:ssa?

                    Comment


                      #11
                      Joo taitaa osa syyllinen löytyä tuosta renkaan profiilista 20x8.5 245/35/20 et32. Tarkemmin asiaa tutkittuani niin takaa raapii muoviseen sisälokariin ja edessä kaaren sisäpuolen pokkaukseen. Takana taitaa selvitä muoviosan muokkaamisella ja edessä varmaankin menee mankeloinnin puolelle. Arviolta madallettu edestä että takaa 45-50mm.

                      Comment


                      • #12
                        Kapeempaa rengasta vaan tilalle.. 225 kumi auttaa jo paljon jos vaan löytää kantavuudeltaa sopivat renkaat..

                        Comment


                          #13
                          No camberit miinukselle ei kyl pilaa ajo-ominaisuuksia vai miksiköhän rata-autoissakin on todella paljon negatiivista camberia?
                          Se vaan kuluttaa renkaita toispuoleisesti ja autosta tulee joissain määrin uraherkempi(sekin myös muista säädöistä kiinni). Plussana paljon parempi mutkapito ja tietynlainen tarkkuus ohjautuvuuteen(tähänkin vaikuttaa muutkin arvot).
                          Ehkä rata-autossa asiaa on ajateltu kokonaisuuden kannalta ja alustan muut säädöt tasapainossa negatiivisten camberien kanssa?

                          Jos pelkkä camberien laitto miinukselle parantaisi oletusarvoisesti auton ajo-omituisuuksia, niin on vaikea kuvitella, miksi tehtaalla on jätetty näinkin hyvä säätö käyttämättä siviiliautojen kohdalla?

                          Comment


                            #14
                            Rata-autossa camberit on reilummat aina sen takia, että viettää normi autoa paljon enemmän aikaansa kaarteessa.

                            Kadulla liiallisella camberilla ei ulkopuoli renkaasta kulu "mitään" ja sisäpuoli voi olla kankailla.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäiseen viestiin viitaten, Problem solved.
                              Eli takaa kuumailmapuhaltimella sisälokaria muokkaamalla tuli tarpeeksi tilaa pyörälle ja edestä kaarien pokkaukset mankelilla kasaan. Edestä aavistuksen vielä raapasee pahimmissa kuopissa, mutta ei häiritsevästi. Ei siis tarvinnut takapyörien cambereita mennä säätämään. Kiitokset vinkeistä.

                              Comment

                              Working...
                              X